Is mozzarella van rauwe melk gemaakt?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nala, 17 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik vraag me af of iemand weet of mozzarella ook van rauwe melk is gemaakt. Ik heb nog geen mozzarella gevonden waar au lait cru op staat namelijk. Ook nog geen waar au lait pasteurise op staat trouwens. Ik heb echt geen idee... Wie kan me helpen?
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Je hebt 2 verschillende soorten (volgens het internet!!)
    Het zou dus wel op de verpakking moeten staan, staat het er niet, zou ik het zelf persoonlijk niet eten.

    Groetjes
     
  3. carlijn

    carlijn Actief lid

    24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Ik heb ook geen idee, maar om elk risico uit te sluiten zou ik het dan ook niet nemen. Ga je het verwerken in een recept? Als het goed verhit wordt kan het ook geen kwaad meer trouwens, dan is de bacterie ook verdwenen.
    Groet, Carlijn
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en het niet eten....
     
  5. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja maar als het op bv een pizza zit gaat het toch de oven in, en dan maakt het niet uit. En ik heb laatst op een verjaardag verse mozzerela gegeten, en voordat ik dat deed ben ik eerst de keuken in gelopen voor de verpakking, en daar stond op dat het niet van rauwe melk gemaakt was. Dus ik kon het gelukkig opeten! ;)
     
  6. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Bedankt voor de reacties. Ik ben gek op heel veel soorten kaas, maar ik wil geen risico lopen uiteraard. Dat van het verhitten is een goeie tip. Dan durf ik het wel aan op een broodje of op een pizza ofzo.
     

Deel Deze Pagina