Mijn verlof zit er jammer genoeg bijna weer op, nu heb ik doorbetaald gekregen via mijn werkgever, maar ik vraag mij af, krijg ik daar nog een overzicht van? van wat er betaald is? naar mijn idee krijg ik steeds te weinig. Ik weet alleen niet hoe het zit met wat de werkgever inhoudt voor mijn brutoloon. Of is het uurloon gewoon bruto en daar wordt alles vanaf gehouden? Heel vervelend dat je eigenlijk niets ervan af weet en mijn werkgever straks mijn geld inhoudt. Lijkt mij beter als er voortaan gewoon het geld naar de werknemer direct vanaf de UWV wordt overgemaakt.
Beste ydNEW84. Ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat je verlof bijna is afgelopen. Je vraagt of je nog een overzicht krijgt van betalingen die UWV aan de werkgever heeft gedaan. Hiervan krijgt alleen je werkgever een specificatie. Je zou aan de werkgever een kopie van de specificatie op kunnen vragen. In de toekenningsbrief die je hebt ontvangen staat je berekende dagloon vermeld. Als je dit bedrag met 21.75 vermenigvuldigt kom je uit op het bruto maandloon. Dit zou dan overeen moeten komen met het bruto bedrag dat je van de werkgever krijgt uitbetaald. Je kan er altijd voor kiezen om een volgende keer (in overleg met de werkgever) de uitkering direct aan jou over te laten maken. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team
Bedankt, Dat bedrag krijg ik dus niet, mijn werkgever beweert van wel, wanneer krijgt mijn werkgever dat overzicht? Dan kan ik het vragen. neem aan dat het mijn geld is waar ik recht op heb.
Beste ydNEW84, Het werkt iets anders dan je nu suggereert. Het bedrag in de brief betalen wij uit naar de werkgever. De werkgever betaald vervolgens jouw loon door. De specificatie wordt door de werkgever gemaakt. Als je denkt dat het bedrag niet klopt dat je ontvangt, kun je met de toekenningsbrief naar de werkgever gaan. Met vriendelijke groet, Jeroen UWV Webcare Team