Lollie's bij peuters?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Minyaweth, 3 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara11

Lara11 Niet meer actief

wat de lolly betreft: hier ben ik niet eens zo bang voor het 'snoepgedeelte' (hoewel mijn dochter echt geen lollies krijgt) maar vooral voor het stokje. Stokje in de mond, rennen, vallen, stokje in keel.... nee, liever niet. Ik heb er een TE naar verhaal over gehoord en sindsdien kan ik niet meer normaal naar lollystokjes kijken. en toen had ik nog niet eens zelf kinderen....

2. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik bedoelde het eerlijk gezegd ook niet zo serieus en weet ook dat er nog wel een aantal stappen tussen zit. ;)

Aan de andere kant, een kennis van mij heeft een poosje geleden EHBO op haar vriend moeten toepassen die stikte in een salmiakbal, reanimatie/heimlich/hard slaan op z'n rug (bont en blauw) en is ter nauwernood aan de dood ontsnapt. :$

Omdat je het zelf nog in geen 9 jaar hebt meegemaakt (gelukkig maar) betekent natuurlijk niet dat het niet kan gebeuren.

3. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier krijgen ze soms wel lollies, maar altijd zittend. vaak heb ik ze als ze echt de kinderwagen in moeten en ik ze er met geen mogelijkheid in krijg. dan wil ik nog weleens lokken met een lollie, maar ze mogen er never nooit mee lopen. tuurlijk kunnen ze stikken in een lollie, maar ook in

een legosteentje
    normaal steentje
    dopje van iets
    iets wat afbreekt van een speelgoed
    een aardappelletje

kortom er zijn zo giga veel dingen waar een kind van kan stikken dan zou je nooit meer een kind kunnen laten eten en spelen.

vandaar dat ik niet zo'n probleem maak van een lollie (mits er natuurlijk niet gelopen word en er iemand bij is), maar ik kan me voorstellen dat er dames zijn die dat wel een probleem vinden. zo vind ik andere dingen een probleem die die dames dan niet als probleem zien.

Deel Deze Pagina