Hema notebook: doen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pendrag, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Mijn laptoppie is aan zn eindje dus ik ben hard aan een nieuwe toe. Helaas vindt mijn banksaldo het iets minder nodig :( .
    Nu heeft de Hema alleen vandaag een aanbieding. Packard Bell notebook. Is dat wat? Ik weet niets van pc's maar deze heeft een werkgeheugen van 512 mb en een vaste schijf van 89 GB. Is dat voldoende om lekker te kunnen forummen? Dat is toch de hoofdzaak van mijn prive pcgebruik :oops: :D .

    Hoor graag wat van ervaren pc meiden!

    Meer info over dit notebook

    http://www.hema.nl/nl-NL/winkel/Kantoor/Computeraccessoires/product.aspx?ProductId=70472201&Name=notebook+-+packard+bell
     
  2. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik vind 512 Gb een beetje weinig,omdat er Windows Vista op staat...Dan heb je meer aan 1Gb, of gewoon Windows XP.

    M'n vriend zegt dat-ie 'm persoonlijk niet zou kopen, ook omdat de garantie nogal dunnetjes is...
     
  3. Niet meer actief

    op iedere laptop hoort 1 jaar fabrieksgarantie te zitten, als de winkelier meer garnatie geeft is dat mooi meegenomen maar vaak krijg je gewoon één jaar.
    512 MB is een prima werkgeheugen hoor, zolang je niet bezig bent met het downloaden van bijv. films, bewerken van video's etc kan je heel goed uit de voeten met 512 mb.
    Wil je sneller werken dan zal je al gauw 1GB nodig hebben maar voor een laptop zie je dat niet zo gauw, omdat een laptop een stuk kleiner is, is ook de snelheid hierdoor wat trager.
     
  4. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    @lucia, Wat je zegt klopt...

    Maar als hij alleen voor prive gebruik is, is het wel een fijn laptopje voor een fijn prijsje...

    Je moet alleen geen topprestaties verwachten...

    En over de garantie, ze kunnen wel een tijdslimiet erop zetten, maar gaat vaak niet op, omdat het apparaat gewoon een levensduur heeft en je mag uitgaan van een bepaalde levensduur, mag je ook na de garantie periode verwachten dat hij gerapareerd word, mits er normaal mee gewerkt is...

    Liefs Marieke
     
  5. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
     
  6. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik vind zelf pick up repair and return wel prettig. Geen zin om zelf te lopen sjouwen enzo. Haha, hoezo lui?
     
  7. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik zou voor dat geld de folders in de gaten houden en een Acer kopen.
     
  8. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @mamalieske: wat vind je dan beter aan de Acer? Goedkoopste Acer trouwens die ik nu zie is nog altijd EUR 50,00 duurder dan deze.

    Pfff, vind het zo'n ellende, electronica kopen. Geen ballen verstand van en wil gewoon dat het werkt. Meer niet.
     
  9. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @pendrag ik ben ook hard op zoek naar een nieuwe laptop leuke topic !

    ik ben op mijn laptop gaan staan :oops: en kan nu bijna niks meer zien !

    L.sybje
     
  10. butterflymom

    butterflymom Actief lid

    19 apr 2007
    145
    0
    0
    vrachtwagenchauffeusse
    Putten
    ik heb zelf helemaal geen verstand van dit soort dingen ..

    maar heb in juni een hewlet packard laptop gekocht .. voor niet heel veel geld.. en ben der heel blij mee.. alleen ja je moet niet vragen aan mij wat er psies op zit .. maar goed kan der mee surfen/forummen en mijn favo bezigheid pspen dermee doen .. dus ben helemaal tevree
     
  11. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Packard Bell is wel het laatste merk dat ik zou kopen. Het blijft een grote uitgave, dan maar beter een goede grote uitgave. Toch? Packard Bell staat slecht bekend. Ikzelf zou gaan voor een HP of Acer.
     
  12. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Koop GEEN ACER! Mijn man en ik hebben allebei een Acer gehad en beide waren binnen 2 jaar kapot en konden niet worden gemaakt!
     
