Maclaren techno of Titanium snooze?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door miba, 26 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miba

miba Lid

26 sep 2009
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn ons aan het orienteren in buggy's. We willen naast onze kinderwagen/wandelwagen van Urban Jungle een buggy die makkelijk te hanteren is voor op de fiets, auto en in het vliegtuig (vakanties), maar ook comfortabel is voor ons zoontje (nu 6 maand).

Zelf hebben we de maclaren techno of titanium snooze in gedachten om dat deze o.a. een goede ligstand hebben en er comfortabel uitzien naar mijn idee. Wat zijn jullie ervaringen? Ze zijn wel erg duur, maar we hebben nog even de tijd om te sparen..

Zelf hadden we het idee dat de rugleuning van titanium niet erg sterk is/wat doorzakt?

2. miba

miba Lid

26 sep 2009
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand ervaring met deze buggy's :(?
    Misschien wel ervaringen met andere merken?

3. Tijgerlove

Tijgerlove Actief lid

25 jul 2009
    119
    0
    0
    Ik heb de Maclaren techno en ik ben er heel erg tevreden over! 1 klein nadeel is dat hij te zwaar is voor op de fiets zeggen ze. Maar dat ga ik zelf eerst even uitproberen. Anders een goedkope erbij voor op de fiets. Op vakantie is deze ideaal. En mag je hem ook meenemen naar de gate. Wij hebben ook een transsporthoes gekocht. Goede vering en de wielen zijn ook van degelijke kwaliteit. Hij is idd wel prijzig maar zeker de moeite waard.

4. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Wij gaan binnenkort voor de Titanium Snooze, gewoon een mooi buggy met alle opties die wij graag willen. Succes met kiezen!

5. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hier geen Techno maar de Quest. Super ding voor op de fiets en vakantie.

6. miba

miba Lid

26 sep 2009
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Tijgerlove: hebben jullie ook andere maclarens geprobeert/getest? Bijv. de quest? Wat gaf bij de techno de doorslag als ik vragen mag? Vind het moeilijk..
    Koetje: ik vind de titanium snooze ook een hele mooie buggy, qua uiterlijk,ligstand en ook de reistas die er meteen bij zit. Heb jij de buggy al getest, wat gaf bij jullie de doorslag?
    Toys: ja inderdaad de quest is er ook nog, heb je hier een speciale buggydrager bij op de fiets? En zit hier ook een reistas bij, kan de buggy ook goed plat?

Ja ik weet het een hele hoop vragen. ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met jullie ervaringen.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben de Titanium Snooze, en ik raad 'm je echt af!!
    Vind hem erg slapjes, als je langer dan 1.80 m bent is hij echt te laag.
    De kleine zit er niet lekker in, en de gordels zitten niet goed.

8. Tijgerlove

Tijgerlove Actief lid

25 jul 2009
    119
    0
    0
    Hoi Miba,

Dit waren de overweging punten.
    Inclusief Baby Comfort Pack (kussentje en gordelhoezen
    Extra ondersteuning van het hoofdje, instelbaar in twee standen
    Te gebruiken vanaf de geboorte
    Comfortabele zitting, afneembaar en wasbaar
    Mijn zoon was 5 en half maand en toen gingen we op vakantie en ik vond dit erg belangrijk. En de stevigheid. En we hebben een zwarte en dat vond ik wel neutraal en met de gedachte voor een tweede kindje. Als het mocht lukken natuurlijk. Ik hou persoonlijk niet zo van die drukke buggy.

Groetjes

9. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    @Miba,

Nee er zat geen reistas bij. Je kunt de Quest aan je fiets hangen met de buggy mee.
    Wij vonden de Techno te duur daarom voor de Quest gekozen. Had liever de Techno gekocht wanneer wij het geld hiervoor hadden.
    De bekleding van de Quest kun je niet wassen en de duwers zijn ook niet verstelbaar.
    De Techno is wel weer wat zwaarder dan de Quest.
    De ligstand is hetzelfde als de Techno dus kan vrijwel helemaal plat, ideaal!

