6/7 maanden en ineens een slaapprobleem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 078mama, 8 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Meiden even een vraag. Mijn dochter is nu 6,5 maand en voorheen sliep ze altijd prima! Om 11 uur een fles en dan om half 12 weer naar bed om vervolgens om half 7 wakker te worden. Maar sinds een week of 3 is het drama! Elke nacht wordt ze meerdere malen wakker en dan ook echt voor lange tijd. Vannacht bijvoorbeeld werd ze om 1 uur wakker, 2 uur wakker en wilde ze er echt uit en om 4 uur viel ze weer in slaap in mijn armen in mijn bed. Ze huilt niet, ze heeft geen honger en ligt heel de tijd te brabbelen. De 26 weken sprong is al een paar weken geleden genomen en ik zie nog geen tandjes. Heeft iemand een idee? We hebben zo'n vast ritme met naar bed gaan dat het daar toch ook niet echt aan kan liggen. Overdag slaapt ze 2 of 3 x een uur tot anderhalf. Als we haar speen geven valt ze weer in slaap maar dit werkt ook maar een paar keer. :(

Alvast bedankt!!

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    In "Oei, ik groei" staat dat ze rond 29,30 weken ook sprongetjesgedrag kunnen vertonen, omdat ze dan in de gaten krijgen dat mama weg kan gaan (en papa?). Hier hebben we daar ook last van gehad. Maar gelukkig niet zo heftig.

Wat ook kan, is dat ze eraan toe is om die late fles te laten vervallen. Onze dochter is één dag jonger dan jouw meisje en zij krijgt al sinds ze vier maanden is geen fles meer om 23.00 uur. We moesten haar er steeds voor wakker maken en in de week voordat we stopten, hadden we het idee dat ze onrustiger sliep na die fles. Moeten jullie haar ook wakker maken om 23.00 uur? Dan heb je kans dat je haar uit een diepe slaap haalt en dat ze daarom moeite heeft om daarna weer goed in slaap te komen. Misschien moet je eens proberen wat er gebeurt als ze die fles niet meer krijgt?

Als ze wakker wordt voor die fles, gaat het natuurlijk niet op....

3. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Oh ja: onze dochter slaapt overdag ook nog zoveel hoor, vaak nog wel meer! Dus dat lijkt me niet de reden dat ze 's nachts wakker wordt.

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Wij wilde gisteren toevallig deze fles laten vallen. We proberen het ongeveer eens per twee weken maar ze lag om 10 uur al hongerig te kijken toen we boven kwamen. Normaal moeten we haar wel wakker maken dus dat was even een schok haha. Vanavond ga ik het gewoon weer proberen.

Maar er is dus toch nog een sprongetje rond deze periode! Dat wist ik niet, toch nog even mijn boek erbij pakken. het wordt nu steeds erger dus we moeten er echt iets aan doen. Ik heb vannacht zelfs haar ledikant tegen mijn bed aangezet in de hoop wat slaap te krijgen maar ook dat hielp niet.

Bedankt in ieder geval!

5. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Nou, het is niet echt een sprongetje, maar op de kalender staan wel grijze blokjes en er staat onder dat je kind dan last van de drie H's kan hebben en waarom. Hier merken we het wel, maar het valt gelukkig altijd reuze mee!

Volgens mij staat de uitleg in het hoofdstuk over de 26 weken sprong.

6. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Hoi Beatrice,

Noelle (geboren op 12 november) is ook ongeveer van dezelfde leeftijd als jouw dochtertje en zij is vanaf dat ze 27 weken was (nu sinds 2 weken) echt helemaal extreem vervelend (zie mijn topic 'Ellende met slapen en eten'). Ze heeft altijd al problemen met het slapen, maar slaapt nu helemaal ontzettend slecht en is ook vaak wakker 's nachts, terwijl 's nachts eigenlijk haar enigste periode van de dag was, dat ze wel over het algemeen goed doorsliep.

Nu ik hier zo lees, dat er dus ook een soort tussen-sprong is met 29/30 weken hoop ik maar, dat ze hierdoor nu helemaal zo van slag is. Want Noelle is verder ook heel jengelig overdag en kliert ook ontzettend met het eten.

Net als Hinke ook schrijft, heeft Noelle ook nog steeds veel slaap nodig overdag. Als ze 2 uur wakker is geweest, moet ze ook echt weer naar bed, maar ik heb steeds gedacht dat dit bij haar ook zo is, omdat ze 's avonds eigenlijk nooit slaapt en verder alleen maar hazenslaapjes van 3 kwartier doet overdag. Ik lees hier op het forum namelijk wel vaker dat kindjes van deze leeftijd al naar 2 slaapjes of zelfs 1 slaapje per dag gaan. Maar doordat Noelle altijd zo kort slaapt heeft zij zeker wel 3 slaapjes overdag nodig.

De fles van 23:00 uur krijgt Noelle trouwens al niet meer, sinds ze 5 maanden is. Wij zijn er gewoon mee gestopt, omdat ze overdag genoeg krijgt, goed groeit en het echt niet meer nodig heeft dus. Alleen als we haar 's avonds echt helemaal niet in slaap krijgen, krijgt ze nog wel eens iets van 120 ml voeding, zodat ze uiteindelijk dan toch in slaap zeilt.

Ik heb dus eigenlijk geen oplossingen voor jou, want zelf weten wij ook niet wat we hier mee moeten. Volgens mij moet ik maar gewoon accepteren dat ze is, zoals ze is. En ik hoop van harte dat deze fase een sprong is, maar gezien het feit dat er dus meer kindjes ineens moeilijk doen in deze periode zal dat wel zo zijn.

7. 078mama

078mama Niet meer actief

Gedeelde smart...

Maar het is wel heel vervelend! Af en toe heb je echt het gevoel dat het niet meer goed gaat komen. Elke nacht ga je weer met goede moed naar bed en als ze dan voor het eerst wakker word hoop je dat het 6 uur is ofzo maar dan is het 1 uur! Nou dan zakt de moed je echt in de schoenen. Ik hoop ook echt dat het een fase is en dat we over een maand erom lachen. Zo niet dan moeten we maar even flink doorbijten.

8. joanne84

joanne84 Lid

3 jan 2008
    26
    0
    0
    Hier ook een kleine dame, die ook meerdere keren per nacht wakker werd. Gelukkig bleek het een fase te zijn en slaapt ze nu weer lekker van 19.30 tot 07.00-08.00 uur. Blijkt dat er ook een tandje onderweg was die nu net is doorgekomen.
    Goed uitgerust naar bed en regelmaat is hier wel een must.

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Er is dus hoop! Wanneer begon het bij jou? Ook rond de 6 maanden?

10. joanne84

joanne84 Lid

3 jan 2008
    26
    0
    0
    Ja, ze was net 6 maanden geweest. Al met al heeft het wel drie weken geduurd voor ze weer lekker sliep. Dus je moet maar zo denken, het gaat wel weer over, het is maar tijdelijk. Als je zo denkt kan je het zelf ook wat makkelijker volhouden.

11. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hier nog een van 6,5 maand, er is al 1 tand door, maar klokslag 4 uur wakker en soms zo wakker dat hij gewoon gaat spelen. het ergste is nu dat zijn zus van bijna 3 mee doet en dus ook weer komt voor melk, ik weet ook even niet wat ik moet doen, want als ik haar weiger gaat ze huilen en dan is hij weer wakker...

Deel Deze Pagina