Longontsteking besmettelijk bij zwangere vrouwen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MissQ, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Hallo,

Wellicht kunnen jullie hier een reactie op geven. Mijn schoonmoeder heeft een longontsteking en mijn vriend wilde graag bij haar langs gaan. Op internet heb ik tegenstrijdige berichten gelezen. De ene site geeft aan dat een longontsteking veroorzaakt wordt door een bacterie terwijl de andere aangeeft dat het een virus is. Is het mogelijk dat een longontsteking besmettelijk is? Is het veilig voor mij om naar mijn schoonmoeder te gaan of kunnen we beter allebei (dus ook mijn vriend) niet langs gaan? Bestaat er een kans dat mijn vriend mij aansteekt als hij bij zijn moeder langs gaat? Het zijn een hoop vragen, maar ik hoop dat een van jullie een duidelijk antwoord kan geven en mij gerust kan stellen!

Alvast bedankt!!!!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

een longontsteking wordt veroorzaakt door een bacterie. Die wordt behandeld met antibiotica. Longontsteking is niet besmettelijk dus je kunt er gerust heen gaan. Er is hierop een uitzondering, longontsteking die veroorzaakt wordt door TBC(tuberculose). Maar dat zal ze zeker niet hebben!

Mirjam

3. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Bedankt voor je reactie! Ik hoorde van mijn vriend dat het al weer een stuk beter met haar gaat, dus de drang om er gelijk naartoe te gaan is een stuk minder geworden.

Deel Deze Pagina