hoi meiden, ik was even nieuwsgierig na hoeveel weken jullie (extreem) prematuur geboren kindje mee naar huis mocht.. alvast bedankt! Xxx
zo dat is best wel snel, deden je kindjes het zo goed of waren ze goed op gewicht dat ze naar huis mochten of had dat ergens anders mee te maken?!
Na iets meer dan 7 weken. Geboren met 30+3 en met 38 weken naar huis. Hij woog toen 3 kilo , dus dik over het gewicht heen wat hij moest hebben. Vooral het leren drinken duurde bij hem wat langer dan verwacht.
Hier geboren met 30 weken en 1 dag en zondag is ze 34 weken (4 weken). We gaan maandag van academisch zh naar ons streekziekenhuis. Ze begint al steeds vaker zelf te zoeken en dan leg ik haar aan de borst. Ze drinkt dan al wel wat zelf. De meeste verpleegkundigen reageren terughoudend vinden haar nog erg klein maar ik heb op borstvoeding.com gelezen dat in Zweden ze al baby's die met 28 weken geboren zijn aanleggen met succes. Dus ik doe het wanneer ze "zoekende" is en goed wakker.
Ik las dat de criteria vaak zijn: goed zelfstandig kunnen drinken 7 tot 8 voedingen, op temperatuur kunnen blijven in een wiegje en een bepaald gewicht dat is overal weer anders geloof ik... Hoeveel voeding krijgt jouw dochter? Die van mij nu 12 x 23 ml afgekolfde bv via een sonde.
Mijn dochter is met 32 weken geboren en mocht na zes weken naar huis. Ze hield lang saturatie dips, ze was feitelijk al op een goed gewicht toen ze geboren werd maar is ontzettend ziek geworden.
geboren met 29+4 en na 76 dagen naar huis(10 weken en 6 dagen) duurde allemaal langer vanwege complicaties
30.4 geboren en na 13 weken mocht hij naar huis. Met zuurstof en sonde. Maar gelukkig komt het niet zo veel voor dat ze ook met zuurstof thuis komen! Na 2 maanden kon hij van de extra zuurstof af en na 1,5 week had hij zijn sonde niet meer nodig.
Met 27,0 geboren, na bijna 13 weken naar huis, 2 dagen voor de uitgerekende datum. Kwam voornamelijk door Cpap die niet aansloeg. Uiteindelijk besloten ze om Cpap over te slaan en meteen op het snorretje te zetten. Dit werkte goed. Toen het leren drinken, met veel Johannesbroodpitmeel lukte dit (duurde ook een paar weken voordat de verpleging op dit idee kwam...) en was hij zo thuis.
Geboren met 30, naar huis met 37. Hier ook heel lang saturatiedips, maar daar bleek een oorzaak voor te zijn. Toen die was weggenomen, was ze snel thuis. Hier waren de criteria: alle voedingen zelf kunnen drinken, 2 kilo, en geen dips meer.
Onze zoon is geboren na 25 weken en 6 dagen en kwam 2 dagen na de uitgerekende datum thuis. Dus na ruim 14 weken.
In alle commotie is het misgegaan met wegen want ze zeiden 1040.. Maar op de echo 2 dagen daarvoor schatte de gynaecoloog haar nog op 1620. Na 3 dagen bleek ze 1440 te wegen dus daar gaan ze van uit nu. Inmiddels 1756 vandaag.
Geboren met 26.0 (840gram) en ondanks een hersenvliesontsteking en sepsis in de 30e week naar huis met 34.5 (1850gram) zonder zuurstof/sonde. Dit was volgens de arts absoluut uitzonderlijk, zeker voor jongetjes maar het werkte in ons voordeel dat David maar 3 dagen beademd is geweest in die 30e week( daarvoor CPAP 4d. op 5, toen afgebouwd), snel herstelde (binnen een week naar low flow) en met 31 weken liet zien dat hij wilde drinken zodat hij met 34w alles zelf dronk. Wel vond ik het heel spannend om zo'n ukkie mee te nemen, het ging zo snel. Op een dag zeiden ze, hij zou volgende week wel eens mee naar huis mogen. En twee dagen later zeiden ze, ga je maar klaar maken, morgen mag hij naar huis.. Omdat men dacht dat de bacterie die hem ziek maakte in mijn bv zat, mocht ik een week lang mijn eigen melk niet geven. De stress en de angst zorgden ervoor dat mijn melkproductie enorm achteruitging en de bv niet gelukt is (wel heb ik zo lang mogelijk gekolfd). Ik ben daar nog steeds verdrietig om, soms denk ik, hadden ze hem maar langer in het zh laten blijven, niet uit de flesjes laten drinken, eerder een lactatiekundige laten komen. We waren natuurlijk erg trots dat hij naar huis mocht, maar ik had er eigenlijk wel een week of 2 voor over gehad om hem toch uit de borst te laten drinken. Jammer genoeg vond het zh het echt niet meer nodig hem te laten blijven. Op de foto's net thuis, de kraamverzorgster vond het ook erg bijzonder, zo'n kleintje
Miss c Mijn dochtertje is 7 mei geboren en had hetzelfde geboortekaartje! Toevallig! Ze is 4 weken tevroeg geboren Mijn oudste dochter woog 1190 gram bij de geboorte... Was 8 weken te vroeg... Criteria was dat ze minstens 36 weken oud moest zijn, 2 kilo moest wegen, goed op temp blijven en de voedingen zelf eten... Ze is uiteindelijk vlak voor de uitgerekende datum thuisgekomen, na 7 weken! Toen woog ze 2 kilo... Dat duurde het langst van allemaal! Tot ze eindelijk op gewicht was!
Onze kinderen zijn geboren met 30,3 weken en mochten met precies 36 weken naar huis. De meiden mochten eigenlijk al een paar dagen eerder, maar ze hebben gewacht totdat ons zoontje het min gewicht van 2,2 kilo had bereikt.