Loondienst en ZEZ 2013

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Antwa, 1 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antwa

Antwa Nieuw lid

1 mei 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste UWV,

Mijn situatie over 2013 was als volgt: Tot eind juni in loondienst. In juli en augustus voorbereidende werkzaamheden gedaan voor mijn eigen bedrijf en per 1 september heb ik mij ingeschreven bij de KVK.
    Doordat ik starter ben heb ik wel het urencriterium kunnen behalen maar niet het gewenste inkomsten als zelfstandige van €20.000,-.

Mijn vragen zijn:
    Hoe moet ik vraag 4.5 lezen/ invullen? De aangiften van de jaren daarvoor zijn ook allemaal vanuit een dienstverband.

Mijn winst is bijna nihil omdat ik starter ben (in 2014 is dit wel duidelijk veranderd). Hoe kan ik dan het urencriterium aantonen?

Met vriendelijke groet,

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Antwa,

Je wilt graag weten wat je bij vraag 4.5 op het aanvraagformulier ZEZ moet invullen.

Bij vraag 4.5 geef je de belastbare winst door die je ook aan de Belastingdienst hebt doorgegeven bij je aangifte. Je stuurt dan alleen de aangifte van 2013 mee.

UWV beoordeelt dan vervolgens of je in aanmerking komt voor een ZEZ-uitkering op basis van het urencriterium of op basis van je belastbare winst. Vindt de berekening plaats op basis van de winst dan wordt deze gemiddeld over de kortere periode die je gewerkt hebt als zelfstandige.

Actuele informatie over de berekening van de ZEZ-uitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina