Loonbeslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem2310, 25 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Misschien inderdaad mijn naïviteit dat ik denk dat er toch altijd wel familie of vrienden zijn die je kunnen helpen. Al is het maar daar kunnen blijven eten of wat boodschappen oid..
    Heel veel sterkte met de situatie bloem, hopelijk kom je er snel uit.

Bloem2310 vindt dit leuk.
  2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar als het met een loonbeslag in 1 keer is afgelost en je dan alsnog rondkomt, waarom heb je het dan zover laten komen? Had je het dan niet eerder kunnen betalen en dan even wat dingen kunnen laten?
    Ik zou wel even in gesprek gaan met je leidinggevende en een korte uitleg geven en dus ook aangeven dat er eenmalig iets mis is gegaan. Ik zou het als werkgever wel een beetje raar vinden als er blijkbaar iets speelt maar je niets erover wil zeggen. Dan weet een werkgever ook niet hoe je ervoor staat en denkt hij misschien wel dat je grote problemen hebt. Dat zou ik als werknemer niet willen, dus ik zou een korte uitleg geven.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hopelijk ben je er snel van af dan nu! Sterkte!

4. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Omdat ik natuurlijk liever wel gewoon mijn energierekening betaal...
    En ik toch hoopte dat ze op den duur toch met een betalingsregeling akkoord zouden gaan.
    Het gaat er meer om dat ik het gewoon gênant vind om dit soort zaken met mijn leidinggevende te bespreken. Ik heb hem wel kort via email verteld hoe dit is gekomen, maar er bij gezet dat dit iets eenmaligs is en dat ik verder geen vervolggesprek hierover hoef.

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    #65 Adje, 26 mei 2017
    Laatst bewerkt: 26 mei 2017
    Wat een nare situatie. Ik kan me helemaal voorstellen dat je niet je hele financiële gedoe met je manager wil bespreken. Ik zou wel in gesprek gaan en afwachten wat hij precies wil bespreken. Zou hij details willen over mijn financiële situatie, dan zou ik gewoon aangeven dat ik dat liever privé houd en dat er verder geen problemen zijn. Wil hij op een bepaalde manier hulp bieden, door te kijken of ze het loonbeslag kunnen verdelen over een x aantal maanden bv. dan zou ik daar wel open voor staan.
    Sterkte in ieder geval!

DastyQueen en Bloem2310 vinden dit leuk.
  6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    @Bloem2310 Dat is heel verdrietig. :(

En kun je met je bank regelen dat je even (wat meer) rood mag staan of een mini-kredietje o.i.d. kan krijgen. Als het maar om een paar honderd Euro gaat moet lukken toch.......
    En vakantiegeld! Krijg je geen vakantiegeld deze maand?!

Ik kan mij helemaal voorstellen dat je totaal geen zin hebt om met je leidinggevende over zulke persoonlijke dingen te praten dus ik probeer even mee te denken.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als het zo weinig is en het met een maand op een houtje bijten is opgelost omdat het in 1x ingehouden kan worden, snap ik niet dat je het zo ver hebt laten komen.

Maar ik denk zelf dat je niet helemaal eerlijk bent. Een bedrijf legt niet zomaar loonbeslag, dit kost nl heel veel geld (zo'n 600 euro) aan proceskosten en kosten aan de deurwaarder. Voor een kleine schuld zullen ze dit nooit doen.

lies276, Ctje1987 en yaro vinden dit leuk.
  8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Eens

9. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Jahoor, het bedrag staat, om precies te zijn, op €480,-

10. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Maar ik ben hier niet om jullie te overtuigen, ik weet dat het mijn eigen schuld is. Ik had er alleen wat vragen over :)

Spikkel19 vindt dit leuk.
  11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

480 euro is ook gewoon veel. Ik begrijp wel dat je hier een betalingsregeling voor wou treffen hoor!
    Zal wel een nare maand worden, hopelijk dat je er niet al te veel schade aan overhoudt!

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Voor dat bedrag loonbeslag en jouw betalingsregelingvoorstel afslaan, vind ik wel heel erg hoor!

Chocolat en jojo85 vinden dit leuk.
  13. Betsy

Betsy Niet meer actief

Maar we weten niet waarom de betalingsregeling is afgeslagen.

Ik moest een keer een jaar zorgtoeslag terug betalen aan de belastingdienst omdat ik was vergeten mijn nieuwe jaarinkomen door te geven.
    Ik kreeg een aanslag met een brief waarin ik de opties kreeg om in 1x terug te betalen of verspreid over termijnen. Als je voor termijnen kiest staat daar de 1e datum en de hoogte van het bedrag meteen in. Er staat ook heel duidelijk dat als je je niet aan de betalingsregeling houdt je het bedrag alsnog in 1x moet ophoesten. Toen ben ik halverwege het jaar toch 1 betaling vergeten en kreeg Ik meteen een brief dat ik alles in 1x terug moest betalen. Heb meteen gebeld en vervolgens kon de betalingsregeling gewoon doorlopen. Maar zei ze; dat doen ze echt maar 1x.
    Ik heb toen gewoon alles in 1x betaald, maar je mag dus alsnog in termijnen betalen. Moet je ze wel zelf bellen, en natuurlijk meteen geld overmaken. Als je dat niet doet gaan ze inderdaad niet meer akkoord met een betalingsregeling.
    Maar die fout ligt dan toch echt bij jezelf.

Wij hebben geen idee waarom de betalingsregeling wordt geweigerd. Maar ik heb nog nooit gehoord dat een bedrijf op voorhand al geen regeling wil treffen...

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nee, ik begrijp dat wij de redenen niet weten natuurlijk, maar loonbeslag vind ik desondanks erg heftig.

Spikkel19 vindt dit leuk.
  15. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik ook.
    Het is een hele heftige maatregel. En het feit dat deurwaarders over het algemeen niet al te vriendelijk zijn, maakt de drempel voor mensen om te bellen en het gesprek aan te gaan alleen maar hoger.

16. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Sterkte bloem. Ik hoop dat je na deze maand op een houtje bijten er weer wat beter voorstaat en dit achter je kan laten.

17. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Dank allemaal voor de tips!

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Vervelende situatie. Ook verdrietig dat niemand je kan helpen.

Maar kan je het deze maand niet van je vakantiegeld betalen? Dan is het toch opgelost?

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Even omdenken: ik zou als werkgever not amused zijn als een werknemer voor een lullige 480 euro het zo erg op laat lopen dat ik mij hele salaris administratie om moest gooien om 1 maand loonbeslag uit te voeren. En daarna de hele bliksemse zooi weer terug om te zetten. Daar zou ik wel een gesprek over willen hebben.

Chocolat, VBJ82, Ctje1987 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Zit in die €480 ook de bijkomende kosten bij voor de deurwaarder, loonbeslag?

Heb je wel je beslagvrije voet berekend en deze doorgegeven?

Deel Deze Pagina