Wij hebben een prachtige antieke kast in de woonkamer. Hij is ongeveer 120 breed, maar vooral heel diep (Albert Heijn boodschappenkratje past er prima in). En nu merk ik dat het langzaam een soort verdwijn kast wordt. We leggen er vanalles in, en dan verdwijnt het. De bovenkant blijft aardig netjes, maar vooral de onderste 3 planken hebben het zwaar te verduren. Daar ligt namelijk het kinderspeelgoed. En natuurlijk heb ik er allerlei soorten bakjes en mandje staan, maar de conclusie is dat dat onvoldoende werkt. En nu dacht ik "volgens mij moet ik opzoek naar een ander systeem". En nu hoop ik dat iemand hier kan helpen. Ik ben opzoek naar een soort stapelbaar lade systeem. Waarbij je dus makkelijk de lade er uit kan halen, en daarna weer terug kan plaatsen. Want met stapelbare dozen, gaat het toch weer rommelen (moet de deksel er af voor je er iets in kan stoppen, hebben altijd de onderste nodig etc). En nu zie ik heel veel van dit soort systemen. Maar dan zijn óf de bakjes te klein (voor makeup) óf de lades zijn moeilijk uit te nemen. Wil er in ieder geval iets van een a4 in kwijt kunnen. Is er iemand die een idee heeft?
Als je een beetje handig bent kan je misschien iets met het ikea trofast systeem? Zelf leggers maken zodat het past in je kast
Heb dus heel veel gegoogled, maar zelf niet aan ikea gedacht Het trofast systeem zou zelfs met basis elementen gewoon passen tussen de planken, als een soort inzet kast. Met een grote beneden (99x44x56) en 2 wandelementen op 2 hogere planken (93x20x30). Kunnen we boven in de kast achterin de bakken dingen kwijt die we niet zo veel gebruiken (voorraad kaarsjes, wijnglazen, aquarium spullen etc). De dingen die we dagelijks gebruiken kunnen er dan in mandjes voor. En onder in de kast een grote bak lego, grote bak duplo en de rest voor knutselmeuk etc. Ik ga morgen of vrijdag eens even koekeloeren
Ikea trofast heeft ook kleinere kasten die er vast in passen. Ik zou kijken naar de maat 31x21x30 De gekleurde bakken zien er leuker uit maar de gaasmanden daar kan heel veel meer in. Deze misschien handig voor potloden / scharen etc https://www.ikea.com/nl/nl/p/stackstod-bureauhouder-geel-20572630/