Ervaringen Prozac?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lillith, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Hallo allemaal,

Omdat ik momenteel in een depressie zit, start ik binnenkort met het slikken van Prozac. Zijn er hier meiden die hier ervaring mee hebben? Hielp het je? Had je veel last van bijwerkingen, zoals overgewicht of vermoeidheid? Heb je het ook tijdens de zwangerschap geslikt?

Ik hoop dat jullie me info kunnen geven!

Groetjes,

Lillith

2. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het geslikt 60mg / dag (3 pilletjes van 20 mg) Ik had niets van bijwerkingen voor zover ik me het kan herinneren.
    Ben niets aangekomen in ieder geval. En ik had minder 'pieken en dalen' om het zo te noemen. mijn gevoel was stabieler (wat dus ook de bedoeling was ;) )

Ik was niet zwanger toen ik het nam, maar mijn dokter zei dat ik het wel mocht nemen als ik zwanger zou zijn...

3. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Bedankt voor de reactie! Ik begin met 20 mg. Ben benieuwd hoe het zal aan slaan.

4. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    duurt even hoor voor het enige werking heeft... ik hoop dat het je zal helpen!!

5. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb Prozac gebruikt en heb veel last van bijwerkingen gekregen. Op den duur ben ik ermee gestopt. Mij werd trouwens verteld dat Prozac tijdens een zwangerschap niet zo snel wordt aangeraden. Tijdens mijn zwangerschap bleek dat ik weer anti depressiva moest gebruiken, en toen is mij Sertraline aangeraden. Geen last van bijwerkingen gehad trouwens.

Misschien zijn de meningen ondertussen alweer veranderd over wat wel of niet wordt aangeraden, en dit is wat mij werd verteld.

Als je nog vragen heb mag je pm sturen :)

6. MHMW

MHMW Niet meer actief

Hier een gebruiker, ik slik het inmiddels alweer 6 jaar. 40 mg. Ik merk zelf niet zoveel vd bijwerkingen, maar mijn man vind mij sindsdien oppervlakkiger. Soms gevoelloos. Emoties tonen vind ik lastiger. Maar ik heb er echt baat bij. Ook gebruikt bij beide zwangerschappen, je moet dan wel zoiezo bevallen in het ziekenhuis en minstens 24 uur blijven.

7. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Bedankt voor de reacties meiden! Dat ik dan je dan sowieso in het ziekenhuis moet bevallen hadden ze me inderdaad verteld.

Deel Deze Pagina