@Bloem2310, fijn dat het is opgelost! En nee, je bent niet verplicht om dit aan wie dan ook te melden. Er is geen sprake van een loonbeslag (ik neem aan dat de beslaglegger je werkgever op de hoogte heeft gesteld van de opheffing) dus er is ook geen verdere actie van je werkgever meer vereist. Er is dus geen enkele reden om dit te melden, tenzij je dat zelf zou willen. Ik zou gewoon tegen je manager zeggen dat het is opgelost, het loonbeslag is ingetrokken en een gesprek dus niet nodig is. Mocht je in de toekomst alsnog je financiële situatie wel willen bespreken, dat je dan zelf wel aan de bel trekt.
Vaak wordt het loonbeslag opgeschort totdat de hele vordering is voldaan. Het beslag ligt er dan nog maar wordt niet uitgewonnen. Ik zou aan je baas aangeven dat je je er niet prettig bij voelt om dit met meer mensen te bespreken zeker nu je het op een andere manier hebt kunnen regelen.
Bloem ik ben blij voor je dat je een regeling hebt kunnen treffen. En ik hoop dat het een beetje te doen is om het zo te betalen.
De salarismedewerkster heb ik een bewijs van de betalingsregeling gestuurd. Ook vroeg zij mij een sprintscreen te sturen van de eerste betaling. Ook dit heb ik gedaan. Mijn manager heb ik vervolgens ook op de hoogte gesteld.
Fijn dat je het alsnog hebt op weten te lossen. Jammer dat het andere bedrijf dat niet eerder heeft willen doen dit had je een heleboel stress gescheeld.