Al een tijdje denk ik er over na om mijn ogen te laten laseren. Ik wil gewoon m'n bed uit stappen en alles helder kunnen zien . Nu zijn er verschillende methodes en veel verschillende klinieken zag ik. Wie heeft ook haar ogen laten laseren? Waar heb je het laten doen en met welke methode? Maar bovenal: ben je blij dat je het hebt laten doen? Ik moet echt nog even over de streep getrokken worden .
Mijn ogen zijn gelaserd bij de visus kliniek in Rotterdam. Met de relex smile methode. Ik vond het doodeng om te doen, maar ik ben er ontzettend blij mee. Het is heerlijk om gewoon altijd scherp te kunnen zien. 's Nachts gewoon de wekker te kunnen lezen. Zonder nadenken m'n bed uitstappen. Lekker in slaap vallen met de tv op een timer (daar val ik uitstekend bij in slaap). Het zwembad eindelijk eens scherp te kunnen zien. De behandeling veel mij erg mee. Als het net gedaan is voelt het alsof je ogen vol zand zitten. Eenmaal thuis ben ik op bed gaan liggen en even een uurtje gaan slapen. Toen ik wakker werd voelde het alweer wat beter. En twee a drie uur later begon ik zowaar scherpte te krijgen. Dag erna zag ik al dusdanig goed dat ik alles al heel goed kon zien. Na twee a drie weken was mijn zicht op z'n uiteindelijk scherpte.
Goed om te horen dat het meegevallen is achteraf! En dat je er blij mee bent. De angst voor de behandeling is ook wat me het meest tegenhoudt.
Oh dat lijkt me zo heerlijk! volgens mij kan dat niet met mijn sterkte, maar ik zou het doodeng vinden, maar wel doen! Misschien kan je oxazepam krijgen oid? Ik heb een keer iets (niet ernstigs) aan mijn oog gehad en ik flipte de pan uit bij de oogarts haha echt vreselijk.
Ik zelf niet, mijn zusje wel een jaar of 10 geleden. Ze vond de ingreep zelf niets voorstellen, weet wel nog dat ze eerste dagen vrij pijnlijke/gevoelige ogen had. Beetje zand in de ogen gevoel. Zit nu nog steeds goed, al heeft ze wel het idee dat ze iets minder worden, maar ze hoedt nog geen bril oid.
Ik heb het inmiddels alweer 14 jaar terug laten doen. Ik weet niet meer precies de benaming van de methode, maar het was toen de meest moderne manier: met de laser ook het sneetje maken om het vliesje los te maken. Er is ook de ‘kaasrasp’ methode of de manier om met een mesje het los te maken. Ik had voor die laatste twee methodes geen warme gevoelens Ik heb het in Istanbul laten doen onder het genot van wat diazepammetjes. Heerlijk Ik kon direct scherp kijken na de behandeling. Paar minuten later kwam het ‘zoutzuur in de ogen” gevoel. Dat werd dezelfde dag al minder heftig (‘s avonds gewoon uit eten geweest ) Ik heb de eerste weken wat last van halo’s gehad met in het donker autorijden en sowieso wat droge ogen. Maar dat is allemaal al lang weer genormaliseerd. Mijn ogen zijn na al die jaren nog steeds erg goed.
Ik ben afgelopen (half mei) nu 4 weken terug gelaserd bij de Visus Oogkliniek in Rotterdam. Ik had -4,5 beide ogen plus cilinder. Ik heb de Relex Smile laten doen en ik ben enorm tevreden. De ingreep zelf stelt niks voor, het is echt 26 seconde per oog. Daarna is het wel alsof je zand in je ogen hebt en ik kon echt niet tegen al dat licht om me heen. De eerste 2 uur vond ik dus erg vervelend maar ik ben maar met mijn ogen dicht in bed podcast gaan luisteren. Na ongeveer 2,5 uur werd dat gevoel minder en toen kon ik eigenlijk direct al heel goed zien. En dat is alleen maar beter geworden. Ik zie super goed en helder. Nacontrole was ook helemaal Goed. Enige wat ik wel nog heb is soms droge ogen dus ik druppel nog wel regelmatig. Heeft er ook wel mee te maken dat ik computer werk doe. Dat druppelen is de eerste twee weken wel intensief. Nu niet meer overigens. als ik moe ben zie ik soms nog wel een beetje een halo om licht bollen maar lang niet altijd. En het is ook nog geen maand geleden dus ook logisch dat het nog verandering geeft. Ik ben enorm tevreden en ik had dit veel eerder moeten doen!
Je kan altijd vrijblijvend vooronderzoek laten doen. Ze geven dan mogelijke opties. Of dat het niet kan, dat kan ook.