Longkanker

Discussie in 'De lounge' gestart door taartje, 5 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Dank jullie wel voor de lieve woorden en het meedenken, dat doet me goed!

2. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Sterkte. Mijn moeder is overleden aan uitgezaaide borstkanker. Ik herken je verhaal.
    Ik denk ook dat het niet meer lang zal duren zo te lezen.
    Ik vond het vreselijk dat mn moeder zo veward werd.
    Toen ze overleed was ik opgelucht dat het lijden voorbij was.
    Vreselijk....
    Sterkte

3. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Hij gaat letterlijk elke dag achteruit.
    Hij is constant verward, morgen word er een bed van de thuiszorg gebracht en andere hulpmiddelen.
    Hij gooit ook steeds zijn dekbed van zich af, hij geeft dan aan het heel heet te hebben, maar hij voelt in en in koud aan..
    Erg vreemd?
    Hij is ook heel onrustig in zijn doen, kan niet rustig in bed liggen.
    Ik weet niet wat we er nog van moeten denken,zijn gedrag word steeds vreemder.

4. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.075
    1.570
    113
    Dat heet hebben en tegelijkertijd koud aanvoelen, komt mij heel bekend voor. Dat had mijn moeder de laatste dag ook.

Nogmaals heel veel sterkte.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Heb je nog een beetje kunnen genieten van je zoontjes verjaardag?
    Heel veel sterkte voor jullie.

6. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Hoi,
    Proberen te genieten, voelde heel dubbel, maar hij heeft een supermooie dag gehad!

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Nog gefeliciteerd met je zoontje.
    Wat je beschrijft van je schoonvader komt mij bekend voor. Mijn moeder Had dit de laatste week en mijn vader de laatste paar uurtjes...
    Van afstand Is het lastig in te schatten maar vanuit je verhaal zou ik er niet van uitgaan dat het nog erg lang duurt en als je afscheid wilt nemen zou ik dat morgen als je erheen gaat zeker doen.
    Is er iemand die bij je schoonmoeder kan blijven?

8. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Erg herkenbaar.
    Persoonlijk denk ik dat je moet rekenen op een uitvaart deze maand...
    Veel sterkte nogmaals.

9. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Herkenbaar. Mijn vader was ook onrustig en moest soms weinig van zijn deken hebben. De dag dat hij daadwerkelijk overleed was hij ineens heel rustig, na een aantal onrustig uren/gedragingen. Ik denk echt dat het niet lang meer gaat duren als ik het zo lees. Heel veel sterkte en als je nog iets tegen hem wil zeggen zou ik daar niet te lang mee wachten...

10. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Hoi,
    Ik denk ook dat het niet lang meer duurt..
    Vanmiddag gaan we erheen, merk dat ik best bang ben om hem te zien,
    Ben bang te schrikken hoe hij er nu aan toe is.
    We hebben voor de kinderen gisteren een boekje gekocht,' dag opa' gelijk voorgelezen,ze hebben allebei stil zitten luisteren, hopelijk kunnen we ze zo een beetje voorbereiden.

11. Ansji

Ansji Niet meer actief

Sterkte, goed van het boekje! Voorbereiden is altijd moeilijk, maar het zal zeker helpen.

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Sterkte vanmiddag!

13. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Wij hebben vorige maand mijn schoonvader verloren aan prostaatkanker met uitzaaiingen. We hadden ons zoontje van drie en half uitgelegd dat opa heel erg ziek is en een sterretje zou worden. Toen hij overleed hebben we meteen die zelfde avond met ons zoontje naar de sterren in de hemel gekeken. Hij heeft er toen 1 aangewezen en gezegd daar is opa!

Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hoe was het vanmiddag?

15. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Heel veel sterkte, het is zo'n rot ziekte (understatement) :(

16. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Nou, we zijn weer thuis,vanmiddag heeft de huisarts uitgesproken dat hij waarschijnlijk eind volgende week niet meer haalt.

Ik ben echt heel erg geschrokken hoe hij er aan toe is,
    Ontzettend benauwd, drinkt niet meer, plast niet meer, laat zijn ontlasting lopen, echt zielig.
    Hij praat ook alleen maar wartaal, en mompeld, ver weg, zijn ogen zien er dof uit, en hij heeft een erg geel gezicht.
    Vanmiddag was het bed gebracht van de thuiszorg, we hebben met zijn drieën hem in dat bed moeten krijgen, het was geen doen, zo slap en op, hij is gewoon helemaal op.
    En zijn buik, echt shocking, hij lijkt serieus 9 maanden zwanger, ze weten niet waar dat vandaan komt??
    Hij heeft gelukkig geen pijn.
    Maar is wel heel erg onrustig, gooit zo de dekens af, vanmiddag schreeuwde hij tegen die papegaai boven zijn bed ' donder op'
    Hij heeft daarom haldol druppels gekregen drie keer per dag, hopelijk maakt hem dat wat rustiger.
    Vanaf vanavond wordt er gewaakt bij hem.
    Zodat mijn schoonmoeder ook nog iets kan slapen.
    Het klinkt misschien heel hard, zo bedoel ik het niet, maar ik hoop voor hem dat het geen week meer duurt zo.
    Dit gun ik echt niemand, zo verschrikkelijk benauwd.
    En dit alles in 1 week, 1 week gewoon.... niet te bevatten.

Zondag wordt hij bedient, ze zijn katholiek namelijk, en hij heeft aangegeven dat wel te willen.

Gr taart.

17. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Pff, heel veel sterkte, taartje... Echt verschrikkelijk dit!

18. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ook ik herken veel in je verhaal. Ik heb 5 jaar geleden mijn vader verloren aan longkanker.
    Sterkte, het is een vreselijk proces om mee te maken. Ik hoop dat hij niet lang meer hoeft te lijden.

19. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Ik hoop ook dat hij niet meer lang hoeft te lijden...
    Mijn man en ik zijn heel verdrietig nu, rottijd.

20. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wat verdrietig om te lezen dat hij zo hard achteruit gaat.
    Je klinkt niet hard als je zegt dat je hoopt dat het snel voorbij is. Je wilt hem niet langer zien lijden, dat is niet meer menswaardig. Ik heb mijn ouders op een gegeven moment ook 'doodgewenst'. Zo voelde dat voor mij. Maar later bedacht ik me, nee ik wens ze niet dood. Ik zou het liefst willen dat ze gezond en wel uit dat bed zouden stappen en nog 30 jaar zouden leven. Maar uit liefde gun ik ze hun rust en geen pijn meer. Dat is toch wel heel wat anders...en als dat betekent dat ze dan niet meer hier zijn...het zij zo. Ik wil ze alleen bij me houden als ze kwaliteit van leven hebben en dat hadden ze niet meer. Net als je schoonvader. Tuurlijk wil je hem het liefst nog 30 jaar bij je hebben, maar wel in goede gezondheid en niet op deze manier. Dat gun je niemand.

Veel sterkte voor jullie...

Deel Deze Pagina