long/teelbalkanker

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Je neemt het jezelf voor maar doen is ten tweede!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier mijn zwagertje met uitgezaaide teelbalkanker, geen verandering aan ballen of pijn. Wel een tumor in de buikholte en uitzaaiingen in de longen en lever.

Ondertussen alweer een aantal jaar schoon.

3. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Jeetje....
    Ik kan er weinig over zeggen, maar wat vreselijk allemaal...
    Veel sterkte met het wachten op onderzoeken en uitslagen.

4. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Heftig hoor meid! Dat wil je niet horen....:(

Ik ken ook iemand die teelbalkanker heeft gehad dat al uitgezaaid was naar de longen (ik weet niet hoe ver gevorderd) en die is ook behandeld en al jaren schoon.
    Hopelijk sterkt die gedachte je wat.

Maar ik hoop nog meer dat het gewoon iets anders is en je man snel opknapt en weer naar huis mag!!!

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Het is mijn ervaring dat ze nooit zomaar iets zeggen. "Gelukkig" onderzoeken ze het goed; wij zitten in ongeveer dezelfde rollercoaster. Heel spannend allemaal :(

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Jeetje wat vreselijk! Heel veel sterkte in deze spannende tijd.

7. Vanmiddag tijdens het bezoek was het niet echt aan de orde gekomen, maar net vertelde mijn man dat hij het idee heeft dat het wel ietsje beter gaat qua pijn-niveau. Hij heeft het idee dat het rust nemen en even minder druk uitoefenen op zijn middenrif wel goed helpt….

8. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig zeg! Je kunt ook n longontsteking gehad hebben zonder er veel van te merken, als je enorm verkouden bent en griep hebt kan t zijn dat je n longontsteking hebt zonder dat je het merkt.
    Wel kort door de bocht om zo dingen te zeggen vanuit het ziekenhuis..

9. Ja, ik ben ook niet echt enthousiast over het ziekenhuis waar we nu zijn, heb daar in het verleden helaas een hoop rare dingen zien gebeuren… Maar we waren bij de HAP die naast dat ziekenhuis ligt dus we konden kiezen: óf eerst drie kwartier reizen naar een ander ziekenhuis, óf dit ziekenhuis.

Opzich is het wel fijn, ik kan er zo heen lopen. Ben vandaag wel drie keer op visite geweest :)

10. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Er zijn een paar soorten kanker waarbij de metastase (uitzaaiing) van zelf verdwijnt nadat de primaire tumor wordt verwijderd. Daar is teelbalkanker er een van en ook een Grawitztumor aan de nier die beide naar de longen uitzaaien. Ik kan er helaas zo een twee drie niet veel over vinden op het web.
    Wanneer de teelbal wordt verwijderd verdwijnen in bijna 99% van de gevallen ook de uitzaaiingen in de longen.
    Ts, ontzettend veel sterkte gewenst!

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Huis van Puck Uitzaaiingen die vanzelf verdwijnen als de primaire tumor wordt weg gehaald? Helaas hier nogal wat ervaring met kanker opgedaan, maar daar heb ik echt nog nooit van gehoord... :(

Uitzaaiingen staan op zich en niet in directe verbinding met de primaire tumor, het is een gevolg ervan. Ze ontstaan doordat cellen van de primaire tumor losraken en door je lichaam gaan zweven door je lymfe-en of bloedbanen. Ze nestelen zich ergens en groeien dan soms uit tot een uitzaaiing. Sommige uitzaaiingen kunnen wel verdwijnen door behandeling, maar uit zichzelf? Volgens mij kan dat niet.

Bolkje Een hele aparte uitspraak dat het om longuitzaaiingen van teelbalkanker zou gaan. Het is toch helemaal nergens op gebaseerd? Ten eerste kun je alleen op een scan volgens mij niet zien of het om een tumor of uitzaaiing gaat. Vaak zijn er meerdere soorten scans en onderzoeken voor nodig, zodat je het beeldmateriaal met elkaar kunt vergelijken. Vaak worden er ook puncties/biopties gedaan om het vermoeden te bevestigen, soms kun je het deels in je bloed zien. Vlekken op een foto of scan kunnen allerlei oorzaken hebben, zowel kwaadaardig als goedaardig.

En om dan maar meteen te concluderen dat het om teelbalkanker gaat, omdat hij jong is? Dat slaat in mijn ogen kant noch wal. Ik vind ook niet dat je zoiets tegen iemand kunt zeggen, dat is nogal wat! Het is nergens op gebaseerd, je man heeft geen klachten of afwijkingen gevoeld, er zijn nog geen onderzoeken in die regionen gedaan. Dan zeg je zoiets toch niet?! Zelfs als er duidelijke aanwijzingen zijn, zijn artsen terughoudend in zulke uitspraken als er nog geen bevestiging is. Ik vind het dus een hele aparte gang van zaken en niet acceptabel!

Sterkte & succes, hopelijk is er niks ernstigs aan de hand!

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Jeetjemina, wat een uitspraak.. Sterkte!

13. blub29

blub29 Actief lid

14 jan 2014
    109
    0
    0
    wat huis van puck zegt bestaat echt zelf van dichtbij mee gemaakt !!

14. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Jippie, ik begrijp dat dit heel erg gevoelig voor je ligt wanneer je er van zo dichtbij mee te maken hebt gehad. Echter schrijf ik niet zomaar wat op, het is (gelukkig) echt waar.

Natuurlijk hoop ik van harte voor ts dat het dit niet is. Maar juist bij jonge mannen zonder verdere klachten wordt hier dan aan gedacht wanneer er plekjes op de longen zijn gezien.
    Teelbalkanker geeft weinig tot geen klachten en komt juist voor bij jonge mannen.

15. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Teelbalkanker is vaak een hormoongevoelige soort van kanker die ze kunnen ontdekken door een zwangerschapstest te doen bij een man. Op basis van die uitslag kunnen ze dus ook al vrij snel een verdenking hebben op zoiets heftigs.
    En in sommige gevallen is het inderdaad zo dat als je de tumor weghaalt, de uitzaaiingen ook "vanzelf" verdwijnen.

16. Pommepom

Pommepom Bekend lid

12 feb 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach bolkje, hen met jullie te doen, wat een onzekerheid.

Ik ben het eens met huis van Puck. En natuurlijk hoop ik van harte dat er een andere veel onschuldigere oorzaak gevonden gaat worden. Maar dat ze gezien de vorm van de afwijkingen op de longen icm leeftijd denken aan uitzaaiingen van teelbalkanker en dit dus eerst willen onderzoeken, vind ik geen heel vreemde gang van zaken.
    Dat je je rot schrikt en hoop dat dit helemaal niet aangetoond gaat worden is natuurlijk logisch. Maar ik ben van mening dat het wel goed is dat een arts open en eerlijk is over deze vermoedens.

Bolkje heel veel sterkte met de onderzoeken en ik hoop op positieve berichten.

17. Mijn man krijgt straks sowieso bloedonderzoek en ze laten tussen half 9 en half 10 weten of hij vandaag de CT-scan krijgt of ergens later in de week

Ik ben echt op van de zenuwen!

18. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    sterkte hopelijk blijkt het toch mee te vallen

19. Miesee

Miesee Actief lid

5 apr 2010
    157
    0
    0
    Bolkje: mocht het zo zijn dan is zaadbalkanker heel goed te behandelen! Mocht hij echter kanker hebben dan kun je dit soort kanker het beste hebben omdat hij 99% kans heeft op genezing (ja mijn man hoorde net bij de 1% die het niet haalde maar dat is uniek).

Volgens mij is het wel mogelijk dat je zaadbalkanker hebt zonder dat je het merkt. Bij mijn man was 1 van de ballen opgezet maar dat had een andere reden maar een man die bij hem op zaal lag wist ook van niets en had ook teelbalkanker, zijn bal was geheel normaal.

Wel zou ik je aanraden om naar een ander ziekenhuis te gaan mocht het zo zijn. Ik vind persoonlijk dat ziekenhuizen mensen met kanker door moeten verwijzen naar accademische ziekenhuizen of het AvL omdat zij verder zijn met kanker dan overige ziekenhuizen.

Mocht je nog vragen hebben. Helaas weet ik heel heel veel van zaadbalkanker, mijn man heeft het dus 4 jaar gehad en helaas overleden eraan maar ik heb er veel over geleerd.

Sterkte

20. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Sterkte vandaag, hopelijk valt het mee

Deel Deze Pagina