Vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door happynienja, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heb het al in m'n andere topic gevraagd, alleen daar werd niet meer op gereageerd. (noem me maar ongeduldig als je wil ;) )
    dus bij deze.
    Ik word morgen misschien ontslagen, maar het opzegtermijn van de kinderopvang is 2 maanden. Heb ik dan die laatste twee maanden nog recht op kinderopvangtoeslag?
    Ik heb geen recht op een uitkering of bijstand.

Stel ik heb dus geen recht meer op kinderopvangtoeslag, dan zou ik dus 2 keer 1668 euro moeten betalen, dat lukt echt niet!

Weten jullie hoe het zit?

Ik ga morgen de belastingdienst bellen maar ben bang dat ik dan al ergens aan vast zit dus misschien weten jullie iets.

Was ik maar nooit begonnen met werken, heeft niks anders dan ellende gebracht..

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Heb je recht op een WW uitkering

Volgens mij heb je dan ook gewoon recht op de toeslag. Je moet namelijk solliciteren.

Ik ben langdurig ziek of werkloos

Soms toch kinderopvangtoeslag

Ook als u of uw toeslagpartner geen werk heeft, kunt u soms kinderopvangtoeslag krijgen. Kijk bij de voorwaarden of uw situatie er bij staat. Zie: Kan ik kinderopvangtoeslag krijgen?
    In de loop van het jaar langdurig ziek of werkloos geworden

Krijgt u kinderopvangtoeslag, maar bent u in de loop van het jaar langdurig ziek of werkloos geworden? Of is uw toeslagpartner langdurig ziek of werkloos geworden? Dan kunt u de rest van het jaar nog kinderopvangtoeslag krijgen. Geef wel door dat uw inkomen is veranderd. Dan passen wij uw toeslag aan.
    Gaat u in het volgende jaar niet werken? Zet uw kinderopvangtoeslag dan stop per 1 januari van het volgende jaar. Zie ook: Ik wil een wijziging doorgeven.

Ik ben langdurig ziek of werkloos

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ook als mijn partner te veel verdiend?
    Want toen ik geen werk had en al samen woonde met m'n vriend had ik geen recht op een uitkering of bijstand omdat hij te veel verdiende want dat telt mee.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Na je ontslag heb je sowieso recht op een ww-uitkering ongeacht hoeveel je partner verdiend. De hoogte van je ww-uitkering wordt bepaald aan de hand van je salaris en het aantal uur waarvoor je beschikbaar bent voor werk. Als je ww verloopt en je hebt nog geen nieuw werk zul je alleen geen bijstand krijgen, omdat je vriend een inkomen hebt.

Volgens mij heb je gewoon nog dit hele jaar recht op kinderopvangtoeslag. Voor zover ik weet is dat omdat je anders als je bijv. in de ww komt je plek bij het kdv/gastouder op moet zeggen en je dan dus je plek kwijt bent als je wel weer werk hebt gevonden en de plek op het kdv dus weer nodig hebt.

5. tulip

tulip Niet meer actief

als je minimaal 1 dag in een jaar gewerkt hebt, dan heb je dat hele jaar recht op teruggave van de kinderopvangtoeslag. Zo was het voor 1 januari tenminste, heb geen berichten gezien dat dit verandert is.

6. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik hoop het want ik loop er het hele weekend al mee in m'n kop..

7. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Dus dan moet ik gewoon m'n jaarsalaris veranderen?

Deel Deze Pagina