hallo, ik zit met het volgende dillema; ik heb jarenlang fulltime gewerkt. sinds kort ben ik werkeloos, mijn contract is niet verlengd. ik ben nu dus op zoek naar een nieuwe baan, maar wil ook zwanger worden. ik weet niet of ik weer fulltime moet gaan werken, want ik ben bang dat wanneer ik zwanger wordt, mijn contract niet wordt verlengd omdat ze alleen een fulltimer willen op de functie. maar om nu al hele dagen thuis te gaan zitten? 2 parttime banen naast elkaar zijn ook moeilijk te vinden (friesland he?). zijn er dames die hier ervaring mee hebben?
Ik heb geen ervaring hiermee, maar ik werk wel parttime (vier dagen) en moet zeggen dat die extra vrije dag helemaaaaaaal niet vervelend is hoor! Lekker sporten, het huishouden doen, de babyuitzet bij elkaar shoppen... 8) Misschien is dat iets?
Ik zou een fulltime baan zoeken. Je weet nog niet hoe het allemaal gaat lopen, wie weet duurt het nog een jaar. Ik hoop het niet voor je natuurlijk, maar het zou een hoop inkomsten schelen.
tja, klopt, scheelt een hoop centjes.. maar aan de andere kant dan zal je zien dat als het wel lukt, mijn contract niet wordt verlengd :x en moet ik op zoek naar een parttime baan. op dit moment heb ik een soll. lopen voor een parttime baan waar ik erg veel zin in heb en dan is het maar weer afwachten wat er voorbij komt.. ik zal toch moeten wennen aan een lager inkomstenpatroon.. hmmm. moeilijk.. ElleE werkt 4 dgn, en jij Daphne? ik vraag me af hoeveel dagen ik zou willen werken. nu wil ik er wel 4, maar een vriendin van ons wilde ook 4 blijven werken, maar is blij dat ze is teruggeschakeld naar 3..
Ik zou niet zomaar aannames doen! Wie weet tref je een keileuke werkgever en je kunt toch informeren naar wat er bij hun mogelijk is! Ik zou kiezen voor fulltime! Wie weet duurt het wel even voordat je zwanger bent..
ja gupsie, je hebt gelijk. misschien lukt het niet (direct). ach, ik zoek gewoon een leuke baan en we zien dan wel weer verder. wie dan leeft.. ik ben altijd een beetje huiverig hiervoor, want bijna alle werkgevers (op 1 na dan) riepen altijd dat ze geen zwangeren in dienst willen nemen/ hebben, kost alleen maar tijd/geld/ellende. uiteraard allemaal mannen, die thuis zelf ook kids hebben en dat kan natuurlijk wel.. (fijn hoor). :scratch:
nou nee hoor, het kost hooguit ellende, maar geld niet. Want ziekteverzuim met als oorzaak zwangercshap wordt door UWV vergoed aan de werkgever. Zo ook als je met verlof gaat en er een vervanger moet komen!
wat zitten die werkgevers dan te zeuren dat het hun geld kost? zal wel de frustratie zijn dat er weer een nieuwe ingewerkt moet worden ofzo. ik had bij mijn vorige baas een collega die werd aangenomen omdat ze al 2 kids had (hij dacht, die is wel klaar) nou, mooi niet! na haar proeftijd heeft ze verteld dat ze zwanger was. hij ging bijna door het plafond! zulke werkgevers werken het ook in de hand dat je het niet eerder verteld.. daphne: zoek jij dan ook weer een nieuwe baan? of heb je een soort van pauze ingelast?
Meid, als ik jou was zou ik lekker een parttime baan zoeken.... (als het financieel haalbaar is dan he). Heerlijk......!