Beterschap! Ik heb er zelf net 2 achter de rug. De 1e keer met 0 klachten op koorts en rugpijn na. Had eerder nierbekkenontsteking verwacht dan longontsteking 5 weken later hoestte ik ontzettend bij koorts en rugpijn en bleek ik weer een longontsteking te hebben.
Jup en RS doet ook lekker mee in de mix. Als je pech hebt combineer je die krengen ook nog eens. Virusload covid in rioolwater metingen is echt giga hoog op t moment.
1 tip neem echt de tijd om te herstellen, ik heb echt weken over gedaan. 3x longontsteking gehad in 5 jaar, elke keer 4 weken uit de running en daarna nog moe en kortademig, maar ik ben ook astma patiënt. en als je antibiotica klaar is, even aan de probiotica
Ik heb dus ook longontsteking. En ik heb geen koorts, ook niet gehad. Maar wel al weken hoesten, vooral snachts, en een heel naar pijntje op 1 plek rechts midden in mijn rug. Kon bijna niet meer zitten gisteren dus toch maar even naar de huisarts. Had niet verwacht dat ik longontsteking had maar blijkbaar dus wel, waar de pijn zit zit de ontsteking ook, dus nu ab kuur en hopelijk dan snel ervan af!
Oei, als ik dit zo lees denk ik dat mijn dochter ook longontsteking heeft gehad. Ik ga namelijk met een verkoudheid nooit naar de huisarts, ook niet als er koorts, weinig eetlust of pijn bij komt. Niets mee gedaan dus, maar nu voel me wel een beetje schuldig. Beterschap voor jou!
Een verkoudheid is dan ook geen longontsteking. Dan ga ik niet naar de huisarts. Koorts ook niet meteen, alleen bij langer dan 5 dagen. En temperatuur alleen zegt niks. Ik kijk naar de mate van ziek zijn.
Als hoesten met koorts 3 dagen aanhoud, wordt geadviseerd de huisarts te bellen. Die zal dan zelf wel (bij doorvragen) prima kunnen bepalen of je met je kind (of jezelf) even moet langskomen. Thuisarts.nl daar staat veel info en is door huisartsen opgezet. Ik check dit altijd even bij twijfel. En van bellen wordt niemand slechter en hoef je dus ook geen langer aantal dagen koorts af te wachten. Niet schuldig voelen hoor . Als ze nog steeds klachten heeft, kan je alsnog even bellen
https://www.thuisarts.nl/file/1393/download?token=kK-68bAn Ik hou deze voor de kids aan, en als twijfel of advies wil bel ik sowieso
Handig dit boekje, had ik veertien jaar geleden moeten hebben De jongste is 12, daar lijkt dit boekje niet helemaal voor te gelden, maar misschien vergis ik me.