Gisteravond werden we gebeld door het ziekenhuis. Ik schrok me helemaal wild natuurlijk, maar gelukkig was er niks ergs aan de hand. Maar helaas ook niks goeds.... Uit de kweekjes die tijdens de bronchoscopie zijn genomen kwam niks naar voren. Nu krijgt mijn man komende dinsdag een longpunctie. Ze gaan dan echt in de vlekken in zijn longen prikken en daar vloeistof uithalen. De 23e krijg we dan de uitslag daarvan... Ze denken nu toch weer aan tuberculose.
Wat een onzekerheid. Je wil uiteraard geen slecht nieuws, maar wachten is zo slopend. Succes en sterkte x
Vorige week heeft mijn man een punctie gehad en vandaag kregen we de uitslag: het weefsel was gewoon 'schoon' van infectiebronnen Kortom: ze staan nog steeds voor een raadsel. Omdat de pijn wel te onderdrukken is met prednison moet hij dan maar gebruiken indien nodig en dan over 2 maanden zouden ze nog wel een ct-scan doen.... Ik ben compleet uit mijn dak gegaan daar (voor mijn doen). Vind het echt geen stijl dat hij maar medicatie moet slikken en dat ze niet eens meer gaan uitzoeken wat er aan de hand is. Volgende week naar onze eigen huisarts,.... wij gaan voor een second opinion. :x
Zou ik zo stilaan toch ook doen. Als je je man zover krijgt. Dat het nu onder controle is met pillen, is 1 zaak. Maar het moet toch ergens van komen en opgelost worden ... Succes en moed!
Ja, dat zou je inderdaad wel verwachten, maar het ziekenhuis had zoiets van als het onddr controle is met prednison dan moet je dat maar gebruiken.... Alsof het om een paracetamolletje gaat Dat je dat eventueel zegt tegen iemand die al heel oud is kan ik me nog voorstellen, maar mijn man heeft nog een heel leven voor zich, dan ga je toch niet pappen en nathouden lijkt me
Vandaag bij de huisarts geweest. Hij heeft mijn man voor nieuw bloedonderzoek naar het ziekenhuis gestuurd en zou contact opnemen met de long-arts, om te vragen of er eigenlijk al echo is gemaakt van zijn andere organen. Volgens mij is dat via ct-scan al gedaan, maar wie weet zit hier toch nog iets... De huisarts geeft aan dat het ook galstenen kunnen zijn, maar als er al een ct-scan is gedaan hadden ze het daarop moeten zien...
Sjonge Bolkje, wat sleept dit inmiddels al lang. Kan je man wel fatsoenlijk werken? Echt voor een second opinion gaan hoor als er niks uit komt. Je kunt soms ook bemiddeling van je zorgverzekering krijgen. Dat hebben wij destijds gedaan en daardoor konden we erg snel terecht!
Nu inmiddels 5 dagen zonder prednison en geen pijnklachten meer.... Ik ben haast bang dat dit uiteindelijk een verhaal gaat worden waarbij we er nooit achterkomen waar de pijnklachten vandaan zijn gekomen. Maar hopen dat het wegblijft nu...
aaargh, frustrerend. Krijg nu dus net een telefoontje van mijn man dat de pijn vanmorgen tijdens het fietsen weer opnieuw is teruggekomen
Heel stom, maar ik heb een buurvrouw met ook zulke klachten, die blijkt een breukje/Scheurtje in het middenrif oid te hebben. Zij kwam met vermeende hart en long problemen op de seh terecht. Omdat ze last bleef houden is er dus een maagonderzoek gedaan. Sterkte, wat naar.