menstrueren een week na eisprong

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mommy81, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy81

mommy81 Nieuw lid

14 feb 2012
    1
    0
    0
    Almere
    Hoi,

Ik heb normaal een regelmatige cyclus. Voor het verwijderen van mijn spiraal werd ik elke 12e van de maand ongesteld. Na het verwijderen van mijn spiraal is mijn cyclus veplaatst naar de 17e van de maand. Omdat we toch nog even 3 maanden wilden wachten met zwanger worden ivm vakantie ( bij mijn eerste 2 zwangerschappen was ik direct zwanger) hebben we na verwijdering van de spiraal toch nog veilig gevreeen. 17 januari was de 1e dag van mijn laatste menstruatie. De 12e begon ik wat te bloeden en ik dacht dat dit een innestelingsbloeding was, maar helaas heeft dit doorgezet en is mijn menstruatie in alle hevigheid aanwezig.

Ik vraag mij af hoe het kan dat mijn menstruatie zo vroeg begonnen is. Of is mijn lichaam nu pas hersteld na de verwijdering van de spiraal? Ik had btw een gewone koperspiraal, geen hormonen.

gr,

mommy81

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ook na een koperspiraal kan je lichaam weer even tijd nodig hebben om in het eigen cycluspatroon te komen.

Mirjam

Deel Deze Pagina