opnieuw misselijk in derde trimester

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mano82, 3 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik had tijdens de eerste maanden van de zwangerschap veel last van misselijkheid en was vrij futloos, dit verbeterde in het tweede trimester.
    Sinds gisteren ben ik opnieuw misselijk maar dan wel erger, ik kan geen eten binnenhouden en m'n maag ligt helemaal overhoop. Het eten van gisteren en deze morgen is eruit gegooid, nu voel ik me dus een wrak. Vanacht niet kunnen slapen omwille van maagkrampen. Heeft iemand enig idee of dit normaal is of heeft iemand dit ook meegemaakt?
    Ik kan pas morgen bellen naar m'n vk want zij is op verlof vandaag.
    De baby voel ik veel bewegen, misschien dat ze tegenaan de maag duwt waardoor ik me slecht voel?

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hoi ik heb hetzlefde sinds gisteren, heel erg misselijk steeds en overgeven :( ik heb ook het idee dat de baby tegen mijn maag aan ligt. Maar het kan ook een buikgriep zijn natuurlijk. Vervelend is het wel, vooral 's nachts :(

3. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoi annetske, is inderdaad vervelend he :cry:
    Wat doe je ertegen? En heb je je vk al gebeld?

4. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Hier hetzelfde! Ben ineens weer misselijk, bah! :pale:

Maar als ik jou zo hoor dan heb je misschien wel een buikgriepje te pakken...

Ik heb het vaker gehoord dat vrouwen de laatste weken vd zwangerschap weer misselijk zijn. Misschien zijn het hormonen of ligt de baby tegen je maag.. Wie zal het zeggen? Het is in ieder geval vervelend....

Bij mij helpt het om cola te drinken! Een paar slokjes is genoeg. Cola schijnt het maagzuur te binden ofzo.

Succes!

5. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik heb het ook! Exact hetzelfde gevoel als in het begin. Moet niet overgeven, maar als mijn maag 'leeg' is, voel ik me misselijk.

Ik vertelde dit twee weken geleden tegen mijn gyn en ze zei dat het wel vaker voorkwam en dat het geen kwaad kon. Maar leuk is anders. Ben vannacht zelf opgestaan om iets te eten... Alsof ik nog niet te weinig slaap heb :(

6. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    hier het zelfde .. weer misselijk
    En inderdaad cola werkt bij mij ook perfect..

7. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik mag geen cola drinken :( Ik probeer er eigenlijk gewoon tegen te kunnen. Heb altijd iets bij om te eten zodat ik mijn maag kan 'bijvullen'. En het opkomend maagzuur, ja, een mens leert vlug genoeg wat je best niet meer eet 's avonds :)

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Jup hierzo ook. Vrijdag mn eten eruit gegooid, zaterdag mwah.. toen een beetje. Gister ging het wel ok, maar wel misselijk zodra ik wat gegeten heb.

Ik denk dat het bij mezelf komt door ao brandend maagzuur. En omdat die kleine natuurlijk groter wordt en redelijk bij mn maag in de buurt zit, als ik dan een flink bord heb gegeten, dat het allemaal een beetje dwars zit, zeg maar.

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik zal ook eens cola proberen... hopelijk helpt het. Ze zeggen dat gele vla ook helpt, dat moet ik ook maar eens proberen. Ik heb ook pijn aan de maag, dat ik denk dat het bij mij eerder een buikgriep is... heb de VK nog niet gebeld, ik wacht het even af. alleen als ik overgeef ben ik bang dat de kleine er last van heeft, gaat toch met aardig geweld soms ;)

10. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    De misselijkheid die ik nu heb is anders dan in het begin van de zwangerschap. Toen moest ik iets eten en het ging over maar nu wordt het net erger als ik iets eet. Heb dan ook pijn in de maag en voel me barslecht. Ik voel de kleine goed tekeergaan, volgens mij duwt zij nu erg tegen de maag aan. Damn... ik hoop dat dit gauw betert want geen eten kunnen binnenhouden is natuurlijk ook niet erg bevorderend :(
    Naar 't schijnt is het goed om yoghurt te eten en lichte voeding, dus geen vlees enzo. Niet helemaal platliggen en ook niet met rechte rug maar tussen 90 en 180 graden in de sofa bijvoorbeeld. Heb net ook wat cola gedronken en een yoghurt gegeten maar heb weer het gevoel dat alles er seffes weer uitkomt :(

11. lizzy30

lizzy30 Lid

13 jan 2006
    37
    0
    0
    Ik heb dezelfde klachten; brandend gevoel in slokdarm/maag en daardoor misselijk. Ik snoep ook bijna niets meer hierdoor, geen drop, chocolade, chips etc. (op zich niet verkeerd natuurlijk!) t'Is echt een heel naar gevoel, wel jammer want ik voelde me net zo fit en vrolijk. Van de verloskundige heb ik Regla PH gekregen, maar dit helpt niet iedere keer.

Op dit forum ook gelezen dat melk en gele vla helpen, die ga ik vandaag maar eens proberen. Als iemand nog andere tips heeft, graag!

Sterkte allemaal en bedenk maar...we doen het voor iets heel moois ;) !

groetjes, Lizzy

12. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Jeetje klinkt wel heftig als ik dat zo lees...

En braken lijkt me in dit stadium van de zwangerschap al helemaal niet prettig.. Die buik zit dan helemaal in de weg... bah..

Maar wat al gezegt is het zou ook buikgriep kunnen zijn, er heerst zoveel op het moment, bijna iedereen heeft er wel last van of er last van gehad...

Ik ben zelf sinds elke weken weer misselijk, het begint bijna elke middag rond een uurtje of half 4 en ook 's nachts is het als ik wakker ben erg heftig... De volgende dag is het weer weg...
    Bij mij helpt pepermunt op het moment heel erg goed... Eet ze echt heel erg veel...
    En mijn hoofdsteun staat nu wat omhoog, zodat ik idd niet plat in mijn bed lig...

Sterkte allemaal,

Groetjes Catheleine

Deel Deze Pagina