Hi meiden, vraaggje, ik ben helemaal klaar met de babykamer nu alleen nog wat kleine aankleeddingetjes. IK heb hele lieve roze potjes gevonden met schattige vetplantjes met exact dezelfde roze bloemetjes erin. Nu weet ik alleen niet of het goed is om plantjes op de babykamer te hebben... Wat vinden jullie?
Daar was ik ook benieuwd naar. Heb even gegoogled, en wat blijkt (op meerdere sites), het is een fabel dat dit niet goed zou zijn....; Fabel Het is slecht om een kamerplant op je slaapkamer te hebben. Antwoord: Een plant op je kamer is juist er gezond. Overdag produceert de plant veel zuurstof, voor een goede nachtrust. Het klopt dat planten 'nachts zuurstof uit je kamer halen. Maar die hoeveelheid is zo klein dat het eigenlijk geen invloed heeft op de luchtkwaliteit. Doordat er overdag meer zuurstof geproduceerd wordt dan 'nachts koolstof, krijg je uiteindelijk een gezondere omgeving. Vermijd wel sterk geurende planten in je slaapkamer, dit kan je nachtrust verslechteren. Goede slaapkamerplanten zijn Monstera (gatenplant), Ficus en vele andere bladplanten.
Geen probleem, als je straks er maar voor zorgt dat de kleine er niet bij kan en er van gaat eten of zo..
Hahaha dat spreekt vanzelf Ik heb ze al staan inmiddels, bloeien toch maar 2 maanden dus als het niets is zijn ze zo weg Dank voor jullie reacties!