Hoi Dames, Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Ellmau. Onze kinderen 7 en 9 jaar gaan op skiles. Nu zijn er 2 skischolen in Ellmau, maar het prijsverschil is erg groot. Heeft iemand ervaringen met een skischool in Ellmau? Verder gaan we natuurlijk ook andere leuke dingen doen dus alle tips en ervaringen zijn welkom! Groetjes Anja
Geen ervaring mee, maar er staan op Google wel aardig wat reviews zag ik. Ik zou voor de topskischule gaan als ik de reviews mag geloven
Ik heb zelf privé les gehad bij hartkaiser school. Zeeer tevreden over! Er zijn 3 skischolen in Ellmau. Ik vond de hartkaiser skischool het meest kindvriendelijk ogen met super uitgebreide kinderlanden. Voor jongste wel nog zo leuk! Topskischule met de blauwe pakken hebben een klein kinderland en zitten aan de andere kant van het dorp, dichtbij de hartkaiserbahn. Ik vond destijds het personeel nogal uit de hoogte en de omgang met de kinderen oogde wat minder spontaan en gezellig. En dan heb je nog een school, maar zij richten zich voornamelijk op snowboarden. Ik zou je keuze laten afhangen van je verblijfslocatie in het dorp.
Ik kijk zelf altijd naar het aantal leerlingen per groepje. Er zijn nl genoeg skischolen die 15 kindjes meenemen met één leerling. Dus ik heb altijd gekozen voor de duurste skischolen, mijn dochter heeft nooit net meer dan 6 leerlingen in een groepje gezeten.
Die vlieger gaat lang niet altijd op. Serfaus en Ellmau zijn daar een voorbeeld van. Daar worden bij de duurdere skischolen in het hoogseizoen net zoveel kinderen in de klas gepropt als bij de goedkopere. Is volledig gebiedsafhankelijk.
Echt? Gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt. Wij gaan dit jaar naar Koningsleiten. Ik ben dan bang dat ik het daar ookmoet loslaten... gelukkig kan ze zich sl goed redden op skies. Maar de eerste twee jaar had ik haar niet mee laten gaan met een groep groter dan 8/10 op één leraar.
Er zijn nu 2 skischolen samen gegaan..TOP en 1ste Ellmauer skischule. TOP is echt een flink stuk duurder dan Hartkaiser. In de voorjaarsvakantie verwacht ik dat het bij beiden druk zal zijn. En ik vindt een Nederlandse skileraar ook belangrijk....Ik zal alle reacties nog een goed doorlezen.