longslagader vernauwd, 20-wekenecho

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mamajen, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    vandaag de 20-wekenecho gehad. Echoscopiste zag dat mogelijk de longslagader vernauwd is van ons kleintje. Dit werd gezien toen ze probeerde de 3 vaten in 1 beeld te krijgen.. Dit was steeds heel lastig te zien. Maar ze dacht dat mogelijk dus de longslagader kleiner is dan de aorta, terwijl hij eigenlijk groter zou moeten zijn. We worden doorgestuurd voor een GUO.

Nu is mijn vraag, zijn er meer dames die dit mee hebben gemaakt??

2. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met een vernauwde longslagader, wel een vernauwing in de aortaboog. Veel succes bij de GUO, hopelijk heeft het geen ernstige gevolgen. Wanneer heb je de GUO?

3. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Wat voor gevolgen had de vernauwing van de aortaboog Joyofliving?

Ik word als het goed is vandaag gebeld.. En dan hopelijk snel de GUO.. Dat wachten en die onzekerheid is zo slopend..

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier ook ervaring met een vernauwing in de aortaboog, vlak voor de drie vertakkringen. Wij wisten het niet, en Dinand begon na 8 dagen erg slecht te drinken. Dag 9 heb ik de HA gebeld. De assistent deed het af als een pasgeboren probleem. Als ik naar haar geluisterd had, had Dinand er nu niet meer geweest...

Na aandringen van mij mochten we komen, en mochten we meteen door naar het ziekenhuis. In de auto raakte Dinand in shock. Werd grijzig van kleur en heb ik het gaspedaal helemaal ingetrapt.

Om een lang verhaal kort te maken...de ductus die ieder kind bij de geboorte nog heeft sluit automatisch tussen de 6 en 10 dagen. Dinand zn leven kwam door het sluiten van de ductus in gevaar. Zijn onderlichaam kreeg hierdoor nauwelijks nog bloed/zuurstof. Hij is met 14 dagen eraan geopereerd. Ze hebben hiervoor zijn slagader uit zijn arm gebruikt. Hiermee hebben ze zijn aortaboog gemaakt zoals hij hoort te zijn. 3 weken in het ziekenhuis gelegen. Nu doet hij het prima hoor.

Met mij heeft het uiteindelijk nogal wat gedaan. Met instorting als gevolg. Het heeft lang geduurd voor ik weer vertrouwen had in mijn gevoel en in mezelf. Want wat als het weer niet goed zou gaan? Zou ik het nog een keer zo feilloos aanvoelen dat er iets mis was?

5. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Bij ons had de vernauwing in de aortaboog een te kleine linker hartkamer veroorzaakt waardoor ze daarmee eigenlijk geen toekomst zou hebben.. Ik zal je de rest besparen want je moet eerst even de GUO afwachten anders maak je je al gauw heel ongerust terwijl dat misschien nog niet nodig is.

6. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Hoe gaat het? Heb je al een GUO gehad?

7. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Springday, wat een heftig verhaal zeg :( hier waren wij ook erg bang voor...daarna nog een mooie zoon gekregen zie ik in je onderschrift?
    GUO is inmiddels geweest, en kindercardioloog heeft gekeken en alles is goed! Pff wat een opluchting!!

8. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Wat fijn! Gefeliciteerd! :D

Ja wij hebben inderdaad eind vorig jaar nog een gezonde zoon gekregen.

Geniet van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina