Staand beroep en zwangerschap.... spataderen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Boterkoek, 3 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Help! Ik heb een staand beroep (ben kapster) en had voorheen wel aderen die zichtbaar waren (lichtgroenig) door mijn huid heen p mijn bovenbenen...

Maar nu sta ik eergister mijn benen te scheren, aaaarghh! :confused: Zie ik gewoon 2 spataderen, gewoon die OP mijn been liggen en niet meer onderhuids! Als ik eroverheen wrijf doet het zeer, maar met staan gelukkig nog niet.

Wie weet iets wat ik eraan kan doen zodat niet mijn hele benen onder komen te zitten?

2. 10uss

10uss Actief lid

28 nov 2005
    246
    0
    0
    Goeie stakke kousen aan? en proberen je benen zo veel mogelijk in beweging te houden vooral niet met je benen over elkaar zitten dat knelt af..
    Succes!

3. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Niet teveel staan...

Ik ben rece[ptioniste achter een receptie van een 4 sterren hotel....dat was dus ook 8 uur lang staan...
    Moest op een begeven moment echt meer gaan zitten dus extra pauze's nemen omdat ik ook spataderen kreeg en pijn in mijn heupen en opgezette voeten! VK zei al direct ander werk doen of stoppen...ik ben dus eigenwijs door gelopen.

Je moet er echt aan geloven hoor.....anders krijg je er echt spijt van...
    Ik ben doorgelopen en lag uiteindelijk met 30 weken in het ziekenhuis met weeen...en mocht daarna helemaal niet meer werken!

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Naar de huisarts/vk voor steunkousen! Das het enige wat het tegenhoudt.
    In mijn vorige beroep, ok-assistent, had ik ze iedere dag aan. Was toen niet zwanger, maar vond t heerlijk. Veel minder snel last van zware, vermoeide benen.
    Je hebt ze tegenwoordig ook in leuke kleurtjes, dus je hoeft je echt geen oud omaatje te voelen erin!

Ja, en natuurlijk zoveel mogelijk proberen te gaan zitten, voeten op en neer bewegen, af en toe stukje lopen. 's avonds benen hoog leggen... Wisseldouches...

Sterkte!

5. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    hoi hoi
    als ik jou was zou ik echt naar de huisarts gaan en zorgen dat je doorgestuurd wordt voor steunkousen.
    Ikzelf had tijdens de zwangerschap ook extra veel last van spataderen (ben er al eens voor geopereerd) en toen ik steunkousen had werd het een stuk minder ook met de pijn en kramp 's nachts.
    toen ik eenmaal verlof had en niet meer zoveel hoefde te staan had ik er bijna geen last meer van.
    succes ermee

6. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    zoals al velen zeggen, bij de veloskundige of huisarts vragen om steunkouzen.

ik loop vanaf 25 weken zwangerschap fulltime stage in een kleding winkel en zit hoog uit een half uurtje op een dag, heb gelukkig geen last van spataarderen maar weet wel hoe zwaar het is.

zorg voor voldoende rust want anders breekt het je straks echt op.

Liefsxx

7. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    Tja kan ook alleen maar zeggen steunkousen.

Ik werk in een zaak waar ze steunkousen verkopen.
    En ik draag ze nu al preventief(en ik vind ze nog lekker zitten ook.
    (ze bestaan tegenwoordig ook in allemaal leuke kleuren!)

Deel Deze Pagina