Lood op ramen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Nikki23, 12 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik denk (tja, zou niet weten wat het anders is) dat er bij ons op de ramen ''loodstrepen'' zitten, zeg maar van boven de ramen naar beneden gelopen....errug irritant als de zon erop schijnt! Heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit eraf zou kunnen krijgen? Als dat uberhaubt mogelijk is...
    Alvast bedankt!

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt.
    Foto'tje?

Lood op je ramen krijg je denk ik niet weg....

3. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Tja, heb fototoestel hier niet helaas. Maar boven mijn ramen zit een stuk lood. Ik denk dat door regen e.d dit naar beneden is gelopen en op mijn ramen terecht is gekomen! Over het hele raam zitten dus van die lichte strepen...

4. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Niemand met ervaring? Of DE gouden tip?

5. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Nee, sorry daar kan ik niet mee helpen.

Maar is dat lood zelf niet te behandelen met iets, of verven? Zodat het iig niet erger wordt?

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Geloof wel dat ik weet wat je bedoelt, maar niet wat je eraan kunt doen.

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
  8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tummetje...dat wilde ik al niet opperen...

Lood drupt niet zomaar oop je raam hoor, dus ik denk haast niet dat het lood is.

Regel ff een camera ;)

9. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    haha, dat vond ik ook al onwaarschijnlijk...dus ik zocht ff naar een ander lood dat op je ramen zit :)

10. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Nou, na lang zoeken via google heb ik misschien wat gevonden.

Hoe kan ik de reeds ontstane witte strepen op de dakpannen of op het glas onder het loodwerk verwijderen?

Met natuurazijn, verkrijgbaar bij de drogist, kunt u de reeds ontstane vlekken op het onderliggende werk weer weg poetsen.

Ik zal het vrijdag eens even gaan proberen...oh ik hoop zo dat het helpt!
    In ieder geval superbedankt voor het meedenken!

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Natuurazijn gebruik ik ook voor de spiegels....maar het zijn dus toch geen loodstrepen?

12. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Tja, loodstrepen haha. Vind het zo grappig dat ik het zo slecht uitleg, haha. Goed, probeer het nog een keer: Wanneer er loodwerk boven een raam zit kan dit door regen aflaten op de ramen wat zich uit in lichte, witte strepen over de ramen.( Dacht eerst dat het gewoon vies was, maar het wilde er niet af.)Je schijnt dit dus te kunnen voorkomen door het lood te behandelen met iets, maar de vorige bewoners hebben dit dus blijkbaar niet gedaan! :evil: :evil: Vandaar dat wij nu met zulke ''vieze glazen'' zitten...en vooral als de zon erop schijnt! Dan doe ik gauw mijn gordijnen dicht :rolleyes:

Snap je het nu? Hahaha,volgens mij kan ik het echt niet duidelijker uitleggen.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Euh...ik ken de strepen zelf niet.... maar ken ze volgens mij wel van andere huizen...

Ik hoop dat natuurazijn dus helpt!

Anders misschien een glashandel bellen..die weten het vaak ook wel.
    Of een glazenwasser!

Succes!
    Elmo

Deel Deze Pagina