Ff van me afschrijven Heb al eerder topics geplaatst over mn werk.. Het gedonder lijkt nooit te stoppen.. Heb al paar weken harde buiken Ik hou sinds 2 weken bij hoeveel dit er per dag zijn En dit varieert tussen 15 (rustige dagen) tot 25 (stress) per dag. Dit heeft met name door werk (arbeidsconflict maar ook gewoon zwaar) te maken. Sinds een week gaat dit ook gepaard met rugklachten. Was vandaag bij de bedrijfsarts en die meldde dat mijn werkgever gezegd heeft dat ik aangepast werk afsla.. Dit is dus niet waar! Ik probeer het keer op keer en ga ook steeds over mn grenzen heen.. En dit heb ik meerdere malen aangegeven. Bedrijfsarts zei dat ie alleen wat voor me kon betekenen als ik een brief zou krijgen van de VK waarin staat dat ik niet mag werken ivm harde buiken. Terwijl een vk niet eens mag zeggen dat ik thuis moet blijven. Anders moet ik werken.. Maar k weet dat de pesterijen niet stoppen en trek het gewoon niet meer.. Wat moet ik ooit doen
he wat vervelend zeg, ik kan best begrijpen dat je dat best hoog zit. en inderdaad mag de vk dat niet zeggen, wel kan ze een brief schrijfen dat je verlichtend werk moet krijgen. en je mag maar 1 keer per uur bukken, ze mogen je niet veplichten om vaker te bukken. je mag ook niet meer dan 5 kilo tillen, ik heb je andere topic's niet gelezen dus weet niet wat voor wek je doet. ik zal morgen ff kijken waar ik dat over de wet en zwanger gelezen heb, als je dat nog niet wist zal ik het hier op zetten. mvg jacky story p.s. denk aan jou en je kleine jullie zijn belangrijker.
Jackystory: van het aangepaste werk ben ik op de hoogte, maar ik trek het vooral emotioneel niet. Tevens is daar geen airco dus zodra de zon op het gebouw staat (werk in een restaurant in de bediening) lopen de temperaturen hoog op. Ik ben altijd iemand geweest die graag wilt werken maar hun maken mij fysiek en mentaal kapot
vervelend zeg, kun je niet gewoon in gesprek gaan met je baas, en hem gewoon uitleggen hoe je je voelt. ik weet het niet maar het is wel heel vervelend, vooral nu je zwanger bent. je hebt altijd hard je best gedaan en ik zou het niet meer dan logich vinden dat ze nu een beetje meer begrip voor je zouden moeten hebben. ik heb helaas geen tips voor je, maar wel dat je je zelf altijd op de eerste plek moet zetten en je kleintje. als je ff wilt kletsen of ff je hard wilt luchten stuur mij maar een pbtje en ik zal er op reageren. heel veel sterkte met deze situatie. groetjes jacky story
Er zijn al meerdere gesprekken geweest, zelfs met een onafhankelijk iemand erbij.. Dit levert helemaal niks op, het lijkt alleen maar erger te worden. Er is duidelijk te zien wanneer ik een dag ontspannen ben, dan heb ik nl veel minder harde buiken. Dan wanneer ik weer wat van hun hoor, aan hun denk of daar ben. Dan zijn de meeste harde buiken zelfs pijnlijk. Ben compleet uitgeput en kan wel janken. Dankjewel je bent een schat!
Jeetje wat erg dat ook jouw werkgever zo'n eikel is. Ik ken je verhaal niet van wat er gebeurt is maar mijn werkgever heeft me ook iets geflikt waardoor er nu een arbeidsconfict is en ik heb me meteen ziek gemeld (was toen 28 weken zwanger). Mijn arbo arts geeft aan dat ik in deze situatie idd niet kan werken en die schrijft mediation voor. De werkgever gaat niet akkoord met mediation en geeft in een brief naar mij zelfs aan dat ik gewoon maar weer moet komen werken na mn verlof. Erg apart allemaal dus maar ik vind het zo vreemd dat jouw arboarts het allemaal maar oke vind! Is toch niet goed voor de baby? en een second opintion vragen bij je arbo dienst?