Mocht je nog meer vraagjes hebben hoor ik het wel.

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb de Titanium Snooze en ben er erg tevreden mee. Hij is heel makkelijk in- en uitklapbaar, zit een hoes bij, ligstand voldoet prima en Boaz zit er ook prima in. Hij is lekker ruim/breed voor hem om in te zitten.
    De Breeze is iets smaller en daardoor misschien iets beter mee te nemen op de fiets en iets compacter voor het reizen. Mocht je gaan kijken naar de Titanium dan zou ik beiden even naast elkaar zetten. Ik heb voor de Snooze gekozen omdat deze wat stabieler is omdat de voorwieltjes uit elkaar staan.
    Met de andere buggy's (behalve de Zapp) heb ik geen ervaring.

11. miba

miba Lid

26 sep 2009
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn hoor al die reacties..

Mieke8: Als we tussen de breeze en snooze zouden moeten kiezen zouden we ook voor de snooze gaan, ivm met de 4 wielen, lijkt me stabieler. Ook de prijs is natuurlijk beter dan de maclaren.
    Mag ik vragen hoe de wieltjes rijden? Heeft het ook vering?
    Op de site van kieskeurig las ik bij de breeze een verhaaltje dat de ruggesteun niet goed is, slap en weinig stevigheid biedt. wat is jullie ervaring? Ik heb gelezen dat voor op de fiets een speciale zapp-drager moet? een gewone buggydrager wil niet?

Bij de maclaren zijn ook veel postitieve reacties zo te horen, als ik het goed begrijp van tijgerlove is het verschil tussen de quest en techno:
    - als eerste de kosten..
    - grotere wielen techno
    - uitwasbare stof/zitting
    - kan eerder gebruikt worden
    - ligstand kan iets platter? dan bij quest?

Toys: jij had toch liever de techno gehad als die niet zo duur was geweest, is dat om de bovenstaande punten? Of puur omdat hij zwaader is?

12. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wij hebben de snooze en vind het een heerlijk ding. Vind hem er 1 leuk uit zien maar goed dat is natuurlijk niet het belangrijkste.

Wat ik als zeer prettig ervaar;
    - Heel makkelijk in lig/zit stand te veranderen (gaat heel soepel waardoor het kindje niets merkt, met anders buggys wel eens uitgeprobeert maar dan werdt bijv. het kind wakker door het geruk aan de leuning ;))
    - Goed wendbaar, Jamila wordt steeds zwaarder maar de wagen duwt heel makkelijk en soepel ook met een zware tas er aan (boodschappen bijv) rijdt hij nog lekker soepel.
    - We gebruiken hem nu ruim 9 maanden en hij ziet er nog helemaal mooi uit (ook de wielen).
    - Heel makkelijk in te klappen, zelfs oma lukt het makkelijk (en ja dat zegt wat :D ;))
    - Leuke prijs :D
    - Makkelijk schoon te maken.

"min"puntjes
    - Geen lucht bandjes dus "hobbeltjes" in de weg voel je sneller, Jamila vind dat overigens prachtig dus die ervaart het eerder als plus punt ;)
    - Het mandje is 1 heeeeel klein, 2 je kan er bijna niet bij, 3 hij is *snik* "kapot" (aan een kant los gegaan zit nu met veiligheidsspeld vast).
    Maar goed nee dat mandje daar moet je niet teveel van verwachten :p.

