Kind met andere naam mee in het vliegtuig

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Monique1985, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Mijn zoon heeft een andere achternaam ook gezamenlijk gezag.. Nu heb je reispapieren nodig . Handtekening van andere ouder .. Maar staat ook dat zijn of haar kopie paspoort mee moet ? Is dat ECHT verplicht ?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Waar ga je heen?

3. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ja dit is echt verplicht. Als je dit niet meeneemt, loop je het risico dat je kind niet mee mag in het vliegtuig. Wat heb je immers aan een handtekening als ze het niet kunnen vergelijken met die van je man? Kleine moeite om even een kopie van het paspoort met toestemming om je kind mee te nemen (ondertekend) mee te nemen. Dat kan je een hoop gedoe schelen!

4. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Ja dat is écht verplicht. Liefst een verklaring in het Engels met handtekening en kopie legitimatie. Ik heb vaak genoeg gezien dat het 'feestje' niet doorgaat omdat het ontbrak.

5. bsmits

bsmits Actief lid

29 apr 2014
    127
    2
    18
    NULL
    NULL
    We kwamen terug van Turkije en mijn man was in een andere rij gaan staan en werd sneller geholpen. Ik werd vervolgens door de douane op Schiphol tegengehouden en moest hem erbij halen. Ik weet niet wat er gebeurd zou zijn als hij er niet bij was geweest. Op de heenweg zei niemand er iets van, maar toen stonden we ook samen in de rij. Dus ik zou de kleine moeite er wel voor nemen om een kopie paspoort te regelen.

6. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Ja, echt meenemen!!! Toen wij op vakantie gingen moest een moeder ook bijna achter blijven met haar zoontje. Dat ging op het laatste moment nog goed omdat de ex nog snel naar het vliegveld kwam met kopietjes.
    Dus neem het wel echt mee!

7. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    We gaan naar Tunesië ..
    Het gaat dus om mijn ex.. Hij wilt geen kopie paspoort mee geven omdat ik weet ik veel wat met zijn gegevens kan doen :( Zegt hij ..

8. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow dat is wel heel vervelend... hopelijk werkt hij toch mee.
    Maar naar Tunesië?
    Let je wel op?
    Het is daar nu niet bepaald veilig ook al ga je naar een toeristische plek.. let goed op he.

Ik wil je niet bang maken maar ik krijg de verhalen net wat beter mee wat daar gebeurd... waar ga je heen?

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ja, dat is verplicht. Als je ex niet meewerkt heb je wel een probleem.

10. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere

We gaan naar sousse (als ik het goed schrijf ) maar als het echt zo gevaarlijk is krijg ik toch een negatief reis advies van het reisburo ? We gaan via Arke ...

11. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Nou ik hoopte dat we het onderling konden regelen .. Zonder al te veel gezeur .. Ik had nooit verwacht dat hij zo moeilijk zou doen .. Dus heb mijn advocaat gister meteen gemaild om een rechtzaak aan te spannen tegen hem.. Ik heb al een tijdje bezig om de papieren te krijgen .. Helaas moet het dus zo en zal ik zeker wel vervangende toestemming krijgen.. Maar het is zo jammer he.. Het is onze huwelijks reis .. Ben druk bezig om de bruiloft te plannen en helaas komt dit er nu bij ..

Lukt het niet dan gaan we voor een hoop geld de boot in .. Dan doel ik op de vakantie .. Met 6 personen kost dat aardig wat 😞

Deel Deze Pagina