Justy: Mijn werkgever wou me na mn 1e ziekmelding (hevige bandenpijn) ontslaan in proeftijd, maar had helemaal geen proeftijd. Was toen 14 weken zwanger ongeveer, was in ieder geval half maart. Dus toen probeerden ze me via andere wegen te ontslaan. Ik wist allang dat dat niet kon. Uiteindelijk " onafhankelijk " persoon bij geweest die erop hamerde een vaststellingsovereenkomst te tekenen. Ook niet gedaan. Bij iedere gesprek kreeg ik verwijten die voor mij onbekend waren. Elke keer als ik bij arbo geweest ben, krijg ik van mn werkgever op mn flikker dat ik ze zogenaamd zwart maak. Ze gaan net zolang door tot ik ontslag neem ben ik bang. Maar kan me dit echt niet veroorloven, daarbij heb ik niks verkeerds gedaan. Second opinion zit ik ook aan te denken. Ik ga morgen eerst vk bellen want mn harde buiken vind ik niet normaal en normaal is mn kindje heel druk maar bij deze stress voel ik haar amper.. Wil dat het ophoud heb amper nog van mn zwangerschap kunnen genieten. Zucth
ik herken het minder kunnen genieten van de zwangerschap ook door al deze ellende! Maar je kindje is het belangrijkste.... Ik zou mezelf gewoon ziek melden door stress (heb ik ook gedaan) en het hele verhaal van begin tot eind bij de arbo voorleggen. Dus wat jou werkgever jou aan doet. Ik neem aan dat niet iedere arbo arts dat zomaar in de wind kan slaan! Maar zo'n vaststellingsovereenkomst zorgt (mits goed in elkaar gezet) wel voor behoud van uitkering. Ik ben met mijn werkgever nu zo ver dat ik (hij had me gezegd dat hij zo'n overeenkomst wel wilde tekenen) heb gezegd dat ik het oke vind die overeenkomst te tekenen met in acht neming van 2 maanden opzeg termijn maar daar wil hij nu niet meer aan mee werken dus zal ik ontslag moeten nemen of fulltime terug keren. Ik vrees dat ik genoodzaakt ben voor het laatste te gaan en ik meld me dan gewoon weer ziek na mn verlos. Mijn arbo arts is bekend met het hele verhaal en ik heb hem ook op de hoogte gesteld van de tussentijdse ontwikkelingen nu dus mocht ik weer bij hem moeten komen na mijn verlof ga ik gewoon uitleggen dat het nog steeds die situatie betreft en dat ik er veel stress aan ondervind! Ze hebben letterlijk mn zwangerschap verziekt en door het niet meer willen tekenen van die overeenkomst verpesten ze ook nog de eerste tijd met mijn kindje. Daar krijg je psychisch een opdonder van zeker door al die hormonen....
Helaas staat mijn arbo iedere keer aan de kant van de werkgever.. Heb een aanvraag deskundigenoordeel van UWV klaar liggen.. Dit speelt al zoveel weken dat het mn zwangerschap inderdaad echt verziekt. Heb mijn verhaal opnieuw bij uwv telefonisch neergelegd, dit was geen arts dan maar die was al van; tuurlijk kan je niet werken! Je hebt zeker een man als werkgever? Helaas heb ik een vrouw (die zelf ook moeder is) Direct nadat ze dachten me te kunnen ontslaan hebben ze al een plaatsvervanger voor mij aangenomen. Dus dit zijn puur pesterijen. Hele avond al een gespannen buik (houd lang aan). Morgen weer ff vk bellen. Ongelovelijk hoe harteloos arbo en werkgevers kunnen zijn. Ik hou je op de hoogte. Als ik ontslag kon veroorloven had ik het echt gedaan! Maarja uwv juridisch loket en destijds mn advocaat hebben dit afgeraden. Dit is precies wat ze willen en totaal niet rechtvaardig.
