Loonbeslag

Discussion in 'De lounge' started by Bloem2310, May 25, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Betsy

Betsy Niet meer actief

De keus ligt toch ook bij de werknemer. Als jij in het gesprek aangeeft dat je geen hulp wil en ook je financiële problemen niet met je werkgever wil bespreken dan is dat je goed recht. En dan is dat meteen het einde van het gesprek.

twinkle star likes this.
  2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,032
    2,895
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zie dat een aantal mensen zegt dat er al een heleboel vooraf moet zijn gegaan voordat er beslag gelegd word, maar bv de belastingdienst kan zelf beslag leggen zonder vonnis van de rechter. Dit zou ook wel verklaren waarom er geen regeling getroffen kan worden. Die zijn de makkelijkste niet.

Ts, wellicht kan je werkgever je helpen met bv een betalingsregeling. Zij voldoen de schuld en jij lost bij hen af door een inhouding op je salaris. Misschien niet de gewenste situatie, maar als de schuldeiser niet mee wil werken wellicht een betere oplossing als een loonbeslag. Je kunt het altijd voorstellen, misschien heeft je werkgever nog wel een ander goed idee.

3. Betsy

Betsy Niet meer actief

Dat klopt, maar zelfs als de belastingdienst beslag legt gaat daar een hele periode aan vooraf. Een aanslag, een vraag om te betalen, een herinnering, een aamaning, nog een aanmaning, een laatste waarschuwing, het voornemen om beslag te gaan leggen, etc.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar ook bij de belastingdienst kun je normaal gesproken altijd een betalingsregeling treffen.

Chocolat, Nikki88 and Betsy like this.
  5. yaro

yaro Niet meer actief

Ik heb heeel wat schulden gehad in mijn verleden. Maar geloof mij, belastingdienst is echt de makkelijkste schuldeiser die je je kunt wensen. Zolang je netjes reageert en je gegevens aanlevert zullen zij echt geen betalingsregeling weigeren.

Ik ben gelukkig al weer even schuldenvrij, maar weet wel heel goed dat als een schuldeiser een betalingsregeling weigert je het meestal toch al goed verpest hebt. Wellicht is een eerdere betalingsregeling al niet nagekomen oid.

6. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

Dec 14, 2016
    2,115
    1,090
    113
    Female
    Nederland
    Ligt er een beetje aan welke eiser he.. bijv dat bureau dat de flitsboetes enzo doet staat toch bekend om hun starheid? Bld is juist soepel.
    Wat rot to! Ik zou wel het gesprek aangaan, maar van tevoren je eigen grenzen bepalen en daaraan houden indien nodig. En voel je niet schuldig of minderwaardig of wat dan ook, want dit kan ons allemaal gebeuren. Ja dat vind ik echt.

7. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje

Tja ze weten het toch al? Dus dan zou in mijn ogen ook niet meer uitmaken en zou je hulp kunnen aanvaarden
    En snel uit de problemen komen

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    ik zou zoiets niet met mijn leidinggevende bespreken maar misschien wel met degene die de loonbetaling doet/personeelszaken? Hier krijgen we iig een berichtje van degene die de loonbetaling regelt als er bijv teveel flitsboetes zijn binnengekomen of omdat er een rekenfout is gemaakt etc. Dan overleggen we even hoe ze het inhouden, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
    Mijn leidinggevende heeft bijv geen idee over de loonuitbetaling (nou ja mijn salaris wel), weet echt niets over verrekenen of teveel flitsboetes die betaald moeten worden

(nb de flitsboetes waren niet van mij, heb niet eens een lease-auto. Maar een collega van mij heeft in 1 maand 28 flitsboetes gekregen omdat hij een nieuwe trajectcontrole over het hoofd had gezien, dan wordt het gespreid bijv. maar leidinggevende weet hier niets over)

9. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,769
    2,185
    113
    #49 Bloem2310, May 26, 2017
    Last edited: May 26, 2017
    Het is vooral dat het om eenn groot bedrijf gaat en het loonbeslag inderdaad is binnen gekomen bij de salarisadministratie. Deze heeft het aan mijn locatiemanager door gegeven. Uiteraard wil ik best tekst en uitleg geven aan de medewerker van de salarisadministratie maar mijn directe locatiemanager houd ik er toch liever buiten.

En het is niet dat ik verder schulden heb . Natuurlijk heb ik de post wel geopend en meerdere malen contact gehad maar ze weigeren gewoon iedere vorm van betalingsregeling.

10. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83

Ik zou ff bellen naar de salaris administratie en het er daar over hebben.

11. yaro

yaro Niet meer actief

Jouw loonbeslag kost je werkgever geld. Er is gemiddeld 3 uur per loonbeslag nodig aan personeels uren.

Daarnaast willen ze vaak begeleiding aanbieden en weten hoe het met jou gaat.

En tot slot als je met geld werkt (zoals in een winkel) kan je ontzegging voor kassa werkzaamheden krijgen omdat mensen met loonbeslag een hoger risico zijn op diefstal. Dat is gewoon een zakelijk feit en dat mogen ze ook gebruiken op deze manier.

Ik zou dus je trots opzij zetten en gewoon het gesprek aan gaan, je leidinggevende weet het al en wilt hierover als volwassenen een gesprek. Als jij dat weigert is dat erg kinderachtig.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    @Bloem2310 Kan je dat bedrag wel missen elke maand als alleenstaande moeder? Probeer het anders echt bij goede vrienden of familie te lenen dan ben je van hun hele 'gezeik' af.

Wie is de schuldeiser? Mochten er psychische/medische/aantoonbare ernstige privé omstandigheden ten grondslag liggen aan je wanbetaling, ga dan naar ha voor een verklaring en kijk óf ze heel mischien alsnog coulant kunnen zijn en tot een andere regeling kunnen komen.

13. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,769
    2,185
    113
    Bizar, ruim 60% van de bevolking heeft schulden, dat zijn allemaal potentiële dieven?
    Als ik dat in me had, had ik het niet tot loonbeslag laten komen toch?

14. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,769
    2,185
    113
    Het gaat om een bedrag dat binnen één keer betaald is als het van mijn loon wordt getrokken. Het is dus maar een maand op een houtje bijten en het een en ander laten liggen.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Ga je hier niet mee met andere dingen in problemen komen dan?

16. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,769
    2,185
    113
    Heb ik een keuze dan? :)

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Omdat je het zo makkelijk zegt, even een maandje op een houtje bijten.
    Geen familie of vrienden die je kunnen helpen?

18. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,769
    2,185
    113
    Ik heb geen familie helaas, en geen vrienden die het breed genoeg hebben om zomaar een paar honderd euro te missen.

19. yaro

yaro Niet meer actief

Dat staat er niet toch.. een kat in het nauw maakt rare sprongen en ja, mensen met geldproblemen zijn eerder geneigd dingen in eigen zak te steken dan mensen zonder geldproblemen. Dat betekend niet dat iedereen met geldproblemen maar steelt...

Maar het is een verhoging van dat risico en dan kan je zeker geweigerd worden door je werkgever om met geld te werken zolang je geldproblemen lopen.

DastyQueen likes this.
  20. klaver85

klaver85 Bekend lid

Nov 26, 2014
    757
    182
    43
    Sterkte Bloem! Ik weet dat het echt heel regelmatig gebeurd en in alle milieus. Ik hoop dat je snel er bovenop komt, soms wil je wel, maar werken de omstandigheden het tegen.

1981Mama and Bloem2310 like this.

Share This Page