  13. Niet meer actief

    ik heb al bijna twee jaar een acer en geen problemen mee, lekker snel, werkt prima, met ieder merk heb je pech of geluk.
    *Kodak is een goed merk, ook nooit problemen mee gehad maar heb nu net de pech dat mn kodak camera al twee keer stuk is gegaan binnen één maand tijd, dat heet pech hebben.
    krijg nu een nieuwe.
    * Juwel harstikke duur merk laptop, binnen één jaar al vijf keer gerepareerd, terwijl dit normaal echt goede zijn.

    Waar het dus om gaat is, iedere pc is op zich prima, mits aangepast op je gebruik.
    en oh ja, je moet er niet op gaan zitten ;)

    Over dat garantieverbruik: het is echt niet waar dat je na dat jaar fabrieksgarantie nog steeds garantie hebt.
    wel is het zo dat een pc voor de normale levensduur mee zou moeten gaan, en stel dat is vijf jaar, en na 2.5 jaar gaat je pc kapot, dan betaal je de helft vd reperatiekosten omdat je hem al voor de helft hebt opgebruikt.
    Overigens is het niet zo dat je in nederland garantie krijgt over de hele periode dat een pc behoort te leven, terwijl dit in andere landen wel het geval is.
    Nederland is hier niet in mee gegaan omdat men vind dat de burger al voldoende is beschermd.
    Wel even de nieuwe wetten doorlezen he ;)
     
  14. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Zelf werk ik bij de Hema en van collega's hoor ik dat het een prima computer is. Me moeder wil hem ook gaan kopen en krijgt dus door mij 15% extra kassakorting ;)
     
  15. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Hier staan een aantal goede laptops:

    http://www.kieskeurig.nl/populair/notebook.htm

    Het klopt wel, de Acer en Packard Bell notebooks zijn kwalitatief net iets minder dan de A merken. HP heeft een notebook gehad die Beste Koop van de Consumentengids was, weet zo even het type niet meer. Op Marktplaats kom je ook nog wel eens laptops tegen die (bijna) nieuw zijn voor een goede prijs.

    Probeer wel rekening te houden met de specificaties:

    512 Mb is echt te weinig. Dat gaat je straks irriteren. Dus je zal er 512 bij moeten kopen.

    Hou rekening met Vista, nog niet alle programma's lopen lekker onder Vista. Men adviseert nu nog Windows XP.

    Eerlijk is eerlijk verder ziet hij er goed uit: Intel processor is goed. De ATI videokaart is goed. Je zou eigenlijk nog even moeten kijken welke chipset op de processor zit, als dat ook Intel is dan is het goed, als dat Nvidia is dan is het minder. En even vragen of je het geheugen kunt uitbreiden.

    Succes!

    Jan.
     
  16. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik zou naar de Mediamarkt gaan. Die heeft heel vaak notebooks in de aanbieding voor 449,-- of 499,-- en dan met 1024mb werkgeheugen en 90 gig harde schijf geloof ik. Alleen de processor zou ik niet zo uit me hoofd weten. En als je indd alleen een beetje op het forum zit is dat wel genoeg.
     
  17. Niet meer actief

    20 jaar geleden was men blij met 64 kB. ;)
     
  18. butterflymom

    butterflymom Actief lid

    19 apr 2007
    145
    0
    0
    vrachtwagenchauffeusse
    Putten
    ikke heb mijn laptop ook bij de media markt gekocht.. heel veel keus en ook nog in een leuke prijsklasse idd
     
  19. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik zou ook geen acer kopen, mijn hubbie had er een en was zomaar kapot..ook iets met de accu en kon niet gemaakt worden. Ik heb zelf een HP voor zo'n 700 euri...echt een prima ding. Met HP weet je zeker dat je goede kwaliteit hebt
     
  20. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou nooooooit meer een packard bell kopen. Ook geen compaq oid. Ik heb goede ervaringen met medion en siemens.
     

Deel Deze Pagina