Beste medewerkers... In november heb ik bedrijfseconomisch ontslag gehad en dus thuis komen te zitten.. Ik ben ziek uit dienst geschreven door zwangerschap. Half december ging mijn wazo in en deze loopt af eind maart... Ik zal dan ww aan moeten vragen en heb sollicitatieplicht... Nu ga ik sept starten voor mezelf...hoe gaat dat dan in z'n werk? Kan ik tot die tijd gewoon ww. krijgen? mn recht is 17 maanden.. En er is toch ook een startersregeling...? Bedankt alvast
Beste Mamenzo, Je zwangerschapverlof loopt eind maart af. Na afloop van je verlof ga je een WW-uitkering aanvragen. Wil je in september vanuit de WW-uitkering gaan starten als zelfstandige? Dat kan. Er zijn dan twee mogelijkheden: 1. Je krijgt voor minder uren een WW-uitkering. Voor de uren die je als zelfstandige werkt, krijg je blijvend geen uitkering meer. 2. Je maak gebruik van de startersregeling. Je ontvangt dan voor een vaste duur van 26 weken 29% minder WW-uitkering. Tijdens deze startperiode mag je alles doen wat nodig is voor je eigen bedrijf. Wil je in aanmerking komen de startersregeling dan heb je daarvoor vooraf toestemming voor nodig. Tot aan de datum dat je als zelfstandige begint ontvang je de volledige WW-uitkering. Informatie over het voor jezelf beginnen met een WW-uitkering vind je op deze pagina. Ik wens je een fijn verlof en alvast veel succes met je eigen onderneming. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare