Longontsteking of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door prinses, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Onze zoon is al een week of twee aan het kwakkelen. Eerst koorts, zonder reden. Daarna hoesten als een zeehond. Klaagt over buikpijn, hoofdpijn en zere spieren. Maar is ook gezellig, speels, eet nog goed, etc. Dus weinig om ons echt zorgen over te maken. Echter sinds gisteren begint het hoesten op een longontsteking te lijken ( dit heeft hij al eerder gehad). Vannacht heeft hij de hele nacht een nare hoest gehad. Er ging geen minuut voorbij zonder hoesten. We beginnen ons zorgen te maken. Maar hij heeft geen koorts. Ik zit in dubio. Wel de hap bellen, zodat we er op tijd bij zijn of wachten tot hij koorts krijgt. Er is namelijk geen nood. Wat zouden jullie doen?

2. KleineRoe

KleineRoe Actief lid

20 dec 2012
    390
    0
    0
    Fotografie, films kijken, kroelen met m'n katjes.
    Regio bergen op zoom
    Ik zou even bellen naar de hap, de situatie uitleggen, en vragen wat verstandig is.

Succes! En beterschap!

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou bellen en het laten checken.
    Ik hoest ook al 3 weken erg veel. Sinds gisteren smoorde ik er in, last van mijn spieren, van mijn rug etc. Gebeld omdat ik 3 maanden terug ook longontsteking had. Kon komen en nu dus weer longontsteking.

Sterkte

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Als hij het al eerder heeft gehad dan weet je het verloop zo ongeveer, dus als je weet / denkt dat hij binnen nu en een dag of 2 koorts gaat krijgen zou ik alvast de hap bellen voor advies...
    Misschien willen ze dat je langskomt om te luisteren / vernevelen of evt. een (profylactisch) kuurtje voorschrijven...

Sterkte voor je ventje!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik heb regelmatig een longontsteking... En niet altijd met koorts.
    Zou gewoon even bellen... Dan hoor je vanzelf of ze het slim vinden om langs te komen.

6. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

En waarom twijfel je nu precies? Is er een speciale reden om niet even de hap te bellen?

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Als je dat zeker wilt weten gewoon even de HAP bellen... Wij kunnen zo moeilijk zien of jou kindje longontsteking heeft.
    Advies vragen kan altijd

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik wil ze eigenlijk niet lastig vallen als het niet nodig is.

9. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Als je gevoel het niet vertrouwd dan gewoon bellen, ze kunnen altijd nog telefonisch beslissen om wel of niet te komen. Beterschap ;)

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dan bel ik zo even.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik snap ook niet waarom je nog geen hap hebt gebeld. Mijn jongste had dezelfde klachten in mindere mate en kreeg van de ha direct rust en medicijnen voorgeschreven voor bronchitis en een dreigende longontsteking

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

Je weet toch niet of het nodig is? Daarom gewoon bellen...

13. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    We moeten er over een uurtje zijn.

Bedankt voor het over de streep trekken.;)

14. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Verstandig dat je gebeld hebt, hopelijk valt het mee!

15. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hoop dat het meevalt...

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

En, hoe was het?

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Eigenlijk niets aan de hand. Gelukkig maar! Longen en bronchiën schoon, alleen de bovenste luchtwegen geïrriteerd. Kleine man is net lekker naar bed gegaan. Hoofdpijn, warm, moe, buikpijn. Even een behoorlijke verkoudheid denken we dan maar.

Deel Deze Pagina