Hallo, Ik ben met niet zoon super lekker gevoel uit de 20 weken echo gekomen. Er is een cyste gevonden in het hoofd van mijn dochter. Nu vertelde ze dat het wel vaker voorkomt en dat ik mezelf er niet druk om moet maken. Je snapt het al dat doe ik dus wel. Daarnaast vertelde ze dat hoofdje klein was, maar dat dit gewoon kon. Wij hebben met 16 weken ook een echo gehad en daar was het hoofde gewoon op de 16 weken, alleen nu bij 21 weken is het hoofdje maar 3 weken gegroeid en de rest allemaal wel 5 weken. Wat ik op internet lees is deze combinatie niet goed. Wie kan mij er verder wat over vertellen?
Hoi Gekkies, waarschijnlijk hebben ze op de echo een plexus chorideus cyste gezien; iets wat op zichzelf geen aanleiding geeft tot zorg. Ze hebben zoals ik het lees geen andere afwijkingen gevonden en daardoor is het geen reden tot verder onderzoek. In zijn eentje is het een variatie op het normale en verdwijnt dit meestal vanzelf. De groei van het hoofdje kan ik moeilijk inschatten omdat je dit echt op papier moet zien. Ik raad je aan om bij blijvende ongerustheid gewoon even contact te hebben met je vk. Die kan je vragen dan gericht beantwoorden. groeten Brigitte