Hallo, Ik gebruik regelmatig groentepotjes 6+ en nu af en toe 8+ voor mijn zoontje. Dit vooral omdat het makkelijk is en ik was in de veronderstelling dat dit ook redelijk gezond was. Vers is naar mijn idee wel wat gezonder, maar kost ook meer tijd en dat heb ik niet altijd met 3 kinderen. Tot mijn verbazing zie ik nu alleen steeds op de ingrediëntenlijst appelsap staan bij de groente/maaltijdpotjes. Dat is toch alleen maar ongezond?! Volgens mij zat dat er bij mijn oudste 2 zoontjes nog niet in. In appelsap zitten onnodige (fruit)suikers, het maakt groentepotjes zoeter waardoor ze niet aan de normale smaak van groente wennen. En voor het vloeibaarder maken van de voeding kun je ook water gebruiken. Dus waarom stoppen jullie dit erin?? Dit is voor mij een reden om deze potjes niet te kopen en de varianten en andere merken te kopen waar geen appelsap in zit. Ik ben benieuwd wat jullie reden is om appelsap in de maaltijden te doen? Groeten, Astrid
Goedemorgen, [FONT="]Dankjewel voor je vraag op het forum. Door de toevoeging van (geconcentreerd) vruchtensap, sap gemaakt van puur fruit zonder toevoegingen, kunnen we de structuur precies afstemmen op de ontwikkeling van kinderen in iedere leeftijdscategorie. Er worden hoge eisen gesteld aan de structuur van onze producten, omdat de mondmotoriek van jonge kinderen nog in ontwikkeling is. Onze producten zijn qua structuur afgestemd op onze jonge doelgroep. [/FONT]Ik hoop dat al je vragen zo voldoende zijn beantwoord. Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia voor jou
Dit is eigenlijk geen antwoord. Want zoals ik boven al schreef kun je voor de structuur ook water toevoegen ipv appelsap. In appel zit van nature veel suiker, wat dus ook in appelsap zit. Dit geeft een zoete smaak zonder dat je apart suiker toe hoeft te voegen. En het maakt het minder gezond, de meeste ouders zullen hun baby van 8 maanden ook geen appelsap laten drinken (ook al is dat 100% natuurlijk zonder toegevoegde suikers) Want ook veel fruitsuikers kan ongezond zijn. Ik hoop maar dat jullie het snel veranderen zodat de potjes gezonder zijn voor de kleintjes. Ik verwacht niet de enige te zijn die hierop afhaakt.
Goedenavond, Bedankt voor je reactie, we zullen je opmerking mee nemen in de ontwikkeling van onze producten. Wanneer je liever maaltijden wilt geven zonder appelsap hebben we daar ook zeker keuze in. Alle ingrediënten staan vermeld bij de ingrediënten informatie op het etiket. Groetjes Ruby, Nutricia voor jou