longontsteking tijdens zwangerschap en nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door knuffie 23, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    ik had even een vraagje
    ik ben nu 7wk in verwachting en ben vanacht bij de dokter geweest vanwege benauwdheid ik heb antibiotica gehad wat mag tijdens je zwangerschap

maar ik blijf heel erg hoesten bekant me longen eruit om maar even zo uit te leggen

volgens mij huisarts mag en kan ik daar niks tegen nemen

hebben jullie misschien nog tips

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    onzin je mag gewoon AB hebben tijdens je zwangerschap (zal effe uitzoeken welke ik heb gehad) ik heb ook longontsteking gehad en het risico van die verwaarlozen weegt niet op tegen die medicijnen (die gewoon mogen tijdens een zwangerschap!) zou een andere huisarts gaan zoeken en beterschapjes!

3. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Sorry Imd, maar dat is niet wat ze bedoeld! ze heeft wel antibiotica gekregen, maar ze hoest nog zoveel en vraagt zich af wat je daar tegen kunt doen? (Klopt dat zo Knuffie?)

Helaas is het inderdaad zo dat je hoestremmers liever niet neemt tijdens je zwangerschap. Denk dat het nog even volhouden wordt, dropjes zuigen en tanden op elkaar ;) Sterkte!

4. Niet meer actief

IMD dit is niet waar wat je zegt... ik heb ook een longontsteking gehad in mijn zwangerschap, ook rond week 7 en ik heb dit zonder antibiotica op moeten lossen.. Heb dit opgelopen in het ziekenhuis waari k net geopereerd was aan blinde darm ontsteking.. normaal als ze die eruit halen krijg je ook een infuus met antibiotica, ook dit heb ik door mijn zwangerschap niet gehad

5. Niet meer actief

@TS voor het hoesten zijn er hoestdrankjes die je wel mag hebben.. informeer hiervoor even bij je apotheek.

Veel beterschap!

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    JsztD: er zijn antibiotica die uiterst veilig zijn in de zwangerschap en geschikt voor behandeling van longontsteking, dus dat is nooit een reden om het achterwege te laten.

Mee eens dat er wel middelen zijn die je eventueel voor hoesten zou mogen gebruiken, maar vergeet niet dat hoesten bij een longontsteking functioneel is: het slijm en troep moet eruit en het duurt meestal maar een paar dagen. Aangezien hoesten (behalve dat het hinderlijk is) geen kwaad kan, zou ik het proberen zonder medicatie te doen (i.t.t een longontsteking, dat moet je gewoon behandelen)

7. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    hoi

met het hoesten komt idd het slijm los en heb dropjes om de kriebel beetje te verzachten verder moet me lichaam het zelf doen maar komt goed

bedankt voor jullie reactie

8. Niet meer actief

WannaBmum, ik zeg ook niet dat er geen antibiotica zijn die je mag gebruiken tijdens je zwangerschap.. zeker wel.. maar bepaalde antibiotica (de zwaardere en dus vaak ook voor de zwaardere/grotere infecties) mag je vaak niet gebruiken..!
    Ik werk zelf in het ziekenhuis en bijv. bij blaasontstekingen e.d. kan een AB kuurtje geen kwaad, maar wat ik al zei.. bij sommige kwalen zeker wel.. ik heb voor mijn longontsteking geen AB gekregen, maar moest wel elke dag nagekeken worden, mocht ik het toen nog erger krijgen moest ik wel aan de AB want ze kiezen altijd gezondheid van de moeder boven gezondheid van het ongeboren kind (hoe hard dat ook is..)

9. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    ik heb longontsteking gehad toen ik 34 weken zwanger was van mijn jongste ik hoeste zoveel en dat was echt pijnlijk met zo n dikke buik ik ben toen in het ziekenhuis opgenomen en heb extra medicijnen gekregen voor astma en antibiotica en ik lag aan het zuurstof , de arts zei tegen mij dat als ik benauwd was het kwaad kon voor de baby omdat hij dan ook niet genoeg zuurstof zou krijgen

de placenta zag er gelukkig heel erg mooi uit was daar blij mee want was echt bang dat mn baby te weinig zuurstof zou hebben gehad

groetjes greetje

10. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    JsztD: wat een vervelende tijd moet dat zijn geweest! Het klopt dat de meest gebruikelijke antibiotica voor blaasontsteking (nitrofurantoine) prima met zwangerschap samen gaan, omdat ze er juist op zijn gemaakt dat je ze meteen weer uitplast en ze dus in je blaas werken (waar de ontsteking ook zit) en niet in de rest van je lijf of je baby. Maar ook voor zware infecties, zoals een longontsteking zijn er prima antibiotica beschikbaar die je zonder problemen kunt gebruiken (geloof me, ik heb er echt verstand van ;) )

11. Niet meer actief

Ik werk zelf ook in een ziekenhuis.. heb het er met de artsen over gehad & zo werd het mij uitgelegd.. vandaar..

En was inderdaad een rotte tijd, heb ook nauwelijks pijnstilling gehad na de operatie.. op eigen aandringen trouwens want was doodsbang dat er iets mis zou gaan.. gelukkig zijn we nu bijna 32 weken verder en is mijn ventje me aan het wakker trappen op het moment haha

12. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Ik heb eind augustus een week in het ziekenhuis gelegen voor benauwdheid, bij een zwangerschap van 27 weken.

Ik heb eerst een AB kuur en ventolin gehad op de huisartsenpost, maar de AB heeft niet echt effect gehad bij mij. Kreeg een paar dagen later nog een puffer Pulmicort erbij in de hoop dat dit in combi met ventolin wel wilde gaan werken.
    Na een paar dagen nog steeds zo benauwd en me huisarts is toen toch maar contact gaan leggen met een longarts en wilde met hem overleggen om Prednison voor te gaan schrijven. Toen ik dat hoorde had ik meteen zoiets van "ownee, die rommel wil ik nu niet", maar toen kreeg ik de uitleg dat de benauwdheid die ik op dat moment had schadelijker was voor me kleine dan de prednison.

Ook dit gaf niet het gewenste effect dus toen werd er gekozen voor een opname en werd ik aan t zuurstof gelegd en kreeg ik een hogere dosering Prednison. Deze heb ik 7 dagen lang 30mg per dag gehad en daarna ben ik af gaan bouwen met om de 2 dagen 5 mg minder.

Het gaat nu weer helemaal goed met de benauwdheid en met me kleintje gaat ook alles goed. Gelukkig maar, ik heb me echt super veel zorgen gemaakt over die Prednison.

13. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb ook dagenlang een blafhoest gehad...weet je waarmee het over is gegaan zoete/hete anijsmelk hihihi :)

14. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    hoi

ik heb net de vk gebeld omdat ik zo rare maag blijf houden
    ze zeggen dat het geen kwaat kan en dar het goed is

maar ik ben zo bang dat het fout gaat omdat ik het benauwd blijf houden moet zeggen dat het overgeven tot nu toe nog binnen blijft

maandag as heb ik me intake gesprek dus dan vraag ik het gewoon nog is

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap wel iets gekregen van de apotheek wat mocht, tegen het hoesten. Ik zou de naam niet meer weten, maar het was iets natuurlijks/homeopathisch en het hielp aardig. Je zou het dus nog even bij de apotheek kunnen vragen.

16. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    hier wederom longontsteking .... :cry: ik heb antibiotica gekregen die de hele zwangerschap door gebruikt mag worden en verder heb ik extra pufjes gekregen , ben er echt giga beroerd van veel spugen en moe en zo benauwd .....die hoestaanvallen is ook geen pretje met mn groeiende buik hopenlijk slaan de medicijnen goed aan

Deel Deze Pagina