Hallo allemaal, Ik ben opzoek naar iemand die longonsteking heeft gehad. Zou die mij kunnen vertellen wat de symptomen zijn. Ik ben al een lange tijd niet lekker en sinds een weekje met hoest. Deze is afgelopen 2 dagen verergert en ik moet hierbij ook overgeven. Door mijn braaksel zit groene spul (net snot, sorry!). Verder heb ik ook pijn op de borst en is het net of ik piep bij het ademhalen en soms of ik snurk, maar niet uit mijn mond of neus, maar uit mijn borstkas. Heel raar.
Ik heb een longontsteking gehad tijdens deze zwangerschap. Dit kwam door een "uit de hand gelopen griep" zeg maar... Ik had met name erg veel pijn aan mijn longen. Kon bijna niet op mijn rug liggen, dan leek het of ik zou stikken en dat deed nog meer zeer. Je moet eigenlijk echt naar een dokter gaan, deze kan naar je longen luisteren. En als het mogelijk is (geen virale longontsteking wat ik dus had) antibiotica voorschrijven! Is echt belangrijk. Wanneer jij minder zuurstof krijgt in je bloed heeft je kleine daar ook hinder van. (Al kan de longontsteking voor de kleine op zich geen kwaad...) Beterschap...
Hoi hoi ik heb ook longontsteking gehad, het begon voor ik zwanger was en heb het zeker 8 tot 9 weken gehad. ja errrugg lang. Bij mij wilde het niet overgaan en ben er werkelijk erg ziek van geweest. Zo ontzettend ziek, hoge koorst die dagen lang bleef, ontzettend veel pijn op borst en rug (longen), veel hoesten, hoofdpijn, alles deed pijn! Ik had het wel zwaar te pakken, 2 antibioticas gehad. Ben vorige week naar hu geweest en ze hoorde npg wel wat in longen, mocht nog net werken, en in bloed waren de witte cellen nog hoog, dus ik loop er eigenlijk nog mee maar het gaat beetje bij beetje over zeg maar! Oja ontzettend benauwd. Gewoon naar de hu gaan, die weet het beste! beterschap
Hoelang had je deze griep? Ik ben grieperig sinds november. Ben tot 3 keer toe bij de arts geweest. De eerste keer gaf ze aan dat het ging om een virusje en ikhet met keelpastilles moest doen en de tweede gaf ze me antibiotica, deze heeft niet geholpen toen ging ik voor de derde keer terug en toen zei ze dat ze niets zag in mijn keel. Ik had toen heel veel last van slikken en ed. Hoesten had ik wel wat last van maar niet zo erg en dat hield vanzelf op. En nu sinds paar dagen weer hoesten enz. Ik heb t gevoel dat mijn ademhaling wil stoppen. Ik wacht dit af tot na het weekend en dan ga ik weer bij dr langs. Is niet leuk meer.
Ik voelde mij op een donderdag niet zo lekker meer, het weekend had ik toen eigenlijk moeten werken, ben niet gegaan. Van zondag op maandag nacht wakker geworden van de pijn in mijn longen, maandagmiddag naar de huisarts geweest, toen bleek longontsteking. Nu waren ze bij mij ook nog bang voor een long embolie doordat bepaalde stollingswaarden niet zo goed waren, dus ik ben na bloedprikken opgebeld of ik naar de eerste hulp wilde komen. Bleek achteraf geen embolie geweest te zijn overigens. Ben wel ontzettend lang ziek geweest. En nog steeds wel eens pijn in mijn longen. Ben nu 34 weken en kreeg het toen ik 22 weken zwanger was... Duurt erg lang als je zwanger bent nl!
ja ik was moe, kortademig, pijn met ademen (alsof er een olifant op zat) benauwd maar ja dat is voor mij niet zo heel extreem dus niet zo opgevallen ik ben wel naar de huisarts gegaan omdat ik het niet vertrouwde en toen bleek ik een ontsteking te hebben, medicijnen gehad en zo vanaf.. Ik had hem gekregen hoogstwaarschijnlijk omdat ik niet diep genoeg kon ademen omdat ik zoveel kind in mijn buik had.. (en heel hoog)
Zeker langs gaan! Een longontsteking wordt vastgesteld door het beluisteren van je longen. In je zwangerschap blijven dingen langer hangen. Had bij mijn 1e ook een beginnende l.o. en nu ontstoken holtes. Gelukkig sloeg bij mij de AB wel aan. Opkomen voor jezelf hoor, je hoeft je natuurlijk niet zo rot te voelen!