Hoi Ik werk in de thuiszorg in de HV.Nu ben ik dit afgelopen jar veel ziek geweest.Ik heb in januari een knie operatie gehad ben ik er twee weken uit geweest.toen kreeg ik ook na die 2 weken nog eens de griep, is ook in die tijd me schoonvader nog eens overleden,en moest toen verplicht een week met vakantie! Nu heb ik 6 juni weer een operatie gehad toen heeft het 8 weken geduurt voordat ik voledig herstelt was.Dit vondt me leidinggevende niet leuk,maar dit zijn dingen waar ik weinig vat op heb. Nu ben ik zwanger en nu ben ik zo bang dat als ik me een keer moet ziek melden,dat ze heel boos op me wordt! Het lijkt wel (dat gelvoel heb ik) dat ze niet blij is met me zwangerschap,ze heeft me namelijk helemaal niet gefeliciteert! Wat moet ik nu doen mag ze me ontslaan als ik vaak ziek ben.(ik spot er niet mee ik maak geen misbruik van de ziektewet) wie heeft dit ook eens meegemaakt?
ze mogen je niet ontslaan wegens ziekte en ook niet als je in de ziektewet zit. en ook niet omdat je zwanger bent!
Ik ben vorig jaar ook een paar maanden thuisgeweest wegens een depressie,daar was mijn baas al niet blij mee Ik ben ook nog een paar keer ziek geweest dit jaar en nu ben ik zwanger. Ik ben al 6 weken thuis omdat het moet van de gynaecoloog en nu nog 4 weken erbij(ben heel erg misselijk en verzwakt) Ik weet dat mijn baas niet blij is,hij heeft mij ook niet gefeliciteerd. Ik werk al 3 jaar bij die baas en ben één van zijn beste verkoopsters(zegt hij zelf dus hij is niet blij dat ik nu zoveel thuis ben) Maar als het niet gaat,dan gaat het niet Ik vind het ook niet leuk om op de ziekenkas te staan en hoop dat het snel beter gaat! Maar je baas mag je niet ontslaan nu! En als je zou moeten thuisblijven,denk dat dat je het voor je kindje doet en dat je nu aan jullie 2 moet denken
je baas krijgt als je ziek bent wegens zwangerschap geld van het uwv om iemand anders op te roepen of tijdeijk aan te nemen, dus dit kost je baas niks.
Nee je baas mag je niet ontslaan. ik werk zelf ook in de thuiszorg in de hv en ik heb 2 jaar geleden ook met zo'n zelfde probleem gezeten. Ik heb n afwijking aan mijn polsen en mijn baas wilde mij ontslaan, ik heb toen rechtsbijstand ingeschakeld en n advocaat in de hand genomen. Want wat blijkt ze kunnen je absoluut niet zomaar ontslaan, en al helemaal niet omdat je toevallig wat vaker ziek bent geweest.' Kijk je cao maar eens na. succes ,Liefs Danny