Geen ontslag nemen hoor! Kan je niet met je werkgever gaan.praten of hij wil tekenen voor ontslag met wederzijds goedvinden? Dan heb je iig een ww uitkering! Ik probeer dat met mijn werkgever ook alleen wil deze hieraan ineens niet meer mee werken, ook gewoon om te pesten, en.moet ik dus zelf ontslag nemen. Ik ga na mn verlif dus gewoon de ziektewet weer in en dan moet ik maar afwachten hoe lang ik het kan rekken met de arbo. Ik heb iig alle brieveb vann mijn werkgever en de stand van zaken meteen doorgegeven aan de arboarts dus ik hoop dat hij me ook na mn verlof wil steunen. Ik hoop dat het deskundigenoordeel wat uithaalt voor je! Neem echt aan dat niet iedere arts zomaar zegt dat je weer moet gaan werken in deze situatie. Dat is belachelijk!! T is nog een vrouw ook????? Ongeloofelijk he? Die zou je toch een hoop slechte dingen toe wensen! !!
Hier zelfde verhaal.. Ook niet meer mee willen werken.. Heb mn kans gehad volgens hun.. Ik hoop ook voor jou dat je het zo lang mogelijk kunt rekken! Goed dat je alles bewaard! Doe ik ook! Je weet nooit of t nog tegen ze gebruikt kan worden. Ik neem idd ook aan dat een arts me niet in zo'n situatie terug aan het werk zet. Maar daarvan hou ik je op de hoogte als ik meer weet! Jaa! Dat snap ik helemaaal niet.. Daar zou je nog een beetje begrip van mogen verwachten lijkt mij.. Hoop dat dit gedoe zsm achter de rug is dat ik kan beginnen met genieten Hoop ook voor jou dat je snel mag genieten van je zwangerschap!
Ik hoop ook dat er inderdaad snel een einde aan komt (en dan wel met goede afloop) maar ben bang dat het nog wel een tijdje zou kunnen duren... Maar goed ik probeer het zo veel mogelijk los te laten en gelukkig te zijn met de zwangerschap! Ze zijn het niet waard om alles te laten verpesten!!! Ja dat van die kans gehad, zo zullen mijn werkgevers er ook wel over denken! Nou ja, zelf weten! Dan zal je het bezuren!!!! I am gonna make your life a living hell!!! hahahah Ben benieuwd hoe het afloopt bij jou!
Dan is het tijd om de fnv in te gaan schakelen. ik denk niet dat je dit nog langer trekt en even bij de huisarts langs uitleggen hoe of wat, en ik denk zomaar dat deze zal zeggen dat je een burnout of overspannen bent... (en nee dit is geen geintje maar wat je nu vertelt komt het wel zo over) dan heb jij eindelijk je rust enne laat je niet afschepen, maar neem je partner (als die aanwezig is) mee en laat die ook zn zegje doen hoe je nu bent sinds al dat gedoe. Veel sterkte toegewenst!
Even een update: Ben compleet ingestort bij de controle van de verloskundige. Ook zij zei dat het zo niet langer gaat en dat het niet slim is om te gaan werken. Bij hoge uitzondering heeft ze wel een brief geschreven waarin staat dat haar advies is te stoppen met werk. Hopelijk geeft de arbo hier gehoor aan.
neem nooit zelf ontslag oon niet met wederzijds goedvinden. Als zwnagere ben je namelijk beschermt tegen ontslag en met het tekenen van een overeenkomst geef je die bescherming op en ben je dus verwijtbaar werkeloos!Een uitkering kan je dan eventueel geweigerd worden.
De vk kan idd niet zeggen dat je moet stoppen maar wel een verklating geven dat je minder/aangepast werk moet doen Hier ook tot 2x toe gehad ivm harde buiken
Je kan bij de vk wel een papier mee krijgen die meekrijgt naar elke controlemechanisme maar .. Bij mij had ze erop gezet geadviseerd niet meer te werken !
Even een update! ben bij de verloskundige geweest.. daar compleet ingestort Met hoge uitzondering heeft ze toch een brief geschreven met het advies niet meer te werken. Sindsdien van niemand meer wat vernomen (bedrijfsarts en werkgever niet) en gaat het ook een heel stuk beter, harde buiken zijn veeeel minder en energie komt langzamerhand terug. kan eindelijk genieten van mn meisje!
Hoi hoi Wat een goed nieuws. Maar hoezo mag de vk geen brief schrijven? Ik had bij de eerste hoge bloeddruk en moest stoppen met werken... De vk schreef hier een brief voor...
Verloskundige mag adviseren minder te werken, maar niet compleet stoppen met werken, daar is zij niet bevoegd voor. dit is wat ze mij uitgelegd heeft.