Huis kopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Stephanie20, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij zijn sinds enkele maanden druk aan het rondkijken om ons eigen huis te kopen. Alleen stuit ik steeds weer tegen hetzelfde probleem aan, wanneer beslis je dat je daadwerkelijk dat huis koopt. Wij hebben nu een woning bezocht (oud herenhuis) die we echt wel mooi vinden. Nu is het wel zo dat er een paar dingen minder aan zijn. Bv. de tuin is niet supergroot, de keuken kon beter,...
    Ik ben van mening dat niet alles wat op ons verlanglijstje staat, dat je dat ook kan vinden in een woning. Volgens mij is er altijd wel iets dat minder goed is of dat je liever anders zag. Maar wanneer weet je nu dat het DE woning is die je zoekt. Ook al zijn er enkele pijnpunten eraan. Hoe ging dit bij jullie?

2. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik voelde me er gelijk thuis. Ook toen het nog niet naar onze smaak was ingericht. Natuurlijk heb je bepaalde wensen en wij hebben ook niet alles gekregen in dit huis wat we graag wilde. Maar het gevoel was goed. We wonen er nu 2,5 jr nu sinds kort met z'n 3en, zodra onze kleine gaat lopen enzo zullen we wel iets anders moeten gaan zoeken (tuin is heeeeel klein, en een broertje of zusje erbij kan ook niet, we hebben maar 2 slaapkamers)

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.047
    2.186
    113
    Brabant
    Wat voor ons een gouden tip was was: kijk vooral naar de dingen die je Niet kunt veranderen.t
    Zoals : tuin, buurt, zonstand etc.

De rest is vaak wel aan te passen.

4. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Taliaa,

Das wel een goede tip ja daar hebben wij inderdaad ook naar gekeken toen we ons huis kochten...

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

Wij zij momenteel druk bezig een huis te kopen we hebben een aantal eisen waar het huis aan moet voldoen

Hij moet:
    Groter zijn dan 150 m2
    Minimaal 5 slaapkamers hebbe
    Een grote tuin hebben
    Liggen op een rustigge locatie het liefst in het buiten gebied

Onder tussen hebbben we 2 huizen die ons enorm aanspreken beide huizen hebben minpuntjes en de een is 280m2 terwijl de ander 180m2 is de een heeft 2 badkamers de ander 1 maar de grote staat in een dorpje met 200 inwoners in de middel ofnowere wat ons dan weer tegenhoud beide maken ze kans.

Vande week gaan we weer bezichtigen en dan hopen we de knoop door te hakken

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    wij hebben toentertijd tig huizen bezocht, waarbij we eigenlijk iedere keer vrij snel al zoiets hadden van... dit wordt het dus niet!

totdat we dit huis tegen kwamen waar we nu wonen... we voelden het gelijk, DIT IS HET!
    het was dus 'gewoon' ons gevoel! (en we hadden echt wel een hoop eisen)

helaas heb je hier niet zo heel veel aan, maar onze gedachte was, als we echt twijfelen, doen we het niet. Uiteindelijk kom je echt wel een keer je droomhuis tegen!

(wel hebben we goed gekeken naar onze toekomst, hoe lang willen en kunnen we er eventueel blijven wonen... dit is geen tijd om je huis weer gauw te verkopen natuurlijk)

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    wij hebben net 2 weken de sleutel van ons nieuwe huis. Dus druk aan de klus:)

Wij waren toen we op funda keken al heel kritisch. We wisten in welke plaats en welke wijk we wilden. We wilden groter dan 120m2. Minimaal 4 slaapkamers. Voortuin en achtertuin. Dan valt er via funda al heel wat af:)

Toen zagen we een straat naar onze wens, en daarin stonden er 3 te koop. Bij 2 zijn we gaan kijken. Eentje was heel slecht afgewerkt, en wilden we niet die prijs voor betalen. De ander was echt super gaaf, en we zagen ons daar echt al wel wonen.

We hebben 1 keer gekeken naar het huis zelf, hoe zit het in elkaar enz. En de tweede keer liepen we daar om te kijken of we onszelf al de trap af zagen komen zeg maar. Nou, we wisten t gelijk en dezelfde avond was de deal gemaakt. Binnen 2 dagen geregeld:p

Ik denk dat je je erin thuis moet voelen. En dat je even realistisch moet denken aan hoeveel je eraan moet/gaat doen.

8. Fransa

Fransa Niet meer actief

Wij zijn (hopelijk) net klaar met onze huizenjacht. Bij ons was vooral de ligging van het huis belangrijk, minimaal 4 slaapkamers, grote tuin...
    En we stelden ons bij elk huis waar we keken de vraag; zien we onszelf hier over 10 jaar ook nog wonen?

Het huis waar we nu mee bezig zijn voelde gelijk goed. Het voldoet niet eens aan al onze eisen (er zijn 3 ruime slaapkamers en 1 kleintje bijv), en er moeten nog wat dingen worden opgeknapt maar we waren beide gelijk enthousiast toen we er rondliepen. Heerlijke tuin, supergoede locatie voor ons qua werk/school/oppas, etc. Dus de keuze was gauw gemaakt.
    Het was het 6e huis wat we bekeken. We hebben ons eerst ook wel afgevraagd of we niet te snel hadden beslist maar nu 2 weken later hebben we nog steeds niets nieuws gezien wat ons beter lijkt dan waar we nu voor gaan.

Ik denk dat het gevoel dat je bij een huis hebt uiteindelijk wel vaak de doorslaggevende factor is voor je beslissing. Een huis kan zelfs aan alle eisen voldoen, maar als het niet goed voelt gaat het 'em gewoon niet worden...

Deel Deze Pagina