Huilie huilie? Hoe oud ben je? Ze geeft tevens aan dat ze liever haar energie rekening wel betaald. Wat dus inhoud dat ze het eigenlijk niet kan missen Dus dat is een beetje uitstel van executie he?
Is het een mogelijkheid om de grootste vaste lasten te bellen en te vragen of deze maand betalingen uitgesmeerd kunnen worden over de komende 3 maanden? Ik heb zelf nooit een rekening niet kunnen betalen dus misschien zeg ik wel iets doms. Maar ik denk dat er meer voor elkaar te krijgen is met initiatief vanuit jou, dan als een rekening niet betaald word, omdat het geld nodig is voor eten, en ze er zelf achteraan moeten.
Dit 100%!! Ik heb bij de gemeente belasting gewerkt, al dan wel hier in Engeland maar gezien dat ook zo een on going iets met betalen is heb ik best wel wat loonbeslagen gezien al dan beslag legging op mensen hun uitkering. Hier is het dan wel zo geregeld dat mensen met een uitkering echt het bare minimum betalen een paar euro's per maand en dat is dus een percentage van je loon wanneer je werkt.. Maar je zal het echt niet in een keer af hoeven te betalen.. Ik ken zelf van Nederlandse bedrijven o.a. de bank en belastingdienst dat die vrijweinig van betalingsregelingen willen hebben vooral NU NU NU hun geld willen zien.. Ik denk dat in zo een geval instanties liever via een beslaglegging gaan dan een regeling omdat ze dan meer garantie hebben op betaling ondanks dat het bedrag dan waarschijnlijk lager is en als ze met die regeling akkoord gaan en je betaald het alsnog niet dat ze toch een stapje terug zijn.
Juist met de belastingdienst heb ik nooit problemen gehad. Altijd behulpzaam. Maar je moet wel zelf bellen en met opties komen.
Probeer maar eens zorgtoeslag stop te zetten wanneer je naar het buitenland verhuisd. Wat een feest is dat zeg..
Nou dit vind ik ook. Ik leen wel eens geld uit aan echte vrienden. Daar ben je vrienden voor vind ik. En als iemand dat niet terug kan betalen, jammer dan. Daar kan ik dan niet mee zitten. Ik vind het alleen maar fijn dat ik iets heb kunnen helpen.
Dat had ik ook, tot ik merkte dat iemand er gewoon telkens van uit ging dat ik 'm wel geld zou geven. Achteraf had ik nooit geld moeten lenen aan hem, ook al was het echt een goede vriend en ging het niet om enorme bedragen. Nu leen of geef ik nooit meer zomaar geld.
Dan nog ga ik denk ik liever 10x op mijn "bek" dat iemand misbruik van me maakt dan dat ik 1x iemand niet heb kunnen helpen die wel goede intenties had.
Dan heb je duidelijk de financiën ervoor om 10x op je "bek" te gaan op deze manier. Dat is uiteraard heel fijn maar niet iedereen heeft dat. Er zijn heel veel mensen die dit geld eigenlijk niet kunnen missen, het toch uitlenen aan vrienden en het vervolgens niet meer terug zien. Dan is het wel ontzettend zuur. Ikzelf begin er echt niet aan. Te vaak mis zien gaan in mijn omgeving. Wel zou ik boodschappen, kinderspullen enzo langs brengen als het noodzakelijk is. Een gift die daadwerkelijk bruikbaar is.
Precies dit, het ligt aan de context, en ik help zeker waar ik kan, maar ik ben wel voorzichtig met geld geven/lenen want mijn ervaring is dat het een vriendschap erg kan veranderen.
Ja ben er ook wel benieuwd naar hoe het gesprek is gegaan, en vandaag had je een gesprek met je baas toch?
We staan er het zelfde in, maar snap anderen ook wel.. Ben altijd heel makkelijk geweest in het geven van geld naar anderen die het minder goed hebben, maar daar had ik ook wel een mooie badkamer van gehad denk ik.
Je hebt een punt ik kan het missen en misschien ben ik er daarom zo makkelijk in. Maar heb weleens meegemaakt met een goede vriendin dat ik het eigenlijk niet kon missen maar zij door omstandigheden amper eten kon kopen met haar 2 zonen. Ik heb haar toen toch geld gegeven (of geleend zonder verwachting het terug te krijgen) en zelf die maand ook wat rustiger aan gedaan met geld. Gedeelde smart is halve smart is het gezegde toch? Ik krijg geen lekkere biefstuk naar binnen als ik in mijn achterhoofd weet dat mijn vriendin met kindjes 5 avonden op een rij rijst met bruine bonen moeten eten (bij wijze van spreken). Hier is het nog nooit mis gegaan maar dat komt misschien doordat ik niet de verwachting heb het terug te krijgen en al helemaal geen afspraken maak wanneer er hoeveel terug moet komen. Tot nu toe kreeg ik het dan in kleine beetjes terug op het moment dat ze het wel konden missen. En het geven van boodschappen en daadwerkelijk bruikbare spullen dat doe ik dan weer bij kennissen of bij vreemden als ik me de situatie aantrek. Zoals ik bij TS aanbood. @Bloem2310 mijn aanbod staat dus nog steeds Ik word gewoon gelukkig van andere mensen helpen/blij maken denk ik.
Ik heb gelukkig een betalingsregeling kunnen treffen met de afspraak dat ik direct vast €200,- zou betalen. Dit heb ik ook gelijk gedaan. Het loonbeslag heb ik dus kunnen voorkomen! Mijn baas was gisteren wel aanwezig maar was te druk. Nu krijg ik vanmorgen wel een berichtje van hem dat ik dit ook moet delen met mijn nieuwe locatiemanager (ik ga volgende week over naar een andere locatie). Mag hij dit van me vragen? Ik vind het erg vervelend dat ik, zelfs nu ik het heb kunnen oplossen, dit mee moet nemen naar mijn nieuwe locatie.... Iedereen ontzettend bedankt voor de lieve aanbiedingen! Fijn om te weten dat er nog zulke mensen in deze wereld zijn die graag anderen willen helpen...
Ik durf niet te zeggen wat je rechten en plichten hierin zijn, maar mij lijkt het inderdaad ook niet nodig dit nog te bespreken aangezien het opgelost is en het bij deze ene keer blijft (tenminste dat maak ik op uit je verhaal). Zou als ik jou was kijken of je dit kunt laten overwaaien door er niet meer over te beginnen. Ps. Blij voor je dat je het op hebt kunnen lossen!!!
Fijn dat je het hebt kunnen oplossen! Ik zou aan je baas laten weten dat je het buiten het werk om hebt opgelost, dus geen reden ziet dit met je locmanager te bespreken. Mocht hij daar anders over denken met gegronde reden dan kan je dit alsnog doen toch?