Probleem! Hoe geraak ik mn "vriendin" kwijt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nachtzon, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    hey meiden, ik heb een groot probleem en het wordt dagelijks erger :'(

Ik heb een vriendin sinds een beetje meer dan een jaar, eerst was ze gewoon een klant, maar ondertussen (ze woont in dezelfde straat) hangt ze hier dagelijks rond.
    Het begon verleden zomer, reeds toen zat ze ELKE avond bij ons, dronk onze alcohol (wij hebben er altijd staan voor bezoek, zelf drinken we niet) en babbelde zich uren vast (en ik bedoel dus echt UREN, soms wel 6 of 7 uur aan een stuk, record ligt aan 12 uren)... we hebben er nooit veel van gezegd, maar het is dus wel echt dat ze sindsdien bijna ELKE dag naar mij toe komt, in het begin al onze reserves alc dronk en zich vastpraatte...
    Mijn man zei toen: "'koop dan toch gewoon geen alcohol meer?" en dat deden we dan ook niet meer... denken we dat we haar nu eindelijk beetje minder zien, helaas pindakaas, mevr. brengt nu gewoon zelf haar fles mee... :$
    Als mijn schoonmama (een schat van een vrouw) op bezoek komt en mn vriendin "toevallig" ook langskomt voelt zich mijn schoonmama niet meer op haar plek... en gaat...
    vandaag dus weer het toppunt, ik doe de nageltjes van mn beste vriendin en mn andere vriendin komt (hoewel ze weet dat ik woensdags aan mn kindjes besteed), mijn beste vriendin en ik wouden nog bijpraten ivm haar beebje dat ze gekregen heeft (is nu 8 weken oud) maar mn andere vriendin babbelde zodanig ertussen, dat mijn beste vriendin weer naar huis gereden is omdat ze zich niet welkom voelde :(
    Mijn schat komt van zijn werk, ZIJ ZIT HIER NOG STEEDS... (ze kwam om 15 uur en om 19 uur hebben we ze eindelijk uit de deur gewerkt)

zij is zelf elke dag thuis, een superhuisvrouw, haar huis perfect proper (mijn is netjes, maar ik leef niet enkel om met de vod te zwieren) heeft een zoon die in alles de beste is (brengt punten van 60% naar huis, terwijl mijn kinderen allebei in de 90% hebben), heeft het financieel gemakkelijker dan wij en laat me dit ook vaak voelen. Goed ze brengt wel af en toe iets lekkers mee... maar ik heb meer het gevoel dat dit enkel om mij "zacht" te stemmen is...

ik ben zwanger, heb vaak nog last van vermoeidheid, wil mijn huisje ook aan de kant kunnen houden en doen en laten wat ik wil, maar als je iemand bij je thuis zitten hebt, dan lukt dat niet echt...
    Ik heb al geprobeerd niet meer open te doen, maar dan belt ze met haar gsm, klopt en heeft het zelf al eens gedurfd om langs de achterdeur binnen te komen (ik stond toen net onder de douche)
    Mijn man en ik vallen steeds vaker in ruzie als hij van zijn werk komt, omdat we allebei door haar geambeteerd zijn....
    het probleem: we durven allebei niets zeggen....:(
    hebben jullie een oplossing?

sorry voor het lange bericht!!!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gewoon zeggen!! Ik zou er strontziek van worden. Wanneer ze aan de deur staat gewoon zeggen dat het niet uitkomt.. de dag erop desnoods weer enz.

3. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Jemig! Dat is een lastige situatie zeg..... toch denk ik dat jullie er samen wel wat van moeten zeggen. Hoe moeilijk dat ook is. Dit kan toch niet zo? Ik snap wel heel goed dat het moeilijk is. Heel veel sterkte en succes!!!

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik denk dat je er alleen vanaf komt door het te zeggen. Zeggen dat je geen behoefte hebt aan dagelijks bezoek en dat je het liever ook niet onaangekondigd hebt. Laat haar maar eerst bellen of het uit komt.

5. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Hoe moeilijk het ook is: gewoon zeggen.
    Het is zeker niet de bedoeling dat jij en je man ruzie gaan krijgen om zo'n situatie.

6. tanja8

tanja8 Niet meer actief

wat erg!
    Gewoon zeggen, deur op een kiertje en zeggen dat ze (voorlopig of vandaag) niet welkom is. Of dat ze moet bellen voor ze komt. En duidelijk aangeven dat het voor een uurtje is ofzo.

Meid wat lastig! Succes!

7. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Gewoon tegen haar zeggen.Hoeft niet grof te zijn om haar duidelijk te maken dat het niet uit komt.
    Gewoon in de trant van joh meis vind het hartstikke gezellig als je er bent maar nu even niet.
    Zo moeilijk kan dat niet wezen lijkt me.

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik zoun het idd ook gewoon zeggen. Wat vervelend zeg... dit `soort` mensen heb je er idd bij. Blijven komen en blijven ook altijd hangen, ik zelf heb hier ook geen behoefte aan... dus ik zou het ook zeggen vooral nu je vriend ook Geïriteerd raakt en je zwnager bent, denk om jezelf meid.

9. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Echte vriendschap komt van twee kanten. Echte vrienden kunnen ook tegen elkaar zeggen dat het even niet uitkomt. Kortom gewoon zeggen, hoewel het niet gemakkelijk zal zijn. Als ze heel erg boos wordt dan weet je gelijk hoe het zit en of ze daadwerkelijk een vriendin is (wil zijn) of dat het haar om iets anders gaat.

