is er nog hoop op een lieve eiceldonor te kunnen vinden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder39, 11 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder39

Vlinder39 Lid

22 nov 2016
    26
    0
    1
    pt medewerker facilitairedienst
    Groningen
    Hieronder ons verhaal,sorry als t wat lang is.
    Wij zijn weer op zoek naar een nieuwe eiceldonor.
    Ik ben Vlinder 39 jr en mn lieve man is 30 jr wij zijn al bijna 10 jaar zielsgelukkig met elkaar,met nog steeds een groot gemis, een kans op een gezin.
    Wij zijn al 5 jaar bezig en uiteindelijk was bij mij de diagnose dat ik geen eicellen meer heb en in vervroegde overgang zou zijn.
    Wij hadden een super lieve eiceldonor gevonden via via en daaruit is er een eerste ivf behandeling geweest waarop er uiteindelijk tweemaal een terugplaatsing is geweest, maar helaas is het misgegaan.
    Zij wilde geen tweede poging meer doen., Uiteindelijk kregen wij begin dit jaar via een mail een reactie van een andere eiceldonor die wij na een aantal kennismakingen voor een tweede ivf traject hadden aangemeld en zij vooronderzoeken kreeg en een afspraak voor een gesprek bij de psycholoog zodat er daarna overleg kon worden gedaan of deze ivf met onze donor mocht doorgaan.
    Helaas hebben wij een enorme klap gekregen daar zij het liet afweten op het laatste gesprek en geen gehoor geeft aan de oproepen van de psycholoog van het UMCG ivf afdeling voor een nieuwe afspraak .
    Na 4 weken nog niet en geen reacties meer niks.

Wij hebben nog recht op twee ivf behandelingen en hierbij wil ik heel graag een oproep doen naar een lieve eiceldonor die in de omgeving van Groningen of in Groningen zelf woont die ons graag zou willen helpen om onze bijzondere kinderwens te laten vervullen.
    Een lieve eiceldonor die betrouwbaar is qua afspraken en die een ander ook het geluk op een gezinnetje gunt, en geen onnatuurlijke eisen stelt mocht er een eventuele zwangerschap ontstaan bij ons d.m.v. haar eicellen.
    De behandelingskosten en kosten voor de medicaties die de donor nodig heeft komen allemaal voor mijn eigen ziekenfonds verzekeraar,
    De eisen in het UMCG te Groningen voor de eiceldonor zijn:
    * Zij mag niet ouder dan 32 zijn.
    * Het liefst heeft zij al een voltooid gezin,(geen eigen kinderwens meer).
    * Zij staat volledig achter haar besluit om eiceldonor te worden.

Wij staan onder behandeling in het UMCG Groningen.
    Ik heb geen familie waar ik een beroep op kan doen,en in mijn eigen kringen zijn er geen geschikte eiceldonors.
    Ik hoop dat er een betrouwbare,lieve dame is die ons zou kunnen helpen.
    groetjes van een liefdevol stel met een hele grote wens

2. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Pas niet in het rijtje maar wil jullie wel veel succes wensen met het zoeken en hopelijk vinden

3. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Wat een hoop verdriet krijgen jullie voor je kiezen. Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie grote wens uiteindelijk zal uitkomen.!

4. Diro

Diro Niet meer actief

Ik kan je helaas niet helpen maar wil jullie heel veel sterkte maar vooral geluk wensen. Hopelijk krijgen jullie nog een kans!

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Heel veel succes gewenst.

Ik ben zelf succesvol zwanger geraakt dmv een eiceldonor. Ze bestaan dus wel echt, die lieve engelen die dit doen.

Is er een reden waarom je alleen een donor uit regio Groningen wilt?
    Als je je zoekgebied groter trekt is de kans op een match vele malen groter.

