Longontsteking en werken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door DragonBerry, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Sinds ruim een week zit ik in de ziektewet. Er werd eerst gedacht dat ik last had van de tussenribspieren (erg pijnlijk) en heb toen dus een dag of 5 morfine gehad... Maar de pijn bleef, dus weer naar de dokter, mocht dus meteen naar het ziekenhuis voor een verdenking van een longembolie. Gelukkig blijkt het een longontsteking te zijn en heb dus voor een week antibiotica (t/m woensdag) Maar deze werkt nog niet echt.... Dus van de week maar weer naar de dokter.
    Nu verveel ik me onderhand wel een keer dood hier thuis en vind ik het ook helemaal niks om mij ziek te melden...

Nu is dus de vraag wat ik het beste kan doen, moet nog een week of 5 werken tot me verlof. Ben nog niet van de klachten af dus hele dagen werken gaat zeker nog niet. (werk normaal 36uur/week)
    Wat zouden jullie dus doen in deze situatie?
    Donderdag moet ik weer naar de verloskundige en dan zal ik haar dus ook vertellen van de longontsteking....

2. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Longontsteking en zwanger? Vooral heel, heel, heel goed uitzieken zodat je helemaal gezond bent als je kindje geboren wordt.
    Een longontsteking kan een lange nasleep hebben als je je rust niet neemt en je lichaam heeft het al zwaarder te verduren door de zwangerschap.

In eerste instantie zou ik het per week bekijken en niet nu een beslissing maken voor de rest van je werkweken.

En ik zou het voor de zekerheid even vragen bij zowel je dokter als je verloskundige.

3. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik ga mee met het bericht hierboven: longontsteking niet te licht opnemen hoor, goed uitzieken en je rust nemen.
    Die nasleep wil je niet hebben en zeker niet wanneer je zwanger bent.

Beterschap en sterkte!

4. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Absoluut goed uitzieken!! Ik heb 1,5 jaar geleden een longontsteking gehad en ik ben er maanden van thuis geweest. Dat was echt een aanslag op mijn lichaam!

5. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Vanochtend dus weer bij de huisarts geweest omdat het nog steeds pijnlijk is... zijn advies was ook om niet weer een kuur erachteraan te gaan doen maar gewoon rustig aan te doen en niet meer te gaan werken.... Dit valt mij dus exht zo zwaar! Voel me echt een aansteller en heb het gevoel dat ik nergens meer van mag genieten en niks meer mag doen...... Nu schijnt er op het werk ook nog eentje te lopen die verhalen zo draait alsof ik niet ziek ben en zelfs al ben wezen winkelen! Alsof ik vorige week voor me lol in het ziekenhuis heb gezeten! Ik zou dus alleen alweer aan het werk gaan zodat ik weer ook weg mag... (dus fulltime werken) Maar mijn gevoel zegt dat ik gek ben als ik dat doe! Heb zelfs al aan ontslag zitten denken, moet niet gekker worden! Ik heb het normaal erg naar me zin op me werk, maar krijg nu gewoon de balen van alles!
    Wat dat betreft is het hele zwanger zijn dus niks aan, omdat je meteen overal op afgerekend wordt....

6. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Dikke schijt aan hebben meis! Bij mij vonden ze het ook allemaal aanstellerij toen ik een longontsteking had. Ze moeten niet zo oordelen, bah.
    Nu gelukkig heel leuk werk met hele lieve collega's waarbij ze wel rekening houden met mijn klachten door de zwangerschap.

Deel Deze Pagina