Hey dames, Mijn ventje heeft roodvonk! Ik had er alleen van gelezen... Nog nooit gehoord dat iemand het heeft gehad in mijn omgeving.. School was er ook niet bekend mee.. Ik dacht dat het niet meer voorkwam eigenlijk.. Wel dus.. Maar nu zoek ik eigenlijk mensen die er zelf mee te maken hebben gehad en waar ik op moet letten.. en hoe de ziekte is verlopen van begin tot eind en hoelang het heeft geduurd.. het begon woensdagmiddag. hij werd stiller en stiller en voelde warm.. temperatuur gemeten, 38,4 dacht nog nou dat valt mee... maar werd alsmaar stiller.. toen begon hij na het eten over te geven.. 1 keertje en is daarna naar bed gegaan, heeft heerlijk de hele nacht geslapen.. donderdag de hele dag voor pampus gelegen op de bank met een dekentje.. savonds zag ik inneens allemaal vlekjes en vooral bultjes overal op ze lichaam.. vooral ze wangen.. ik dacht nog dat het een reactie op een virus was ofzo.. nog 1 dagje aankijken dacht ik.. vanmorgen wakker geworden en alle bultjes en vlekjes waren knalrood hij zag er niet uit!! En hij had de bekende frambozentong.. ik heb gelijk de huisarts gebeld.. en hij had dus roodvonk.. k*t.. ik maak me dus best zorgen.. vandaar dat het zo een lang verhaal is.. de complicaties die kunnen optreden maken me echt erg bezorgd.. bah.. dus mensen die me bezorgdheid een beetje weg kunnen nemen.. heeeeel graag.. want het enige wat in me hoofd rondgaat is me ventje boven in bed met roodvonk.. vannacht ga ik ook echt niet lekker slapen! BLEH!!! kussie bloem
aah wat zielig zeg. Veel beterschap voor je kereltje, ik hoop dat hij snel opknapt. Sorry, geen tips hier.
veel laten drinken! heb je de witte tong niet gemerkt? De tong wordt eerst wit voordat ie zo rood wordt namelijk. En maak je niet zo druk om die complicaties, die komen echt zelden voor.
Ja wel een witte tong.. Die had ie gisteren niet nog.. Waarschijnlijk vannacht gekregen want vanmorgen was ie wit en vanmiddag veranderde de tong in rood met bubbeltjes.. En die complicaties.. Ja probeer me er niet druk om te maken.. Weet dat t weinig voorkomt. Maar toch blijft t in me hoofd.. Hij ligt gelukkig lekker te slapen.. Net nog antibiotica gegeven.. We zijn laat begonnen vandaag met antibiotica vandaar zo laat nog een keer.. Moest me wekker zetten.. En kan nu niet slapen.. Vandaar zo laat nog hier hihi.. En bedankt voor t meeleven luna1 en devilschase Xxx bloem
ja, ik heb het gehad toen ik 16 was.. Ik ben echt wel ziek geweest, maar er waren geen complicaties hoor.. Ik zou mijn kindje gewoon goed in de gaten houden! Beterschap en sterkte want het is wel een vervelende tijd ffies
Bij mijn zoontje dachten ze dat hij roodvonk had,maar het bleek de ziekte van Kawasaki te zijn. Het lijkt erg op elkaar,dus als jouw zoontje niet goed reageert op zijn antibiotica of nog zieker wordt,snel terug naar de dr! Beterschap
Heel veel beterschap voor je zoontje! Ik heb geen tips, maar kan wel vertellen dat mijn broertje het vroeger heeft gehad en hij is er ook weer helemaal bovenop gekomen. Ik weet dat hij veel geslapen heeft, een of twee keer beetje ijlen en daarna weer lekker zichzelf. succes de aankomende dagen en hopelijk voelt hij zich snel beter!
Mijn dochter had het ook deze dagen, maar het is vrij snel weggetrokken. Het begon met koorts dat opliep tot 39.4 savonds. dit goed in de gaten gehouden maar nog niks gegeven. Paar uur later in de nacht was het al38.8 en in de ochtend ook. Ze kreeg toen die rode kippevel uitslag en opeens was ze helemaal rood, gezicht en lichaam. Maar vandaag is de koorts gezakt en is de uitslag wat minder, ze is wel nog wat rood. Ze voelt zich ook beter. Dus bij haar is het wel meegevallen. Misschien heerst het nu wel?
Mijn dochter was heeft het vorig jaar gehad toen ze 4 jaar was. Ik herkende zelf vrij snel de symptomen.....frambozentong, wit masker rondom mond, uitslag en een fikse keelontsteking erbij. Daarbij vrij hoge koorts en ze was er ook echt ziek van. Vrij vlot dus met AB begonnen en zienderogen knapte ze op. Heb haar toen een paar dagen van school thuis gehouden ivm besmettingsgevaar. AB hoeft ook niet perse, maar ivm met onze andere kids toen er wel voor gekozen. onze andere twee hebben nergens last van gehad Ik kan me nog goed herinneren dat met name haar handen gingen vervellen uiteindelijk. Niet te druk maken over evt complicaties....dat is echt uitzonderlijk. Kwebbel
hey meiden! sorry dat ik niet meer heb gereageerd! roodvonk is voorbij! gelukkig! maar nou blijft me ventje zo moe! smiddags slaapt hij altijd nog! en veel. 3 jaar ruim en nog 4 uurtjes smiddags. maar hij kan ook eventueel soms zonder slaapje als we wat aan het doen zijn dagje weg ect.. maar nu pfff hij redt t echt niet meer.. vanmiddag om half 5 uit bed gekomen en om 6 uur half 7 lag hij echt weer doodop bij me te hangen en zei hij om kwart voor 7 dat hij eigenlijk wel naar bedje wou.. hoort dit erbij.. zo na roodvonk.. of moet ik toch even langs de huisarts.. xxxx bloem
Ik weet niet of het bij de roodvonk hoort maar mijn dochter heeft vorige week een ontzettend vervelend virusje gehad. En is nu ook echt heel erg moe. Heb haar net wakker gemaakt en dan is ze om 12.00 uur/ 12.30 uur echt weer gesloopd. Ze slaapt ruim 3/4 uur en langer tussen de middag als ik haar niet wakker maak. Om vervolgens s'avonds weer als doornroosje in slaap te vallen.... Ze slaapt het nu uit, denk ik.