Onze donor woont ver bij ons vandaan, Meer dan een uur rijden en de behandeling was op ruim 1.5 uur rijden bij ons vandaan en ook zoiets voor haar. Dat was soms wel ff wat organisatie maar het was het nu zo achteraf bekeken zo ontzettend waard.

Heel veel succes, sterkte en geluk gewenst!! 🍀🍀🍀

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik pas ook niet in je rijtje.

Wel wil ik jullie heel veel sterkte wensen. Echt vervelend al die tegenslagen

Ik hoop voor jullie dat jullie snel een donor vinden!

7. Ranja

Ranja Actief lid

11 aug 2009
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil jullie ook heel veel succes wensen en hopelijk vinden jullie iemand die dit voor jullie wil doen.
    Wel jammer dat ze niet ouder dan 32 mag zijn. Tegenwoordig beginnen ze steeds later aan kinderen. Is dat om medische redenen?

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb er vaak over gedacht om eiceldonor te zijn. Maar inmiddels ben ik 34 en woon sowieso niet in de buurt van een academisch ziekenhuis.

Lijkt mij persoonlijk dat je beperkt bent als je je alleen richt op Groningen en directe omgeving. Maar waarsch heb je daar heel goede redenen voor.

Vrouwen van >32 kunnen in principe toch nog prima eicellen hebben? Is er dan geen mogelijkheid om de eicellen te "testen" ipv puur op kalenderleeftijd af te gaan bv aan de hand van de overgangsleeftijd van de moeder van de donor? Vrouwen die pas tegen hun 60e in de overgang komen kunnen vlg mij op hun 33e nog prima eicellen hebben, terwijl vrouwen die begin 40 al in de overgang komen, op hun 30e misschien al te oude eicellen hebben. Ik had altijd begrepen dat tot ong 10jr voor de daadwerkelijke overgang, de eicellen "vruchtbaar" zijn. Heb ik ooit gehoord toen ik op gynaecologie werkte.

9. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Mag ik vragen waarom je eigen kinderwens vervuld moet zijn? Zijn er risico's aan verbonden? Ik ga zelf nu verhuizen, maar had jullie graag willen helpen. Ik heb voor nu zelf geen kinderwens meet, maar Ben 28 dus wie weet ooit nog wel. Als er een risico aan ferbomden zit dat ik zelf geen kindjes meer kan krijgen dan is het voor mij geen optie. In welk tijdbestek zoeken jullie een donor?

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn donor was trouwens bijna 35 toen ze doneerde. 15 eicellen, 13 bruikbaar, 12 bevrucht, 2 teruggeplaatst, 9 ingevroren... Een tweeling was het resultaat. Alle cryo's liggen nog in de vriezer... ;)

Moraal van dit verhaal: als je Groningen loslaat en verder kijkt heb je wellicht meer mogelijkheden.

@vervulde kinderwens: 1 op de 80 miljoen vrouwen krijgt bij IVF een ontsteking aan een eierstok en 1 op de 800.000 miljoen krijgt dat aan beide eierstokken. En bij 1 op de 800.000.000 miljoen vrouwen slaat vervolgens de AB dan niet aan en stel dat jij net diegene bent die dit overkomt en zelf daarna om kinderen te krijgen een donor nodig gaat hebben terwijl iemand anders van jouw eitjes wel een kindje heeft...
    Die minimale kans willen ze voorkomen..

11. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Vlinder, waarom trek je Friesland en Drenthe er niet bij? Vanuit Friesland ben je zo in Groningen. Heel veel succes en sterkte met jullie zoektocht!

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Heb je al een oproepje op Freya website geplaatst?! Succes, ik hoop dat iemand jullie kan helpen.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wat vreselijk jammer dat jullie aangewezen zijn op eiceldonatie.
    Heel veel succes met het vinden van een donor.
    Hier ook een kind via eiceldonatie, maar wij zijn ervoor naar het buitenland uitgeweken.

14. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
    Ik kom totaal niet uit de buurt. Maar over een half jaar wil ik mij gaaan opgeven als eiceldonor. Mocht je dus willen afwijken van de afstand dan mag je mij een pb sturen.

15. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik pas ook niet in het rijtje. Maar wil jullie heel erg veel geluk wensen. Hopelijk sluiten jullie snel een kindje in jullie armen.
    P.s. Ik zou ook om jullie kansen te vergroten het zoekgebied uitbreiden.

16. Poro

Poro Actief lid

5 feb 2011
    396
    177
    43
    Ik heb zelf eicellen gedoneerd in Groningen bijna 2 jaar geleden en was toen 35. Dat was toen geen probleem.

De wensouders kwamen overigens uit het westen maar kwamen naar Groningen toe.

Is het voor jullie geen optie om naar een ander zh te rijden als er een donor aan de andere kant van het land is? Dan heb je misschien meer kans op het vinden van een donor.

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Heel veel succes gewenst! Ik hoop dat jullie iemand zullen vinden.

18. Vlinder39

Vlinder39 Lid

22 nov 2016
    26
    0
    1
    Groningen
    Dank je wel voor jullie lieve reacties en steun uitingen.
    Doet mij goed.
    Het is idd moeilijk om iemand te vinden,zeker als je geen eigen familie hebt en dus op zoek gaat naar een niet bekende vrouw.
    Ik zag net dat het umcg de leeftijd van de eiceldonor idd tot 35 jr is excusses hiervoor.
    Dat was wat mijn gyno zei dat ze tot 32 jr mag zijn.
    En ik heb mijn zoek omgeving omgeving groningen en in het Noorden omdat ik een ernstige vorm van reisziekte heb waardoor ik niet naar andere ziekenhuizen kan,en de desbetreffende eiceldonor meestal geen enorme reisafstand wilt doen als zij bijvoorbeeld in het westen woont, omdat de behandelingen hier in het umcg worden uitgevoerd en een eiceldonor wekelijks op controle moet komen om via bloedtest en echo om te kijken hoe de hormoon medicatie aanslaat en of het indien verhoogd of iets verlaagd moet worden en natuurlijk ook of het allemaal goed gaat met de eiceldonor en zij zich goed voelt.
    Vandaar dat mijn mogelijkheden met een beperkte zoek omgeving zijn.
    Liever had ik ook mijn zoek omgeving verbreed maar niet iedere vrouw is bereid om van een grote afstand te reizen om ons te helpen.
    Vorig jaar kreeg ik een heel lief berichtje van iemand die ons graag wilde helpen maar ze vondt de afstand te groot vanuit denhaag om op en neer te reizen
    Vandaar ik dus uiteindelijk mijn zoektocht heb beperkt tot in het Hoge Noorden en provincie Groningen..

19. Vlinder39

Vlinder39 Lid

22 nov 2016
    26
    0
    1
    Groningen
    En dat het umcg onder andere in de gestelde voorwaarden/eisen heeft
    dat de eiceldonor het liefst al een vervulde kinderwens heeft is omdat er een nihile kans is op vruchtbaarheidsproblemen voor de donor zelf later in de toekomst.
    De kans is 0,03% dat er bijvoorbeeld bij de punctie een bloeding kan optreden of dat zij later een nihile kans heeft op vruchtbaarheidsproblemen.
    Vandaar zij het liefst een eiceldonor zien die al een gezin heeft, en ook doordat het aantoont dat zij dus vruchtbaar is dmv zei al kinderen heeft.
    Maar elke ziekenhuis heeft dezelfde richtlijnen alleen de leeftijdsgrens en eisen kan nog wel iets verschillen.

20. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    ik denk dat er best donoren zijn die het er wel voor over hebben hoor om wekelijks naar groningen te komen. Ik zou dat in ieder geval best doen. Ik ben zelf niet geschikt als donor maar wilde je dat toch even laten weten.

Succes met de zoektocht!

Deel Deze Pagina