Achter het fornuis

Discussion in 'De lounge' started by TieLo, Jul 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TieLo

TieLo Fanatiek lid

Jul 3, 2012
    1,167
    1
    0
    Limburg (België)
    Ik kan er echt van genieten om te koken, de keuken is dan echt mijn terrein en ik geniet van me-time! Liefst maak ik geen typische boerenkost, maar iets speciaals! Toch kies ik vandaag voor échte boerenkost:

- aspergeroomsoep met dille (hoewel, is dit écht boerenkost?)
    - frietjes (van frituur) en zelfbereid stoofvlees met La Chouffe en stroop en verse rauwkost (ijsbergsla, worteltjes en tomaat)

Wat maken jullie klaar vandaag?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik maak vanavond kofte (Turkse gehaktballetjes), aardappelpartjes uit de oven met een yoghurtdip ernaast en een salade van komkommer/tomaat/groene peper/bosui/mais/peterselie :). Voor de liefhebbers is er nog Turks brood bij.

Maar volgens mij bestaat dit topic al (wat eten we vanavond). Of heb je een andere insteek met je topic? :)

3. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben niet van de chique maaltijden maar ik kan enorm genieten van het maken van eten tegenwoordig. Had ik vroeger nooit overigens maar veel geleerd en gezien van mijn schoonmoeder.

Hier vooral veel Grieks en Turks. En altijd de lollige strijd of iets Turks is (ik ben half-turk) of Grieks (man is Grieks :D ). Maar ik kijk ook regelmatig naar Rudolph van Veen en zijn makkelijke maaltijden. Heerlijk om klaar te maken en makkelijk. Vind het een heerlijke kerel om naar te kijken en zijn enthousaisme is overgeslagen op mij :D.

4. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113

Oei oei, dat klinkt lekker!!!! Zou je het recept willen delen????

Hier komt denk ik zelfgemaakte roti op tafel. Of tortilla's met kipvulling en zelfgemaakte guacamole....ik ben er nog niet helemaal uit....

5. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,111
    1,798
    113
    Kraamverzorgende
    Oh, ik ben ook zo gek op koken!

Net ook weer even in de keuken staan experimenteren, het resultaat;
    Koude soba noodle salade met edamame, 2 kleuren paprika, bosuitjes, sesam en een zoete tahini dressing en een lekkere watermeloen salade :D

Dit eten we overigens voor de lunch dan zo dadelijk, kan ik vanavond nogmaals de keuken in :) En vanmiddag lekker koekjes bakken (espresso-kaneel-chocolate chip koekjes).

Ik zou alleen willen dat ik een grotere keuken had :(

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ook :( echt een minikeukentje, ik kan niet eens normaal deeg uitrollen (ook nog een stom ribbeltjespatroon in mijn aanrecht, altijd lelijke ribbels in mijn deeg :x;) ). Maar goed. Voordeel: het is er altijd opgeruimd want anders heb ik helemaal geen werkruimte. En ik heb een glasplaat over mijn fornuis dat geeft ook extra ruimte zolang je het fornuis niet gebruikt.

7. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,111
    1,798
    113
    Kraamverzorgende
    Heb je een recept van je diner voor mij?

Ik heb precies hetzelfde qua keuken als jou! Half jaar geleden hebben we echt een droomhuis gezien (keuken was een geheel eigen verdieping, 9 m lang en 3,5 m breed met een voorraadkeuken er nog bij) maar nog voor wij een bod uit konden brengen was deze helaas al verkocht :( Ik heb in ieder geval wel inspiratie opgedaan voor ons toekomstige woning :cool:

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,272
    6,180
    113
    Jullie moeten meedoen aan thuis maaltijden afhalen :D.
    Maar wel jaloers op jullie kookkunsten en ook de zin om te koken.
    Ik ben al blij dat ik de aardappels niet laat aanbranden, pff..

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tuurlijk :).

Kofte: rundergehakt (ik gebruik 300 gr voor 2 personen), fijngesneden ui, fijngesneden platte peterselie, zout, peper, paprikapoeder, beetje komijn en/of kaneel, 1 eitje, beetje paneermeel (of verkruimeld beschuitje). Goed kneden, platgeslagen balletjes van maken en in de koekenpan bakken

Aardappels uit de oven: aardappels ongeschild in kleine partjes snijden, omhusselen met olijfolie, zout, peper en wat je maar lekker vindt aan kruiden, op de bakplaat in de oven 200 graden tot ze zacht zijn (duurt zo 3 kwartier tot een uur, beetje afhankelijk van je oven). Af en toe omscheppen. Ik 'smokkel' soms met de kant en klare aardappelwedges van de Lidl uit de diepvries, die zijn ook erg lekker

Yoghurtdip: Turkse yoghurt (kan ook Griekse zijn denk ik, als het maar dik is) omroeren met 2 fijngesneden bosuitjes, fijngesneden platte peterselie, zout, munt, dille en eventueel pul biber (pepervlokken)

Salade: halve komkommer, wat tomaatjes, 1 groene peper, 3 bosuitjes of 1 gewone ui, platte peterselie allemaal in kleine stukjes snijden, klein blikje mais erbij, mengen met een dressing van olijfolie, zout en citroensap.

Turks brood: bij de Turkse bakker kopen ;) en op de dag zelf eten, anders invriezen, want alleen vers vind ik het lekker.

10. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,111
    1,798
    113
    Kraamverzorgende
    Thanks! :D

Ga ik binnenkort zeker eens maken! (willen zo nu en dan weer vlees gaan eten en ga dit dan ook zeker proberen).

Voor de liefhebsters; de salade staat nu ook op mijn blog. Zelfs te doen voor de dames die niet kunnen koken ;):D

11. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ik vind dit topic eigenlijk dubbel, in dit topic wordt soortgelijks besproken.

Share This Page