Hoi dames Tis bijna zover, en nu komen de praktische vragen Wie weet... -of je een fruithapje mee mag nemen in je handbagage? -Hoeveel voeding in torentjes je mee mag nemen in je tas En.. We vliegen om 7.00, normaal wordt ze rond 08.00 wakker... Haar schemaatje wordt dus ff over de kop gegooid... We moeten rond 05.00 van huis weg, wat zouden jullie doen flesje al geven thuis of op het vliegveld de fles geven? Ze drinkt trouwens verder niks anders dit weigert ze Graag hoor ik jullie tips!!!!
Ja een fruithapje mag wel mee en voeding onbeperkt. Fles heb ik geen ervaring mee maar ik zou zoveel mogelijk de normale voedingstijden aanhouden. Grote kans dat ze in de auto toch wel weer in slaap valt.
Met baby voeding mag je redelijk wat dingen meenemen. Fruithapje (neem een plastic cupje is lichter en gooi je makkelijk weg) kun je zo meenemen. Poeder mag je ook gewoon meenemen. Je mag echter geen fles thuis met water vullen en meenemen, dit accepteerd de douane niet. stewardessen vullen je flesje voor je met heet water als je dat wilt. Je kunt je fles geven op t vliegveld, of als je op gaat stijgen, dankzij het zuigen aan de fles krijgt je kindje minder snel last van oortjes. succes, komt echt goed!
Fruithapje mag mee. Poedertoren ook, zou gewoon de hoeveelheid voedingen uitgekeken en eentje extra meenemen. Je mag inderdaad geen water meenemen door de douane. Maar neem een leeg waterflesje mee (als je geen nieuw water wilt kopen) die kun je na de douane dan weer vullen. In het vliegtuig vullen ze je fles met kokend water. Die keer dat wij s'ochtends heel vroeg weg moesten hebben we haar gewoon al slapend van bedje naar de maxicosi getild. Eenmaal op Schiphol hebben we haar aangekleed en de fles gegeven.
Oke thanxx voor jullie reacties. Je maakt je vaak drukker dan nodig Wilde idd al lege flesjes meenemen en vullen op t vliegveld, ook voor de oudste. Gaven jullie een fles met opstijgen en dalen? Omdat ze niks anders drink kom ik dan toch uit op melk.. het is maar 2, 5 uur vliegen maar toch
Hier had ze tijdens stijgen en dalen geen speen of flesje nodig voor de oortjes. Is per kind dus ook verschillend. Wij moesten met 6 maanden rond 4.00 vliegen. Ik had haar gewoon aangekleed in slaapzak in bed gelegd. Zo kon ik haar gelijk eruit halen, verschonen en in de MC doen. Ze heeft verder niet geslapen in de auto. Een flesje op schiphol gedaan voor het boarden. Tijdens de start sliep ze al op schoot. Ze is even tussendoor wakker geweest en heeft geslapen tot de landing. De rest van de dag viel erg mee. Ze pakte haar ritme snel weer op.
Oke dames Bedankt voor jullie reacties. . Komt vast allemaal goed, maar blijft toch spannend de eerste keer met zo'n ukkie..
Hier ook de zenuwen maar het ging super goed! Beide dames geen last van de oortjes. Geen fles meer nodig hier dus dat scheelde wel en we hadden schappelijke tijden. Maar nu nog terug en dan vliegen we al om 9.15 dus moeten we hier ook vroeg weg. En de jongste is nog verzot op de enige fles die ze krijgt als ze op staat. Het is een uur rijden naar het vliegveld en hebben zelf een huurauto die we dus ook nog moeten tanken en inleveren.... Jongste heeft zich de heenweg na even gehuil overgegeven aan haar slaap en heeft 1,5 uur heerlijk bij me gelegen.
Hier iets ouder kindje, maar ooooh wat vind ik het spannend. Volgende week is het zo ver. Fijn al die bemoedigende reacties!