Maar al met al als ik opnieuw zou moeten kiezen zouden wij weer voor deze kiezen

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb geen ervaring met andere buggy's en dus andere rugleuningen daarvan. Maar volgens mij valt het wel mee! Hij is idd heel handig te verstellen. Het mandje onder de buggy vind ik prima, alleen wanneer je kindje in de buggy zit kun je er niet zo makkelijk bij. Ik vind hem zelf ruimer dan andere mandjes wat ik wel eens zie. Maar goed een mandje is niet het belangrijkste denk ik. Verder zit er geen vering op, weet niet of dat bij andere buggy's wel zo is, maar volgens mij hebben bijna alle buggy's van die harde wieltjes. Hij is heel wentbaar en licht met rijden.
    Verder zijn volgens mij alle buggy's laag bij de greep, dus als je lang bent moet je de Mutsy Spider nemen die kun je verstellen in hoogte.
    Ik heb de buggymee van Quinny gekocht, maar nog niet op de fiets uitgeprobeerd.

14. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    beetje offtopic, maar de bekleding van ene MacLaren Quest kun je wel degelijk wassen, en eenvoudig ook! ik heb het namelijk zelf pas gedaan. gewoon op 30 graden (niet in de droger uiteraard), en het kwam er schoon en fris uit. erop/eraf halen is nog gene tien minuutjes werk en wijst zich vanzelf.
    wij vinden het de ideale buggy, door zijn stabiliteit en stevigheid ondanks laag gewicht (kan dus op buggymee op fiets mee) en de ligstand die erop zit.
    kijk maar eens naar oudere buggy's: negen van de tien keer een maclaren, omdat de rest voortijdig stuk gaat!
    tip: koop 'm op marktplaats, want de nieuwprijs sla je stijl van achterover (220 euro!!!). wij scoorden onze perfecte, 4 jaar oude quest voor 60 euro. vriendinnetje scoorde een jaar oude voor 95 euro. zoek ze!

15. Tijgerlove

Tijgerlove Actief lid

25 jul 2009
    119
    0
    0
    @Lien78, Grappig wij hadden het de kinderwagen tweedehands gekocht en de buggy nieuw gekocht. Met de gedachten dat de buggy heel lang mee gaat en de kinderwagen (bij ons dan )maar 6 maanden. Nou kunnen we die wel ombouwen naar een buggy,maar als je op pad gaat zit gelijk je hele kofferbak vol. En daarom een nieuwe lichtgewicht buggy.En als we naar het bos of strand gaan nemen we wel de andere mee. Grotere wielen enzo.

16. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    @tijgerlove: wij hebben beide (kinderwagen en buggy) nieuw gekocht. trouwens bijna alles is hier ge-marktplaats't. vind 't idioot wat alles nieuw kost, en ik vond het erg leuk om alles bij elkaar te zoeken.

17. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Wij hebben de Titanium Breeze, maar volgens mij zit er weinig verschil tussen de Snooze en de Breeze (behalve de wielen dan).

Voordelen:
    - licht
    - makkelijk in te klappen
    - rugleuning is makkelijk te verstellen en kan helemaal plat (voor ons reden om niet de Zapp te nemen).

Nadelen:
    - klein mandje
    - voor lange mensen is hij te laag (al zegt mijn vriend er geen last van te hebben en die is 1.95m ;)).

Ik vind dat de rugleuning stevig genoeg is. Hij hangt niet door als Thijmen er in zit.

18. Tijgerlove

Tijgerlove Actief lid

25 jul 2009
    119
    0
    0
    @Lien78: Ben ik helemaal met je eens. Kijk eens wat een babykamer kost. Pfff ik kreeg een rolberoerte toen ik de prijzen zag. Nou ik heb het nu bij de Ikea vandaan en voor 300 euro waren klaar ( alles erop en de aan). Beter dan 1000 euro toch? En de kinderwagen pfff ook niet te betalen. Gelukkig kreeg ik de buggy van me moeder. Niet dat we het slecht hebben, maar waarom duurkoop als het ook goedkoop kan.

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vind de kleur keuze van de Titanium ook leuker!

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Wij hebben de MacLaren Quest.
    We hebben voor deze gekozen omdat ie
    - licht is qua gewicht en dus goed mee kan op de fiets
    - maclaren goed bekend staat als 'degelijk' en vaak lang mee gaat.

Deel Deze Pagina