Stoppen met roken, wie doet er mee?

Discussion in 'De lounge' started by furby, May 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. furby

furby Bekend lid

Mar 14, 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Er zitten nog vijf sigaretten in mijn pakje en hierna stop ik definitief. Ik rook al jaren en heb eigenlijk nooit echt de behoefte gehad om te stoppen. Maar nu ben ik het zat!

Al mijn kleding stinkt naar rook, mijn conditie is matig, het kost ontzettend veel geld... maar bovenal zwanger worden lukt niet. Hopelijk is dit het laatste zetje wat mijn lijf nodig heeft.

Wie stopt er mee? Om 18.00 vanavond gaan de sigaretten die ik over heb de toiletpot in. De winkels zijn hier dan ook gesloten en vriendlief heeft de auto mee, dus op is op :)

2. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Ik rook niet (gelukkig), maar wil je wel veel succes wensen! Zet 'm op! Je kunt het!

3. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

Jan 4, 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Succes!
    Ik rook ook helaas, maar denk dat ik pas kan stoppen als ik zwanger ben.

4. Onje

Onje Niet meer actief

Ik ben gister gestopt! En tegen verwachting in heb ik het best zwaar.

Een maand of 2 nadat ik bevallen was van Liv ben ik weer begonnen bah :(
    Terwijl ik hiervoor ruim 4 jaar niet heb gerookt. Stoppen ging mij toen heel makkelijk af en ik rookte zelfs 2 pakjes per dag

5. furby

furby Bekend lid

Mar 14, 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Wat goed Onje!!

Gebruik je hulpmiddelen voor het stoppen of niks?
    Ik ben eerder een keer vier maanden gestopt geweest maar na een ruzie met mijn vriend weer begonnen.
    Vond het toen ook erg zwaar eerlijk gezegd.

6. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    ik ben al even gestopt ( 3 maanden ongv denk ik?) en ik rookte 1 pakje per dag. ik heb mezelf gewoon gezegd "ik rook niet meer.. punt" geen pleisters, sprays etc. gewoon simpelweg niet meer roken..

ik heb het een paar dagen lastig gehad, en daarna nog op de gewenningsmomenten het gevoel iets te missen maar daarna ging het echt top! geen behoefte meer gehad om te roken en ik zit makkelijk tussen allemaal rokers nu zonder ook een sigaret te willen :)

7. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik ben al ruim 5 jaar gestopt met roken. Ook zonder hulpmiddelen.
    De eerste 2 weken vond ik het zwaarst.

Veel succes met stoppen, je voelt je zo veel gezonder zonder die troep!

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ben gestopt toen ik erachter kwam dat ik zwanger was!

Ik zou gerust nog wel een sigaretje lusten - ik heb er regelmatig nog trek in - maar ik vind de nadelen niet opwegen tegen die trek. Naast dat het veel geld kost en stinkt; zie ik dan ook mezelf achter de kinderwagen/buggy of met mijn zoontje spelen met daarbij zo'n stinkende rookstok.... En dan vervolgens de rook wegwuiven bij mijn kindje en daarbij het goede voorbeeld geven: nee roken is schadelijk, vies, bah, moet-je-niet-doen etc.

IK vind dat niet kunnen en heb daar zelf een waardeoordeel over; wat een ander vind of doet moet die ander zelf weten, maar ik wil het niet. Niet voor mezelf en niet voor mijn kind. Dus ik stop. En kwijn soms letterlijk weg vol verlangen wanneer ik een ander een sigaretje zie opsteken. Mja, dan neem ik een cappuccino en wacht ik tot de zin over gaat.

Mijn huis ruikt lekkerder, mijn adem is frisser, mijn kleding is schoon en fris, mijn vingers zijn niet langer meer geel van de shaggies en blablablablabla.

Mocht je mij een sigaretje aan willen bieden: lekker :D Maar ik koop nooit meer zelf sigaretten/shag en ik rook er ook niet meer dan 2 per dag. En met die instelling ben ik nu al een goede 1,5 jaar gestopt met roken.

9. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

Apr 3, 2012
    1,379
    0
    0
    Weet je wat? Ik doe met je mee! Het moet nou potdikke eens over zijn! :D

(uhoh...dit wordt lastig...)

10. furby

furby Bekend lid

Mar 14, 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Whoehoe dit vind ik nou ontzettend stoer van je!!!

Ik rook al 12 jaar dus ik herken je gevoelens maar het gaat ons lukken!!

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik doe mee!! Ik stop morgen (bevrijdingsdag!) maar het is heel fijn om elkaar een beetje te kunnen steunen :) doen jullie nog met hulpmiddelen oid? Hier heb ik het boek van allen carr en verder heb ik een lijst met dingetjes bedacht die ik kan doen als ik even een moeilijk momentje heb... Succes!!

12. furby

furby Bekend lid

Mar 14, 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Wat goed Shart! Ik stop cold turkey.

Ik hoop dat we elkaar wat steun kunnen bieden in dit topic.

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Thanks!! Ja ik ben bij elke zwangerschap gestopt, maar ook steeds weer begonnen. Nu dus met onderbrekingen al 12 jaar :( echt lang genoeg! Geen zin meer in die stinkstokken!

14. furby

furby Bekend lid

Mar 14, 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    De eerste 2,5 uur zitten er al op :p

15. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Goed!! Hoe gaat het?
    Ik rook om 23:00 straks mijn laatste :)
    Zin in het stoppen! :)

16. furby

furby Bekend lid

Mar 14, 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Tot nu toe goed! Ga nu wel een filmpje kijken en dat is een moment waarbij ik normaal gesproken veel bij rook, heb dus een grote pot thee gezet als afleiding.

Spannend voor jou de laatste uurtjes als roker! Goed dat je er zin in hebt, met zo'n instelling gaat het lukken!

17. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik ben alweer 2,5maand gestopt. Dat klinkt voor jullie als alweer even maar het voelt nog niet zolang. De eerste 2wkn vond ik het zwaarst. Nu gaat het opzicht prima, soms heb ik het nog maar het is ook snel weer voorbij.

18. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik doe ook mee, ben er zo klaar mee!
    Zit er al enige tijd over na te denken, maar ik ben net 7.5 kg afgevallen en ben bang dat het er weer aan komt.
    Toch de knoop doorgehakt, als er wat aankomt krijg ik dat er wel weer af ;)
    Zaterdagavond voor t laatst gerookt tijdens een feestje, maar wel zo belachelijk veel...bleghhh

19. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Heel veel succes dames!

20. lucky star

lucky star Actief lid

Aug 27, 2013
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    jaa ik doe mee! toevallig, ik was gestopt toen ik posi test had, maar na de miskraam weer begonnen (Dom maar had het echt even nodig, ondanks dat ik weet dat het :minder-stress-door-sigaret echt tussen de oren zit!.

gisteren de laatste gerookt, gaat goed, wat ik lastig vind is dat vriendlief nu niet wil mee-stoppen (pas als ik weer posi test heb)....
    :(
    elke keer hem naar buiten te zien gaan om te roken... pfffff, daardoor dus altijd nog sigaretten in huis voor hem... vorige keer was er niks in huis en dus makkelijk, nu is de verleiding groter.

succes meiden met stoppen! WE KUNNEN HET:D

Share This Page