Voor mijn zoontje die eind juli 2 wordt willen we graag een loopfiets kopen. Alleen vraag ik mij af hoe lang hij hiermee kan, en of we niet gelijk beter gelijk voor een normaal fietsje moeten gaan. Hij heeft al 4 loopauto’s maar volgens mij is dat niet te vergelijken met een loopfiets.. Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik zou voor een loopfiets gaan! Mijn zoon heeft een Puky loopfiets voor zijn tweede verjaardag gekregen en zou er nu, bijna 4 (105 cm), nog wel op passen. Hij vond het altijd een geweldig ding, alleen fietst hij nu op een gewone fiets (zonder zijwieltjes), wat natuurlijk nóg leuker is, dus is het fietsje doorgeschoven naar zijn zusje van net 2. Zij vindt het ook helemaal geweldig
loopfiets! Hier ook de puky gekocht toen de oudste 2 jaar werd en hij word nu nog steeds zeker 4 keer per week door haar gebruikt. (ze is nu 4,5 jaar). Het is geen gezicht meer een kind van 116 cm op zo'n ding maar ze vind het heerlijk! Het principe van het trappen had ze pas laat door. Ik geloof dat ze met ruim 3 jaar pas op een driewieler kon fietsen. Voordeel van een loopfiets is ook dat ze goed oefenen met hun evenwicht en vrij snel zonder zijwieltjes kunnen fietsen.
Hier met 2 op een loopfiets, Puky Heel wat kilometers mee gemaakt! En met 3,5 kon ze zo over op een gewone fiets, geen zijwieltjes nodig gehad.
Zoontje van 5 gebruikt In Puky loopfiets nog heel vaak. Is ook heel goed voor de beenspieren en heupen.
Zeker een loopfiets, wanneer ze hier goede en lange zweefmomenten op kunnen maken kunnen ze op een gewone fiets zonder zijwielen omdat ze al een goede balans en evenwicht hebben.
Mijn zoontje heeft ook een loopfiets gekregen op zijn 2e verjaardag. Hij wordt nu bijna 4 en de loopfiets wordt nog bijna dagelijks gebruikt.
Zeker een loopfiets onze dochter heeft er 1.5 jaar veel op ''gefietst'' 2 weken geleden haalt mijn man van haar gewone fiets de zijwielen eraf en ze fietst zo weg. Ze is net 3.5 jaar Mede door het vele loopfietsen is haar balans super goed.
Jongste dochter had ook een loopfiets. Toen ze een gewone fiets zonder zijwieltjes pakte van het buurjongetje reed ze er zo op vandoor. Was ze net drie jaar. Dus ik zou zeker voor de loopfiets. Mijn zoon heeft er inmiddels ook één.
Zoontje hier heeft ook een loopfiets! Het schijnt ook erg goed te zijn voor het evenwicht. Op een gegeven moment gaat hij zo hard op de loopfiets, dan haalt hij de voetjes van de grond en houdt prima zijn evenwicht totdat hij gaat remmen (met de voeten, of als hij ergens tegen aan knalt). Als het goed is komt dat alleen maar ten goede met het fietsen straks zodat de zijwieltjes er eerder af kunnen omdat ze de evenwicht al goed onder de knie hebben!
Dit is de zweefmoment waar ik het over heb. Wanneer ze dit langere tijd kunnen dan kunnen ze ook zonder zijwielen fietsen.
Allemaal unaniem een loopfiets. Ik ga ff kijken of er een winkel in de buurt zit die de Puky verkoopt. Heel erg bedankt allemaal
Puky wordt bijna overal wel verkocht, kijk zeker op internet omdat de prijzen daar vaak lager liggen dan in bijvoorbeeld een fietsenwinkel. Daarnaast kun je ook op MP het vaak in goede staat vinden aangezien ze zo’n beetje onverslijtbaar zijn.