Je kunt dingen ook met respect brengen maar wel zo dat ze naar je luisteren Helaas heb ik ook geleerd dat je je mond open moet trekken in het ziekenhuis anders sta je achteraan in de rij. Wij zaten in het Radboud en daar konden we heel goed overleggen met de artsen, ook bleven ze altijd wachten totdat ik bij mijn man was als er overleg tussen de artsen was geweest en er dus een gesprek met mijn man moest komen.
Kan ik mij goed voorstellen! Zoals ik al zei: Bel vooral op tijd om aan te geven dat je een gesprek wil met de arts! Zeker omdat je ook met oppas zit. Dan kunnen ze het tijdig inplannen. Zo voorkom je dat je daar voor niks zit en niemand te zien krijgt. De artsen hebben ook vaak overleggen, of gesprekken met andere patiënten etcetera, en het werkt helaas niet altijd zo dat je erop kunt staan een arts te spreken en er dan eentje aan komt rennen. Het opschrijven is gewoon handig om niks te vergeten, en omdat mensen zich nogal eens omver laten praten door een arts die te snel weer door wil. Succes morgen!
Mee eens. Je kunt op een respectvolle manier zeggen waar je ontevreden over bent. Daar bereik je trouwens ook veel meer mee dan de boel bij elkaar schelden
Kan wel opluchten om even helemaal uit je dak te gaan maar bij de arts is dat misschien niet de juiste plek nee....
Pffh, ik ben opeens echt helemaal op. Manlief had tot 9 uur geslapen en we zouden dan nog even een aflevering van een serie gaan kijken samen. Wordt ie wakker en gaat rechtop zitten Opeens echt keiveel pijn! Naar het ziekenhuis gebeld, hij mag 2 paracetamol nemen, hopelijk helpt dat. Maar tegelijk met dat mijn man zo'n pijn heeft begint Tobias opeens ook te schreeuwen Die is sinds vandaag helemaal over op hypo-allergene gehydroliseerde voeding en dat is ook weer even een weg vinden, want het ene moment drinkt hij meer dan anders en een volgend moment laat ie weer een halve fles staan. Ik dacht ff dat ik gek werd. in de ene kamer een gillende baby in de andere kamer een kermende man en ik maar heen en weer rennen tussen beiden.
Och meis, ik kan het me voorstellen...... Is even heel veel te gelijk.. Als je het met je man niet vertrouwd gewoon naar het ziekenhuis gaan hoor! Is er eventueel oppas voor je zoontje te regelen als je weg moet met je man? Sterkte hoor.... Dikke knuffel van hier.
Het is echt zo raar, want het was dus echt vlak na het opstaan. Inmiddels is de pijn ook weer weggetrokken . Het is echt heel erg rare pijn
De gang van zaken is zo vanaf de zijlijn heel bijzonder te noemen. Je geeft al aan dat je alleen informatie uit tweede hand hebt en dat kan natuurlijk behoorlijk miscommunicatie opleveren. Er is een landelijke richtlijn die artsen moeten volgen in geval van verdenking op teelbalkanker. Deze kun je vinden op oncoline. Als het daadwerkelijk testiscarcinoom is dan moet je man doorgestuurd worden naar een academisch centrum omdat dit alleen in academische centra behandeld mag worden. (Gezien de incidentie van testiscarcinoom is er te weinig ervaring in perifere ziekenhuizen). Is je man met verlof thuis of wordt het nu verder poliklinisch afgehandeld?
Hij is nu met verlof, na veel 'zeuren' van mijn man zijn kant. Hij had voor vandaag namelijk verder geen onderzoeken staan en voelde zich dus behoorlijk nutteloos daar . Gelukkig dachten ze daar ook zo over, dus is hij nu fijn thuis. Morgenochtend moet hij zich tussen 8 en 9 weer melden; hij krijgt om 12 uur een CT-scan en in de drie uur daarvoor moet hij een liter contrastvloeistof drinken.
Allereerst wil ik jullie heel veel sterkte toewensen. Ik duim voor jullie dat alles 'op zn pootjes terecht komt'. Wat een onzekerheid! In het begin schrijf je ergens dat je nu lopend naar het ziekenhuis kan. En ik zie dat je omgeving Rotterdam woont. Mag ik vragen welk ziekenhuis jullie bezoeken? Is dat wellicht het RvP in Spijk?
Heel veel sterkte! Pfff...wat een onzekerheid nog... Hopelijk weten jullie snel meer en kan er aktie ondernomen worden.
Ik heb de afgelopen avond en vannacht twee kantjes volgeschreven met vragen. Nu maar hopen dat ze er tijd voor hebben om ze te beantwoorden