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Zeggen!!!

Waarom komen mensen toch niet voor zichzelf op:( En het dan zelfs zover laten komen dat je er onderling met je man nog ruzie over krijgt..Dat is echt niet gezond hoor..

Mijn vriendin zit hier ook uren als ze de kans krijgt, alleen ik zeg meteen als ze een bakkie koffie komt doen, "een uurtje hoor, dan ga ik aan de gang" en schuif haar er na een uur ook lachend uit..En soms heb ik wèl tijd en blijven we wat langer beppen, maar dan wel als het mìj ook uitkomt..

Je wordt nu eigenlijk boos op haar, terwijl je zelf je grenzen niet aangeeft. Zij denkt mss dat jij het ook allemaal supergezellig vind en blijft dus komen en hangen. Wordt dan boos op jezelf en geef jezelf een schop en wees eerlijk tegen haar. Het ergste wat kan gebeuren is dat ze het niet begrijpt en boos op je wordt. Nouja en dan?? Is dat dan waar je bang voor bent? Het doet geen pijn ofzo hoor en boze blik....Maar probeer het gewoon volwassen en eerlijk over te brengen, zal heel veel opluchting geven;)

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Heb je wel eens tegen haar gezegt als ze aan de deur staat dat het vandaag niet uit komt?

12. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik heb al jullie berichten gelezen en heb nu net ng eens met mn man gebabbeld, ook hij zegt dat ik eens een vriendelijk bericht kan sturen, zo kan zij er ff over nadenken en ik ook over wat ik wil zeggen...
    heb haar dus het volgende geschreven:

hey meissie, ik dacht ff een bericht te sturen om je iets te zeggen wat al lang op mijn hart ligt.
    Ik wil je hiermee echt niet kwetsen, maar Steven en ik hebben hier nu lang over met elkaar gesproken.
    Je bent altijd welkom bij ons,dat weet je, maar toch zouden we willen vragen of je je bezoekjes zou kunnen verminderen.
    Je bent haast elke dag hier en dit meestal voor vele uurtjes aan een stuk.Dit stoort me normaal niet echt, maar nu ik zwanger
    ben rust ik regelmatig in de namiddag uit, zolang de kleine er nog niet is, kan ik dat gelukkig. Ook heb ik veel dingen die ik
    graag wil doen, maar die ik dus niet kan doen als er bezoek is.(zie ook vandaag mn bloembollen).Ik had je ook gevraagd als het
    aub mogelijk zou zijn om niet meer woensdags langs te komen en toch was je er vandaag.Ik hoop van harte dat je dit begrijpt,want ik wil
    allesbehalve ruzie maar zou het wel leuk vinden als we ons af en toe zien voor een uurtje of twee.Ook Steven wil namelijk graag
    op zijn gemak zijn als hij van zijn werk komt. Als je erover wil spreken,sta ik daar graag voor open.Wil je dan wel even een seintje
    geven wanneer je zou komen?Ik hoop van harte dat je me begrijpt, want ik wil je niet kwijt als vriendin! dikke knuffel en zoen!

ben wel eerlijk gezegd bang voor haar reactie, ik zit hier met hartkloppingen te wachten tot mijn tel overgaat.....

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goed dat je het gezegt heb, hoop dat ze goed reageert!

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Je verontschuldigt je teveel in je berichtje naar haar. Je bent allemaal redenen aan het opsommen waarom ze misschien beter ietsje minder vaak en minder lang zou kunnen komen.
    Maar dat is toch helemaal niet nodig? Als jíj dat gewoon liever niet hebt, dan heeft ze zich daar maar aan te houden.
    Pas op dat je niet over je heen laat lopen hoor!

Ben erg benieuwd hoe ze erop reageert iig.

15. NatasjaM

NatasjaM Actief lid

31 jan 2011
    339
    0
    0
    NB
    Nou dat heb je toch goed en heel mooi en netjes gezegd, lijkt mij vreemd als zij dit (als het een echte vriendin is) niet begrijpt ;)

16. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik heb nog steeds niets gehoord... afwachten dan maar :p

17. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Eigenlijk een beetje te netjes. Ik zou het niet zo kunnen verwoorden. Ben erg benieuwd naar haar reactie
    Tuurlijk zal ze het wel niet leuk vinden, maar hoe kan je anders duidelijk worden dat je toch iets meer rust wilt.

18. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik zou daar niks van durven te zeggen, k ben echt zon schijterd wat dat betreft. Maar zon type kan heel je huwelijk kapot maken zeg met zulk gehang in jullie huis :s :s Ik hoop maar dat jij er wel iets van durft te zeggen

19. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    weet je, ze woont in mijn straat en ik ben bang dat ze anders evtl slecht over me zou praten of zo (je weet nooit waar mensen toe in staat zijn) en aangezien ik hier mijn zaak hier thuis heb( momenteel pauze, maar vanaf december weer volop), kan ik me dat echt niet veroorloven...

20. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    oh je hebt al iets gestuurd zie ik, knap zeg goed van je! hopen dat ze het goed opvat en er wat aan doet zonder dat er ruzie oid. ontstaat want dat is ook niet leuk natuurlijk

Deel Deze Pagina