hoi meiden heb tips of adviezen nodig zit met twee vraagjes: kan niet stofzuigen als alyssa in huis is 8) zodra de sz aan gaat dan zet ze het op een brullen en niet zomaar nee echt angstbrullen ze vind dat ding doodeng, manlief moet haar bezig houden of met haar naar boven gaan als ik ga sz, sz terwijl ze op bed ligt werkt ook niet want ze word acuut wakker en helemaal overstuur ( rood aangelopen en dikke tranen met angstige oogjes ) wat moet ik nou?? als we aan het spelen zijn op de grond dan zet ik de stofzuiger al naast ons neer sinds 3 dagen zodat ze eraan kan wennen maar ze blijft het ding doodeng vinden.. kan haar moeilijk buiten in de wagen neerzetten om binnen te stofzuigen.. overigens heeft ze vanaf dag 1 tot en met 6 mnd ong geen problemen gegeven mbt sz dus snap het niet.. wie heeft er tips??? vraag 2 sinds 3 dagen is alyssa nogal vaag aan het doen althans in mijn ogen het gaat om het avondeten: ons meisje eet echt netjes ( lees als ze het lekker vind hooguit 3 vlekjes op de slab, niet lekker 8 vlekken ) echt waar!!!!! maar goed sinds 3 dagen: 1 hap erin en dan op haar duim zuigen en over de wang smeren en dan pas hap 2 weer duim erin over haar gezicht smeren en dan hap 3 enz.. uiteindelijk zit mevrouw dus zelf helemaal onder het avondeten van oren tot wenkbrauwen en handen vol zooi!!! geeft niet is nog een baby zou je zeggen maar ja ten 1e ze duimt nooooooiiiit pas sinds 3 dagen en dan alleen tijdens het avondeten?????? ten 2e alles zit onder en heb nu standaard schone kleren liggen voor na het avondeten slaat nergens op maar zo erg is het dat ze volledig omder zit, iemand tips of ervaring waarom ze dit nou ineens doet??? denk zelf misschien tandjes maar voorheen met de 4 die ze al heeft, heeft ze dit nooit gedaan... kan moeilijk haar armen vastbinden denk alvast bedankt!!!!
Leeftijdsgebonden??? Jelmar begint ook ineens te blabberen met zijn fruit, brood en avondeten!? Er moet onderdaad steeds een vinger achter elke hap aan....
hahaha, ja en waarom??? het is niet zo dat ze het voor de lol doet om de clown uit te hangen ofzo maar ze doet het gewoon onbewust denk ik?? en ja die van ons hebben vaker dingen gemeen hahaha waarom zit je eigenlijk niet bij ons in de april mama's?? zag vorige keer dat je er was maar vroeg me af uit nieuwschierigheid waarom je er niet bij komt???? *edit* zie het al heb net gespiekt op je profiel en zag dat je bij de mei mama's zat
Ik heb gelezen dat ze op een bepaalde leeftijd angstgevoelens gaan ontwikkelen. Het voorbeeld dat werd gegeven was als je het bad laat leeglopen. Ze weten niet waar het water heen gaan en worden ze zelf ook door het putje 'opgezogen'? Ik ga er van uit dat het een fase is. Hoe klein ze zijn, soms helpt uitleggen al echt. Wat betreft het eten; hier hetzelfde verhaal. Hap erin= hap eruit. Bekijken, voelen, smeren en terug in de mond of anders stiekum op de grond.
Klopt, was in mei uitgereken, en als je 9 maanden met dezelfde dames lief en leed deelt stap je niet meer over, maar spiek wel es bij jullie hoor, heb chilleke sinds kort op hyves
ooohhh echt??? dan ga ik je opzoeken bij chil als je dat goed vind??? en ja ik snap het hoor hahaha...
oh echt dat wist ik niet van die angstgevoelens ontwikkelen, maar met het eten is het voor de duidelijkheid niet hapr erin en hap eruit de hap blijft erin maar de helft verdwijnt op haar handjes omdat ze erop zit te sabbelen en dan per ongeluk want het gaat niet bewust over haar oogjes wrijft of over haar wang ...
Hier ia de staafmixer sinds kort wel not done trouwens..... Was voorheen nooit een probleem! Zoek maar op jose
Mischa was op die leeftijd ook opeens bang voor de stofzuiger. Heeft gelukkig niet lang geduurd. 't Is een fase. En die vingertjes, ja dat doet Levi ook! Handig: van die Silly Billies slabben met mouwen eraan, meer een schort zeg maar. Ideaal!
Irem is sindskort ook doodsbang voor de stofzuiger en staafmixer! Echt heel vaag, maar zodra die aangaan is ze even stil en begint dan heel hard te huilen. Erg zielig. Het zal wel weer overgaan hoop ik
thanks voor de reacties kreeg de tip om te stofzuigen met haar op de arm en dit kostte me net wat moeite maar het is gelukt en ze was wel bang maar niet krijsen van angst dit keer dus gaan we voorlopig elke dag dit maar proberen
Hier nog een die het niet prettig vind de stofzuiger. Ze kruipt hier al en staat enz. Wat ik gedaan hebt is de stofzuiger in de huiskamer zetten. STIL natuurlijk en zo kon ze op haar gemak onderzoeken wat er in de huiskamer stond waar ze eigenlijk bang voor was. En ja wel paar dagen later tijdens het stofzuigen het ging al eens tuk beter. Wel de stofzuigerslang er afgehaald maar zo kon zij op onderzoek uit.
Hier is de angst voor de stofzuiger pas sinds dit weekend een beetje voorbij... dus om aan te geven hoe lang het kan duren: mijn meisje is bijna 2! Ik heb er altijd rekening mee gehouden, stofzuigen als ze naar kdv was, als ze met papa in bad zat en boven de kraan aan stond zodat ze het niet hoorde, als ze logeren was enz. Maar als dat echt niet kan, laat je man dan een rondje met haar gaan wandelen zodat jij kunt stofzuigen. Ik denk dat forceren niet helpt in ieder geval maar dat doe je al niet. Succes. Met eten smeren hier geen ervaring. Wel met knoeien maar ja dat doen ze allemaal
hier is mijn kleine man ( iets jonger dan die van jou) sinds een paar dagen bang voor de stofzuiger. Zomaar ineens daarvoor vond hij het juist wel leuk als ik met de stofzuiger langs de box kwam enz enz. En indd van de week ging ik stofzuigen met hem op mn arm en toen was het een beetje minder eng. Tja erg praktisch is het niet maar Tycho gaat niet naar een KDV en eigenlijk gaat hij nooit een dag weg zonde rmij dus ja dan moet je wat. De (staaf)mixer vind hij al een week of 3 niet leuk. Ook zomaar ineens. Nisk aan te doen. Liefs