Hoi allemaal, Even een vraagje waar ik mee zit. Al geruime tijd heb ik last van amandelstenen, maar nu heb ik ook opgezette lymfeklieren en vergrote amandelen. Waar ik mee zit is dat de ene amandel groter is dan de andere en daar maak ik mij zorgen over want overal lees ik dat dit op keelkanker kan wijzen. Heb niet het idee dat hij groeit of een heel klein beetje maar niet dat het heel erg opvalt en ziet er wel rustig uit. Het is al wel een aantal maanden zo dus volgens mij is hij redelijk stabiel Ik leef aardig gezond, rook en drink niet en ben vrij jong 27 jaar Wel aan de huisarts laten zien dat antwoord was komt vrijwel alleen bij oudere mannen voor die roken en drinken, maar dan heb ik zoiets maar ik zal maar net die uitzondering zijn Hopelijk kan iemand mij geruststellen
Ik loop sinds vorige zomer met echt exact hetzelfde probleem. Amandelstenen en een opgezette amandel aan 1 kant. ... Ik loop al tijden te twijfelen om de dokter te bellen... Ik had dat van die keelkanker niet gelezen.. alleen dat amandelstenen onschuldig zijn.. maar het is wel vies! Ik kan er wekelijks steentjes uitduwen (sorry onsmakelijk) ... Ik heb er verder geen last van... Maar ga morgen toch maar is de dokter bellen. Ik leef trouwens ook gezond. Rook niet, drink amper, en eet niet veel suiker. .... Wel is het bij mij begonnen nadat ik een aantal keelontstekingen heb gehad... Ik las dat je hiervan groeven in de amandelen kan krijgen. Daar kan dan vuil in achterblijven ... Wat dan de problemen veroorzaakt.
Dankje voor je reactie. Stelt mij toch enigszins gerust dat het wellicht toch van de amandelsteentjes komt. Zijn echt vervelend! Poets nu 3x op een dag mijn tanden en gorgel met zout water. Ik eet wel redelijk wat suiker dus daar ben ik mee gaan minderen. Is er bij jou maar 1 amandel zichtbaar of wel beide maar niet gelijk? Bij mij zijn ze namelijk wel beide zichtbaar maar bij de ene zit er nog een bobbeltje bovenop zeg maar ongeveer zo groot als een erwt ietsjes kleiner misschien wel dezelfde kleur en structuur als de rest van de amandel.
Ik weet eigenlijk niet precies hoe het zit, aan 1 kant is het opgezet en bobbelig... Ander kant niet. Poetsen doe ik ook genoeg, en flossen en rageren... ik ruik gelukkig niet uit m'n mond volgens de omgeving (die zullen wel de waarheid spreken ) ... Maar dat kan ook zo zijn... T is een vervelend probleem.
Okee! Wel vervelend is het en heb jij ook opgezette klieren? Toevallig dat jij precies dezelfde klachten hebt.
Nee ik heb geen opgezette klieren. Ja zeker toevallig hè.... Ik laat je wel weten wat mijn dokter er over zegt
Nee ik heb geen opgezette klieren. Ja zeker toevallig hè.... Ik laat je wel weten wat mijn dokter er over zegt
Ik herken je probleem helaas.. Ben aantal maanden geleden naar de huisarts gegaan.. Bij mij werd aangegeven dat mijn amandelen weer aangegroeid waren. (Zijn eruit gehaald dat ik 9 was..) En dat ik er daardoor last van had. En mocht ik veel last er van krijgen moesten mijn keelamandelen eruit.. Benieuwd wat jou dokter zegt.
Heb je ook vaak keelontsteking? Je kunt dan eventueel je amandelen laten verwijderen. Ik ken iemand waarbij het na verwijdering erg is opgeknapt. Overigens zetten klieren snel op bij een virus of infectie. In de gaten houden en wanneer je ongerust blijft weer naar de huisarts. Wellicht kun je een doorverwijzing krijgen voor de kno-arts.
Ik herken t.. ik had letterlijk continue last van die amandelen. Altijd ziek of beroerd voelen, aan de lopende band keelontstekingen, af en toe een weekje niet. Ik had ook amandelsteentjes die op het laatst steeds vaker zo maar in m'n mond kwamen (gatver) en 2 grote amandelen waarbij de ene nog groter was dan de ander. Mijn klieren waren ook altijd opgezet. Ik heb ze afgelopen september laten verwijderen. Sindsdien voel ik mij super. Ben nog maar 1x verkouden geweest en ben nog helemaal niet ziek geweest. Geen keelpijn meer, m'n klieren zijn niet meer opgezet en thank god van die vieze amandelsteentjes af..
Hier ook een lotgenoot! Dikke amandelen, veel amandelstenen. Ik heb ook opzette lymfeklieren in liezen en oksels. Ik ben er wel mee naar de huisarts gegaan, maar die zegt dat ik 'gewoon' een slecht afweersysteem heb.
Wat vervelend zijn jullie amandelen ook asymmetrisch dan? Daar maak ik mij namelijk het meest zorgen om
Heb online een afspraak gemaakt voor als we terug zijn van vakantie... Duurt nog 2 weekjes voor ik iets weet... Maar ik dacht wacht toch al een maand of 8 dus maakt ook niet meer uit.
Ik heb trouwens de afgelopen 2 weken heel veel kurkuma en kaneelthee gedronken... Met een andere reden, ik wilde mijn menstruatie vervroegen (wat niet werkt ) ... Maar het viel me op dat ik al twee weken vrijwel geen steentjes heb gehad!!! Nu las ik later.dat kurkuma en kaneel ontstekingsremmers zijn... Dus dat helpt!!!